Baby’s geboren in september

Bij de osteopaat geweest en waarschijnlijk meer last van reflux dan krampjes, moet toch zegen dat ze er niet mega veel last van leek te hebben kunnen haar gewoon plat legen na de voeding, en komt weinig tot niets omhoog.

Pfff Eefje Vertrouw inderdaad op je eigen intuïtie! Ieder kind volgt zijn eigen curve en in mijn optiek heb je er weinig aan om een uniek geval naast een gemiddelde lijn te leggen. Want wat zegt dat nu eigenlijk? En dat ze zelfs nog er achteraan bellen vind ik wel brutaal. Lief van je dat je ze verdedigt maar ondertussen word jij wel onzeker gemaakt en dat helpt niet... Wie verzint dat ook... Een "tevreden hongerlijer" ? Het is allemaal al ingewikkeld genoeg ?
Ons kindje heeft ook een heel licht afgeplat hoofdje, bij 4 weken al. Daar deed het CB ook erg intens over "ALLES vanaf nu op rechts leggen dan komt het hopelijk nog goed" werd er gezegd nou dat levert ook behoorlijk wat stress op terwijl je het bijna niet kunt zien. De arts zag het helemaal niet ? Maar blijkbaar is dat nu een pijler en dan letten ze daar weer heel erg op.

Ik had me voorgenomen om niet gelijk het CB af te schieten door alle verhalen voordat ik zelf moeder werd, maar ik ben er nu al klaar mee haha. Ik zie het echt als een bureau waar ze gewogen en gemeten wordt en de vaccinaties krijgt. Meer niet. Volgende bezoek wil ik ook niet meer die vrouw die wij laatst zelf hadden, want daar werden wij ook niet wijzer van. Trouwens Eefje onze dochters zijn ongeveer even lang, zwaar en oud. Amy is morgen 9 weken, 55,2cm en 4710gram. Bij ons vonden ze dat prima? Jij bent inmiddels een meer dan ervaren mama die haar kindje dagelijks ziet, dus vertrouw op jezelf. Hun moeten het hebben van moment opnames en statistieken. Vind ook dat het hun taak is om ouders zelfvertrouwen te geven en niet onzeker te maken. Pfff kan er helemaal een beetje sacherijnig van worden merk ik?? 
En logisch dat een kindje een beetje een afgeplat hoofdje krijgt. Het ligt de eerste tijd veel en schedeltje is één los puzzeltje aan botten. Hier ook hoor en heb daar ook alle vertrouwen in dat dat straks wel goed bij trekt als ze andere houdingen aan gaat nemen en rollen en zitten. 
Wij oefenen de buikligging ook meer bij ons dan echt op de grond of commode. En 5 minuten dat is hier ook niet gelukt. 
En ondanks dat wij dus niet zo veel geoefend hadden vinden ze haar wel al behoorlijk sterk. Ik bedoel maar??
Minni vind het wel netjes hoor dat doorslapen. Moet je er ook echt 5u uit om de dag te beginnen of kan ze nog wel even terug naar bed?
@Maaikespat, hoop dat je gauw verbetering gaat merken nu je bij de osteopaat bent geweest?

Eefje wat een rot ervaring bij het cb. Ik vind het ook wel bijzonder dat ze daar in het weekend over gaan bellen, jeetje.. vertrouw op je eigen intuïtie. Inderdaad wat ladyj zegt: gewogen worden en vaccinaties geven, verder niets meer mee doen.
op het buikje liggen doe ik hier ook weinig, meer op de borst inderdaad. Het nekje lijkt sterk genoeg, maar op z'n buik huilt hij continu. Dus ook niet echt leuk om zo te oefenen, doen we dus niet vaak.
gisteren lekker burgerlijk een weekendje centerparcs geboekt voor mijn laatste verlof weekend. Nog 4 weken en dan weer werken, ik zie het echt nog niet voor me haha, ben echt aan het genieten nu van ons mannetje! heb het idee dat ik nu eindelijk (na 11 weken) weer wat de oude ben en onze zoon echt ken, niet voor niets dat dat verlof even duurt ;-)
Sprong 2 doet hier niets tot nauwelijks. Hij is wel echt zijn handen aan het ontdekken nu en stopt van alles in zijn mond. Ook veel meer gericht lachen vanaf nu. Als ik sochtends zijn slaapzak open maak straalt hij, en ik dus ook met mijn slaperige gezicht. 
Nou ik ga relaxen met Netflix aan, met een dekentje en kind op schoot; wat een rot weer. Fijne middag allemaal. 

Iemand hier tips tegen de reflux ? Heb het hoofdeinde van het matrasje al omhoog met een boek en dik de voeding in maar andere tips zijn welkom?

@eefje wat vervelend zo’n ervaring bij cb. Maar inderdaad op je intuitie vertrouwen hoor, je hebt al twee kinderen groot gebracht ermee dus je intuitie zal nu ook wel goed zijn? En wat je zegt elk cb zegt wat anders. Zie je bij mij ook, doen ze totaal niet moeilijk over het doorslapen en 11 uur zonder voeding terwijl bij andere wel wakker maken werd gezegd.
@juffielies heerlijk he zo’n stralend gezicht ‘s ochtends. Mijn meisje doet het sinds een aantal dagen ook. Gister echt flirt oogjes erbij ik lachte mij kapot. Stralende mama ook gelijk? Fijn dat jullie weinig van sprongetje hebben gemerkt. Lijkt mij ook leuk dat ze hun handen ontdekken. Ik ben hier benieuwd, vanaf uitgerekende datum is het deze week 8 weken.. 
@maaike helaas geen tips. Bij ons lijkt het opeens minder te zijn geworden. Soms nog een dagje wat erger. Daar had ik ook op gewacht, ik las overal dat als het geen refluxziekte is je kind er gewoon overheen moet groeien. Oh wel een tip, wij deden steeds overdag een slabbertje om. Zag er niet uit, maar scheelde steeds verschonen? Is ze ook heel huilerig dat je denkt dat ze er last van heeft?

Terug
Bovenaan