Baby’s geboren in september

LadyJ, ja precies dat! Moeten we gewoon doorzetten of is ze er echt nog niet aan toe? 

Moet zeggen dat ik blij ben dat ze slaapt op ons of als we weg zijn, maar beiden iedere dag meerdere keren per dag is ook geen optie als ik over 3 weken weer moet gaan werken.. dus ja, waar doe je goed aan? 
als ze in onze armen ligt slaapt ze gerust 2,5 tot 2uur.

Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is. Als ze nu gewend zijn om in je armen te slapen of een draagzak,  dan zal het ledikantje minder leuk zijn. 
Toch zou ik proberen dit wel te laten wennen. Ik droeg eerst ook altijd, maar kon dit op een gegeven moment niet meer opbrengen. Toen toch maar in ledikantje gedaan. Het heeft tijd gekost en gaat lang nog niet altijd goed, maar nu slaapt hij zowat zodra hij zijn matras aanraakt. We hoeven enkel terug voor speentje. 
Ik zou beginnen met het makkelijkste slaapje van de dag(meestal de ochtend).
Bedritueeltje doen( hier verschonen, inbakerslaapzak aan,  naar boven,  nog even knuffelen, in bed leggen en instoppen en speen met muziek + white noise op achtergrond en gordijnen naar beneden). Dan kamer uitgaan en boven wachten (zet timer op 5 min en dan ga ik weer kijken). Hij moet vaak nog even zijn frustratie kwijt en jengelt even. Meestal maar 1x terug voor speen. 
Heb ook een Knuttel met geluid gekocht(Ewan). Schijnt goed te helpen. 
Ik zou blijven proberen.  Het is eerst super frustrerend,  maar het zal gauw wennen voor je kleintje(Als er niets medisch aan de hand is tenminste)! 

Succes!!

Anemoontje Ah sorry, niet goed opgelet dat jullie dochter dan juist onrustig is eind vd middag/begin van de avond. Ja, dan is het wel fijn dat het nu lukt rond 1900u naar bed te gaan. Maar ik zou het dan eerlijk gezegd ook niet even weten met dat ze dan 's nachts klaarwakker is. Is ze na de laatste fles ook niet even wakker?
Juffielies Fijn dat het sinds deze week zo goed gaat!
LadyJ Wat leuk van dat schaap, kende ik niet! En ja, even lekker badje/douchen worden ze zo heerlijk slaperig van.. ?
Onze meisje is sinds deze week nu wel echt druk aan het oefenen met grijpen. Ook rolt ze steeds meer naar 1 zij. Ik ben benieuwd wanneer het rollen komt! (Ze is nu 14 weken) En zíngen en 'praten' dat ze doet, dat is zo verschrikkelijk leuk! Gaat vast kwebbelkousje worden.. ? Hoe gaat dat bij jullie?
Gisteren was het een drukke dag voor haar (ook voor mezelf ?). Ik was veel de deur uit voor een aantal dingen, dus veel auto in en uit van 09:30 tot 18:00u 's avonds. Het ging allemaal achter elkaar door. Maar geen onvertogen woord. Vandaag lekker quality time met ons gezin! Fijn weekend allemaal! 

@ Anemoontje: misschien heeft ze dan genoeg geslapen? Ik begreep van een lactatiedeskundige dat ze rond deze leeftijd allemaal zo'n 14-16 uur per dag slapen gemiddeld. Ze slaapt best veel overdag dus wellicht heeft ze dan gewoon niet meer nodig? Hier lukt het slapen nog steeds niet in de avond maar Siem slaapt 's nachts 10 uur en dan 's ochtends nog eens 2 uur. Hij heeft hier blijkbaar genoeg aan want de rest van de dag is hij echt wakker-wakker.
@ Eefje: hier ook een enorme 'kletser' (ook 14 weken). Hij begint nu ook met een soort enthousiast gegil. Te schattig haha. Rollen wordt wel geprobeerd maar lukt nog niet zo goed dus dat betekent frustratie.. Hij houdt het dan ook niet zo lang uit op zijn buik. Ik vind het wel super leuk dat ze nu echt dingen willen vasthouden, als ik hem draag dan houdt 'ie echt mijn arm vast (of een stukje vel in mijn nek / een pluk haar, dat is dan weer minder ;-))
Hoe is het met jullie post-zwangerschap kwaaltjes? Bij mij is het haaruitval nu echt begonnen. Echt niet leuk.. Gelukkig wel een stuk minder emotioneel en ook geen last meer van "opvliegers". 

Jaa zo herkenbaar dat babbelen, ze gilt vooral veel van plezier en maakt ook steeds meer geluidjes bij het lachen. Het is ook echt een lachebekkie zo gezellig. Mensen vind ze super interessant, gister bij de kinderarts ging ze helemaal los lachen en kletsen tegen de arts. Ze was in twee weken tijd opeens bijna 700 gram aangekomen, wordt echt nu een lekker bolle baby zo leuk. ☺️

Het grijpen doet ze inderdaad nu ook steeds meer. Ze is bijna 11 weken nu (12 bij uitgerekende datum). Ze drukt ook haar eigen speen weer in, heerlijk haha. Alleen dat nekvel grijpen is soms wat minder ? Omrollen nog niet, ze zet zich wel eens een beetje af maar denk dat het nog even gaat duren. Ze is wel 2 keer van de buik naar rug gerold maar dat was denk ik een evenwichtsfoutje (lees brullen). 

