Baby’s geboren in september

@Eefje en Dannie: bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag. Ik heb een flinke voorraad in de vriezer dus hoop Siem tot en met einde van dit jaar op borstvoeding te houden.
Wij zijn afgelopen dinsdag naar het cb geweest (met 11+5 weken). We hebben een flinke jongen hier, hij weegt nu 6,3 kilo en is bijna 59 centimeter. Was verder prima gezond maar zit qua gewicht wel iets boven de curve. Maar goed ik probeer daar niet zo mee bezig te zijn. Wij kregen overigens ook de kinderfysio opmerking in verband met een werkelijk miniscule afplatting. Ik vind het allemaal wat overdreven. Siem houdt er niet zo van om op de buik te liggen, ik probeer het wel maar laat m'n kind ook niet huilen van onvrede. Alles komt op z'n tijd. Ik probeer hem nu alleen wat meer te sturen op welke kant hij 's nachts slaapt.
Hier ook stiekem in m'n hoofd ook bezig met een eventueel broertje of zusje (voornamelijk qua timing, ik wacht nog even ;-)). Ik moet wel zeggen dat wij erg veel geluk hebben qua makkelijke bevalling, eten, slapen, weinig huilen, geen reflux etc. Ik ben best bang dat het met een tweede wellicht helemaal anders is en als ze dan dicht op elkaar zitten dat het dan wel heel erg pittig is..
@Juffelies: wat fijn dat zo'n zetpil meteen goed werkt. Ik moet 17 december voor de eerste vaccinaties, lijkt me zo zielig voor zo'n kleintje..

Mariekesept zou ze voor de zekerheid zeker in huis halen! Je weet maar nooit, was blij dat ik ze had! 
ik heb precies hetzelfde als jij met een gedachte aan een tweede. Zou wel ooit een tweede willen (denk ik als het ons gegund is) maar We hebben nu zo'n "makkelijk" kind, dat kan vast geen tweede keer ? durf vooral daarom nog even niet aan een tweede te denken (voorlopig dan). Daarnaast ook echt blij dat ik mijn eigen lichaam weer terug heb en minder hormonaal ben. Lekker om weer "mezelf" te zijn. 

ladyj heftige dagen dus, balen! Succes bij de osteopaat, hoop dat het jullie mag helpen. 

Hier vandaag gestopt met de infacol, ben benieuwd of we echt over de krampjes heen zijn. Wel een dicht potje nog in de kast voor noodgevallen.. 

Ik zit me trouwens net te bedenken dat ik precies een jaar geleden voor het laatst ongesteld was. Ik zie nu ook een uitgerekend augustus 2020 voorbij komen. Even serieus, waar blijft de tijd. Binnenkort komt gewoon september 2020 ook op het forum en dan worden al onze baby's alweer 1 jaar!
@ Juffelies: heb ze meteen vanochtend gekocht. Sowieso goed om te hebben. Siem gaat naar het KDV nu en iedere keer hoor ik wel een kindje dat ziek is. Ik hoor trouwens dat krampjes kunnen terugkomen zodra je start met oefenhapjes dus zou zeker de infacol nog even bewaren ;-). En inderdaad dat minder hormonaal en eigen lichaam terug geldt zeker ook hier. Ga ook beginnen met een nieuwe baan en ben dolbij dat ik van die bekkeninstabiliteit af ben. De wens voor een tweede is er hier zeker maar eerst even genieten van onze eerste :).

