Baby’s geboren in september

Haha hoor idd vaak van ouders die met kids weg gaan afgeladen vertrekken. Idd hele onderneming. Maar fijn dat jullie het leuk hebben gehad en hopelijk valt het mee met zijn teentje. Succes met werk ??
Hier weer een mindere dag. Korte hazenslaapjes (elke keer na 15 of 20minuten weer wakker ?), dus een steeds vermoeidere baby en doordat ik soms een beetje flesvoeding bij geven waren de krampjes weer terug en dus ook een verdrietige baby ? pfff... Merk dat ik deze dag extra slecht trek omdat het zo goed ging... Voelt als terug bij af ? hopelijk was het een kleine dip en morgen gewoon weer op naar beter?

Zo wat een berichten.. even bijlezen haha. Fijn dat iedereen steeds meer een ritme vindt! De nachten zijn hier nu aardig hetzelfde; steeds van 22/23u - 6/7u. Overdag wisselt het nog wel qua slaap, maar dat geeft niet. 
Over 3 weken moet ook ik weer beginnen met werken! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er best wel zin in heb; laat ik voorop stellen dat ik het heeeerlijk en geweldig vind om hele dagen bij haar te zijn en heerlijk te kneuteren, maar even met andere dingen bezig dan voedingen, luiers en planningen daaromheen etc. is wel even goed weer. Even weer je brein gebruiken voor waar je voor geleerd hebt en gezellig met collega's op een ander niveau praten  (alhoewel je het vaak vast heeeeel vaak over je baby hebt hahaha). Ze pakt ein-de-lijk de fles nu goed, we hebben afgelopen weken dagelijks geoefend en het werpt eindelijk zijn vruchten af? Kan ik gelukkig ook rustig werken. Nog steeds volledige borstvoeding en het gaat nog steeds super goed, dus straks op het werk 2-3x per dag kolven.. Nog meer mama's die gaan kolven op werk?
Wij gaan tussen Kerst en oud&nieuw nog gezellig een aantal dagen naar Ameland met mijn ouders. Lekker uitwaaien en genieten? 1e Kerst met ons kleintje; zó leuk!

Leuk om weer al jullie belevenissen te lezen. Hier gaat het heerlijk. Meneer is morgen 12 weken. Ik heb de maand december extra verlof/vakantie genomen dus ik heb nog even tijd om te wennen aan het idee om weer te gaan werken. Ik was van plan om borstvoeding af te gaan bouwen want ik zie drie keer per dag kolven op het werk niet zitten,..maar hij doet het er zo goed op,.. dat ik nu toch wel graag nog even door wil gaan met voeden. Ik heb nu het volgende schema bedacht: 's ochtends live, dan een fles, dan live als ik thuis ben of een fles als ik werk en op dat moment kolf ik dan, dan weer een fles en 's avonds weer bv. Ik sla dan twee voedingen over dus ik hoop heel erg dat mijn productie op peil blijft. Ik heb ook inmiddels wel het een en ander ingevroren dus ik hoop dat hij iig tot 4 maanden dan volledig bv krijgt. Is een mooie mijlpaal als dat mag lukken! Daarna zal er wel wat kunstvoeding aan te pas moeten komen want hij drinkt nu zulke flinke flessen dat ik niet veel meer kan kolven voor de voorraad. Voor degenen met ervaring: moesten jullie kindjes erg wennen aan kunstvoeding?