Wij gaan woensdag kennismaken op kdv en vanaf januari gaat ze daar 2 dagen heen. Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan, zal haar dan echt wakker moeten gaan maken. 

Qua tips voor nachtslapen vind ik het moeilijk. Elk kind is anders natuurlijk. Wij hebben denk ik wel een beetje gestuurd door er overdag 3 tot 3,5 uur tussen te laten en vanaf 20 uur haar in bed te laten en dan afwachten hoe laat ze wakker werd. Dat werd dus steeds later. Ze is overigens 's avonds ook echt moe omdat ze weinig slaapt overdag. 
We hebben nu wel een fijn ritme van 7.30/10.30/14/17/20 uur. Weet dat we hier ontzettend blij mee mogen zijn en geniet er extra van want je weet nooit of ze opeens toch weer 's nachts wakker gaat worden, helaas ken ik die verhalen ook?

Mariekesep: dat zou natuurlijk zomaar kunnen. Hopelijk slaapt ze na de 12 weken sprong langer haha. Maar overdag is ze gewoon echt niet gezellig als je er langer dan een uur en kwartier wakker houdt dus dat vind ik wel lastig?
Overigens is ze niet klaar wakker snachts om 02:00 kan er gewoon een flesje geven met 60 ml en ze tukt weer door, maar eigenlijk kan ze haast geen honger hebben. Sochtends om 07:00 gaan we naar beneden, maar na een uur is ze echt kapot en moet ze weer naar bed. 

Ik lees met slapende baby op de arm weer ff bij. Ik voelde me ineens schuldig dat ik haar altijd weg leg met slapen en ook met wakker zijn nog steeds wakker in de box of de wipper. Ik dacht ze heeft vast ook nog wel gewoon 'huidhonger' dus nu bewust even lekker samen in bed en vriend heeft een kop koffie gebracht?☕
Wat een leuke berichten om weer terug te lezen. Kijk dan ook echt er weer naar uit dat hier ook meer geluidjes en gebrabbel komt? Amy is gecorrigeerd vanaf de uitgerekende datum nog wel een stukje jonger. Vind dat soms wel eens lastig rekenen hoor. Ze gaat nu wel echt meer geluidjes maken, maar nog niet zo als jullie het beschrijven. Pluk haar kan ze wel al pakken of mijn shirt. Handig als je haar neer wilt leggen? oh ja ze kan ook haar knietjes onder zich optrekken als ze op haar buik wordt gelegd??. Volgens mij pure frustratie, want op de buik vindt ze nog steeds niet leuk hoor. 
Minder vooruitzicht is dan het haaruitval. Hier nog niet, maar vrees dat ik er ook niet aan ontkom. Soms denk ik wel dat ik al meer ontzwangert ben, maar van de week toen had ik wel echt wel weer een hormonale huilbui toen ik erachter kwam dat ze te weinig borstvoeding kreeg. Dat gaat inmiddels wel echt een stuk beter. Overdag geef ik nog wel soms een klein flesje kunstvoeding bij, maar s'nachts en 's morgens weer meer dan genoeg voeding?
Gister veel in de auto gezeten met lange ritten naar familie. Dan slaapt ze en daarom leek het gisteravond minder goed te lukken. Vriend en ik deden een poging om een film te kijken, maar dat hebben we maar opgegeven ? 
Nou ik ga nog even lekker verliefd naar mijn mooie slapende meisje kijken. Straks krijgen we nog kraamvisite over de vloer ? worden kerstkoekjes geserveerd ipv beschuit met muisjes?

Mariekesep hier ook mega erge haaruitval. Gelukkig heb ik een dikke bos van mezelf dus niet zo'n ramp maar wel opvallend! 
ladyj fijn dat het beter gaat met de borstvoeding! En groot gelijk met je kerstkoekjes haha
hier een heerlijk weekend centerparcs gehad. Vond het wel een onderneming; heb nog nooit zo veel spullen meegesjouwd ? maar zeker een aanrader om even weg te gaan! Zwemmen vond hij niet alle dagen even leuk maar lekker knuffelen met mij op een stoel bij het zwembad wel haha. Gisteravond was hij zo afgemat dat hij lekker in de kinderwagen heeft geslapen en wij lekker uiteten konden. Geen kind aan gehad. Nu lekker weer thuis en nog 1 dagje verlof morgen voor ik weer ga werken. Brrrr spannend! Ik krijg er steeds minder zin in ?
Morgen even de dokter bellen denk ik; zag vanmorgen z'n grote teen helemaal rood en dik. Lijkt wel of z'n nageltje erin groeit. Hij lijkt er zelf weinig last van te hebben gelukkig. Nou we zien het wel weer. Fijne avond allemaal! 

Terug
Bovenaan