Baby’s geboren in september

Wij mochten wel inbakeren in puck a baby na de prik niet in meyco oid die zijn strakker. Alleen als ze geen koorts had en dan alleen in romper. Dit is bij ons perfect gegaan ze kan echt nog niet slapen zonder inbakeren!

Goedenacht mama’s,
Ik had weer even behoorlijk wat terug te lezen.  Zo fijn dat we elkaar van tips en advies kunnen voorzien. Misschien kunnen ze mama’s die borstvoeding geven mij advies geven want ik weet even niet hoe ik dit moet aanpakken.
Ons meisje slaapt in principe door in de nacht. Als ze toch wakker wordt is het eigenlijk 5 minuten drinken en ze slaapt weer. Oftewel eigenlijk wilt ze gewoon slapen. Ze wordt ook meer wakker van wat gerommel in haar buik dan echt dorst. 

Maar ik sta natuurlijk we echt op klappen in de nacht ? Wat doen jullie in dit geval? Kolven? Of gewoon die 5 minuten aanleggen en weer slapen?

En dan van gerommel bedoel ik winderigheid of ze wordt soort van wakker van mij als ik ga plassen. Maar niet echt van de honger zet maar. 

Pff geen geweldige nacht gehad ze is veel wakker geweest niet van de prikjes maar een hele nacht van het drukken en huilen. gebruiken nu 2 schepjes jbm maar ben bang dat ze nu niet van de ontlasting af kan komen? 

@Anemoontje heb vanochtend direct afspraak gemaakt bij de huisarts zo zielig voor dr, hebben jullie kindjes ook veel last van drukken en persen ? Ze doet dit zo een uur aan een stuk door  loopt rood aan vaak krijsen/ huilen erbij ( ook toen ze wel goed van de ontlasting afkwam had ze dit )

Ha dames, dank nog voor jullie reacties op mijn verhaal met het CB. Ja, ik verdedig ze nog wel een beetje in de zin dat het wel kan dat ze misschien verborgen honger heeft (ze bedoelen het goed). Ik irriteer me eraan dat het soms elke keer wat anders is, afhankelijk van wie je voor je hebt. Qua lengtegroei blijft ze trouwens wel op haar lijn, alleen qua gewicht buigt het af. We kijken even waar ze zit bij volgende meetmoment en besluiten dan of ze nog weer een zesde voeding erbij gaat krijgen. Even afwachten.
Lekker zo'n weekendje weg! Wij zijn inmiddels al een midweekje naar Centerparcs geweest en afgelopen weekend hadden we een familieweekend. Erg leuk er even uit te zijn! Ik ben deze week ook weer begonnen met werken.
Sterkte met de reflux en/of het poepen! Hier poept ze maar 1x per week, maar bij borstvoeding schijnt dat normaal te zijn.
Oh ja.. ook nog niet ongesteld. Ik werd dat altijd exact 4 weken na het stoppen met borstvoeding (allerlaatste kolfbeurt). Voorlopig nog even niet.
AvdS: geen ervaring met wat jij beschrijft. Ik kolf alle melk namelijk.

AvdS: mijn dochtertje slaapt ook inmiddels al steeds vaker door, maar wordt ook af en toe nog wakker rond een uur of 4/5. Dan heeft ze wel vaak honger en leg ik haar toch aan. Ze drinkt dan wel duidelijk minder dan overdag, maar valt daarna ook wel weer snel in slaap. Ik leg haar dus ook gewoon aan. Ik ga niet midden in de nacht kolven, heb ik 2x gedaan met als gevolg dat ik daarna niet meer kon slapen omdat je toch zo weer een halfuur zoet bent met kolven, schoonmaken etc. In de ochtend staan mijn borsten ook echt op klappen nog, heel fijn dat ze langer slapen nu maar mijn borsten zijn er totaal nog niet aan gewend? dus herkenbaar, haha.
Eefje- Feline heeft ook een lichte afplatting aan de linkerkant ivm lichte voorkeurshouding, dus wij leggen haar nu ook af en toe op de rechterzij overdag (als wij erbij zijn!) en hebben haar bedje al omgedraaid (ze slaapt nog bij ons en kijkt graag naar ons als ze nog wakker is en dat is aan de rechterkant). 
Ik ben ook nog niet ongesteld, ben nu 9 weken geleden bevallen. Maar aangezien ik volledige borstvoeding geef, kan het maar zo nog maanden weg blijven. Vind ik voor nu nog niet erg, heb er nu toch nog niks aan?

Terug
Bovenaan