Zo even bij lezen weer haha.. Wat grappig dat iedereen al praat over een 2e. Mijn man zei laatst ook al voor de grap: binnenkort voor een broertje of zusje gaan voor Feline? Ik dacht echt ben jij gek geworden ofzo.. hahaha. De wens voor een 2e is zéker, maar ik ben ten eerste blij dat ik weer even mijn lichaam terug heb (heb absoluut geen zware zwangerschap gehad hoor dus mag niet klagen, maar gewoon weer lekker sporten, normaal bukken/omdraaien, minder rekening houden met bepaalde dingen: heerlijk!) En ten tweede heb ik echt zoiets: als je alweer zwanger bent van een 2e, gaat daar weer allerlei aandacht naar uit (wat logisch is uiteraard) en ben je minder met je 1e bezig. Dus ja een 2e zeker hopelijk ooit, maar nu eerst heel hard genieten van mijn kleine meisje??
Hier vorige week ook een lichte afplatting van het hoofdje geconstateerd. Nu overdag leg ik haar meer op de andere zij (alleen onder toezicht uiteraard), heb ik haar bedje omgedraaid en in de box speeltjes/muziekmobiel aan die kant gelegd zodat ze daar heen kijkt. Werkt heel goed, je ziet het al duidelijk verbeteren! Wellicht tips voor jullie.
Hier werd ze tot vorige week 1x per nacht wakker, maar nu slaapt ze sinds zondag door van 22.30-7.00/8.00u! Hopelijk blijft dat zo komende tijd.. wat knap je op als je zelf ook goed slaapt haha. 
Waarom stoppen de meesten eigenlijk met borstvoeding als ik dat zo lees? Absoluut geen verwijt, puur interessevraag hoor..☺️

Jeetje wat veel die over een tweede nadenken. Ik wou altijd graag 2 kinderen, maar ik weet niet of ik dat nog wel wil.
Hier nog steeds vanaf half 4 wakker voor de fles, half 5 weer op bed en vervolgens om 5 uur weer brullen. Ik ben dus steeds wakker vanaf half 4, dat breekt echt op, ook omdat ik overdag niet bij kan tanken. Veel huilen en weinig slapen, hoop zo dat dit binnenkort eens beter gaat worden. 
Hier staat de eerste vaccinatie op 20 december gepland, zetpillen ook hier voor de zekerheid gekocht voor als hij koorts krijgt 

Ha dames,
waarom zou het niet kunnen dat de 2e net zo makkelijk of juist makkelijker is? ? Het kan hoor! Alledrie mijn kids lijken op elkaar en zijn hetzelfde qua qua slapen, flexibiliteit etc. En toch heel eigen persoonlijkheid. Geen garanties, maar het kan dus echt. Nr 3 kwam en jawel.. precies haar zusters.. ? 
Ik geef nu 11 weken borstvoeding en ben van plan dat t/m 6 maanden vol te houden. Al vind ik het kolven niet mijn favoriete hobby (want alles drinkt ze via de fles). Heb niet een topproductie, dan zou ik waarschijnlijk vaker moeten kolven maar dat lukt me echt niet. Daarom krijgt ze afentoe een flesje kunstvoeding als ik weer beetje in moet lopen. Maar verder volledig op bv. 
Ben wel weer benieuwd naar de hapjes straks. Hoe dat zal gaan. Nr 1 rond 5 maanden begonnen, nr 2 echt pas bij 6 maanden. Gaan jullie alles vers aanbieden of uit potjes eten geven? Ik ga weer voor verse prakjes. Hoplakee, alles in de mix.. ?
Ben ook blij dat ik mijn lichaam weer terug heb en idd weer wat mobieler ben en weer op mijn buik kan liggen..! Toch mis ik het ook wel.. heb voor mijn gevoel misschien toch nog te weinig genoten en dit komt nooit meer terug, want dit was mijn laatste zwangerschap. Mijn baarmoeder is met pensioen.. ? Ik hoef me dus in elk geval niet bezig te houden met een volgende en de timing daarvan.. ? Heb nu zowel ervaring met kort achter elkaar zwanger als heel lang ertussen. Ben zo blij met ons derde meisje, ik vind het echt weer ontzettend leuk om dit allemaal te beleven.

Eefje wat een geruststelling dat het kan, 3 "makkelijke" kinderen, fijn zeg! Haha en je baarmoeder met pensioen ?? 
ik wil ook verse prakjes gaan geven, wel zin in om te kijken hoe hij dat doet. Weer eens wat anders dan melk ?

Majom dat klinkt zwaar. Sterkte met de nachten daar. Niet fijn! Heb je een vangnet waar je kindje evt eens een dagje naar toe kan? Kun jij misschien even powernappen..

Terug
Bovenaan