Baby’s geboren in september

Prilgeluksept wat heftig! Hoop ook dat de longarts iets voor jullie kan betekenen.
Hier vind ik juist onze kleine in de avond het meest onrustig (tussen 5 en 7). Lees overal over een "huiluurtje" ivm prikkelverwerking dus gooi het daar maar op..
overdag doet hij hazenslaapjes, laat hem nog wel gewoon beneden bij mij, het bedje in lukt me overdag ook nog niet met hem: dan blijf ik op en neer naar boven en beneden.. hij vermaakt zich nog niet in de box oid. Het is of slapen in het babynestje of vasthouden (of er op uit natuurlijk, wandelen of in de auto werkt ook heel goed om te slapen). 
Wij gebruiken al geruime tijd infacol en het lijkt wel wat te doen, al blijven de krampjes ook, ik vind het geen wonderen verrichten.. 

Prilgelukseptember: wat merk je aan de ademhaling? Wij hebben ontzettende goede ervaring met VU en AMC. Wij krijgen over 2 maanden ct scan en dan bepalen of ze geopereerd wordt aan haar longen in het AMC. 
Juffielies: die huil uurtjes rond dat tijdstip herken ik. Overdag ook hier nog problemen met in bed te leggen om te slapen. Borst en nestje doen het beter. Ach het komt vanzelf wel goed denk ik dat ze 2 slaapjes per dag in bed doen. Vind het wel lastig aan de ene kant wol ik er graag mee beginnen en consequent zijn aan de andere kant zijn ze nog zo klein!

Hier op de valreep ook een september baby! Doordat ze wat weekjes te vroeg is gekomen. Man O man wat maakt het moederschap mij onzeker. Alle kreuntjes en steuntjes en piepjes maken me overbezorgd. Is ze niet te warm? Of te koud? Heeft ze pijn? Heeft ze krampjes? Pfff! Kon ik maar terug stoppen! Lekker veilig in mama's buik. 

Anemoontje, fijn om te lezen dat je goede ervaringen hebt! ik vind het nogal wat om met hem naar t AMC te gaan. we zijn nog in afwachting voor de oproep. 
Hij ademt heel gek uit. Dus inademen gaat normaal maar in zijn uitademing klinkt hij een soort hees. En dat gaat dan een soort stotterend. Beetje moeilijk uit te leggen. Maar ook echt met een flink volume. Verder hoor je dat ergens vocht zit, maar hij is natuurlijk te klein om al keel te schrapen. Kon ik het m maar vertellen. 
Door die uitademing gaat ook het drinken lastig. Hij kan zijn lucht niet goed kwijt. Dus in plaats van zuigen slikken ademen, klokt hij in grote hoeveelheden de melk naar achter om zich vervolgens los te rukken en heel hard te hijgen om zo weer op adem te komen. 

Anemoontje je verwoordt precies wat ik er ook bij dacht. Wilde inderdaad ook het liefst meteen consequent enz maar inderdaad ze zijn nog zo klein... het vierde trimester wordt het ook wel eens genoemd las ik ;-) lekker veilig dicht bij mama, begrijp ik ook heel goed, ze weten niet beter! Ben benieuwd wanneer die overstap naar eigen bedje overdag wel gaat lukken. We voelen het vast aan met ons "mama gevoel". 
Ben al blij dat hij snachts wel lekker in zijn eigen bedje slaapt. 
Ach we komen er wel :) 

Voor de baby's met krampjes; misschien moeten jullie sab simplex eens proberen. Is een Duits product en te bestellen op de volgende website:
https://www.arzneiprivat.de/product/sab-simplex-druppels-orale-suspensie.40376.html?language_code=nl
Daarnaast is het denk ik ook erg belangrijk dat je bij borstvoeding goed let op het voedsel dat je eet. Mijn dochter reageert bijvoorbeeld heel erg op uien..

Wat leuk dit nieuwe forum, ik heb veel meegelezen en geschreven in het uitgerekend forum. Erg leuk en handig om ervaringen van andere mama's te lezen en zo elkaar ook te helpen.
Ik ben zelf op 17 september bevallen van ons dochtertje. Ik geef volledige borstvoeding en dit gaat super, erg blij mee. Darmkrampjes heeft ze bij mij ook af en toe, meestal 1-2x per dag, gelukkig niet zo vaak. Een speen helpt dan vaak wel goed, ze zuigt de pijndan echt weg. Verder gebruik ik zo min mogelijk de speen, echt alleen als het 'nodig' is en ze er rustig van wordt door bijv. die krampjes of als ze onrustig is.
Mijn meisje woog dinsdag (3 weken oud) alweer 650 gram boven haar laagste gewicht (was max. 8% afgevallen na geboorte) dus dat gaat top? Ik zie haar ook gewoon veranderen in haar gezichtje, als ik nu foto's terug zie van toen ze net geboren was zie ik zo'n verschil alweer.
Mijn eigen herstel gaat super, ik kan alweer zo'n 1.5 uur achter elkaar wandelen. Ik heb helemaal geen last meer van de knip die ik gehad heb, gisteren voor het eerst op de fiets geweest en ook toen helemaal geen last ? ik kan niet wachten om weer te gaan sporten, maar mijn trainster gaf aan dat ik echt moet wachten tot de 6 weken? Iemand die nog ook al zin heeft om te sporten?
Hoe gaat het met jullie zwangerschapskilo's? Ik ben inmiddels 12 van de 15 kilo al spontaan kwijt.. laatste kilo's lukken nog niet echt, maar ik eet ook echt veel en snaai ook nog wel. Die borstvoeding maakt me zo hongerig ? Met mezelf afgesproken om vanaf vandaag niet meer veel te snaaien. Wel gewoon goed eten, je mag met borstvoeding ook niet lijnen werd met klem door de kraamzorg geadviseerd. Mijn buik is al aardig plat, maar nog wel echt 'zacht' en ik voel mijn rechte buikspieren nog helemaal niet zitten. Apart gevoel.

Terug
Bovenaan