Anemoontje ik heb soms het idee dat jouw berichten van mijzelf afkomstig zijn zo herkenbaar wat je schrijft.
Overdag kan hij niet langer een 75 minuten wakker zijn, en die laatste 15 zijn al niet heel gezellig meer. Savonds om 1900 uur begint zijn nacht met een hele diepe slaap en vanaf 02.00 a 03.00 uur is het rommelen. Een flesje laat hem weer 1,5 a 2 uurtjes doortukken maar vanaf 05.00 uur is het echt huilen.
Sowieso wordt hij altijd huilend wakker. Het beeld van een smakkend of brabbelende baby ken ik niet. Als hij bij me ligt zie ik ook dat hij zelfs eerst begint te huilen en dan pas wakker wordt. Echt zielig om te zien.
Morgen weer naar het AMC ziekenhuis. We willen dat hij verder onderzocht wordt want we kunnen niet meer. We zijn op. Mijn man zit erdoorheen en hij is toch wel mijn rots altijd. Ik heb nog steeds veel last van mijn hormonen maar hij weet het altijd te relativeren. Dat lukt nu even niet meer. Kan het hem niet kwalijk nemen. Na 3 maanden max 4 uur per nacht te slapen ben je gewoon op.
We hebben Oscar een tijdje geen avondfles meer gegeven en na 1900 uur niet meer wakker gemaakt maar dan komt hij om 03.00 uur én om 05.00 uur. Vervolgens drinkt hij sochtends helemaal niets meer. We maken hem nu dus maar wel weer wakker voor een avondfles, zodat hij hopelijk in een keer tot 05.00 uur kan slapen.
Vanaf 4 maanden mag er pap in de fles. Kan niet wachten. Hoop zo dat het hem helpt. Ben zo jaloers op iedereen hier die meer dan 5 uur per nacht slaapt en gewoon uit lunchen, eten of überhaupt koffie drinken kan. Deze kluizenaar komt niet verder dan de supermarkt met een loeiend alarm in de kinderwagen dat afgaat zodra ik niet zeker weet of ik volle of half volle melk wil en dus even stil sta bij een schap. Aaaarggg niet leuk dit! 

@Prikgelukseptember wat naar voor jullie! Ik weet nog goed hoe het is. Hier gaat het nu sinds een week veel beter. Ik lees wel herkenbare stukken bij jou. Is er al gedacht aan koemelkeiwitallergie en een tijdje geprobeerd met Pepti? 
Hier nu voor het eerst in dagen om 3 uur fles ipv rekken tot 6. Meneertje is snotverkouden dus eerst alle snot verwijderd en toen maar gelijk een flesje gemaakt.

Juffielies Mooi dat het weekendje weg geslaagd was! Even lekker eruit! Ps: bevalt de cowboyzbag..??
En Mientjeee wat vreselijk fijn om nog even naar Ameland te gaan! Extra knus en gezellig in deze tijd van het jaar en dan idd lekker uitwaaien! Alvast veel plezier.
Liesforum Ja, echt van dat gegil he.. haha. Van die hoge geluiden. Kan niet wachten tot de eerste woordjes! En mooi ritme hebben jullie. Wij zitten op half uurtje/uur later, maar gaan dit vanaf deze week vervroegen en komen dan ook rond jullie ritme uit.
Prilgeluksept Wat een pittige situatie! Het slaaptekort hakt erin. Goed dat jullie aan de bel trekken. Misschien is er toch meer aan de hand. En kunnen jullie misschien toch één of twee nachten bijtanken door opa's en oma's in re schakelen? Heel veel sterkte!
LadyJ Fijn dat je al kunt merken dat de bv is aangetrokken! En mooi dat je zo van je slapende kindje hebt genoten op de arm. Over een paar maanden is dit baby zijn echt weg en heb je een dreumes/halve peuter... Ze vliegen straks echt snel van de ene naar de andere fase. Hopelijk was vandaag even een gewoon losse mindere dag, houd de moed erin!
Zazousept Wennen aan kv kan wat tijd kosten. Soms is het raadzaam te oefenen en te beginnen met mixen met bv. Bijv. eerst kwart of halve fles kv. Mijn middelste gaf ik voor het eerst meteen een hele fles, maar die spuugde ze 5 min later in 1x uit (alles). Moesten we rustig opbouwen. Mientjeee Ik heb ook altijd gekolfd op mijn werk. Nu werk ik inmiddels aan huis en kolf ik zowiezo alle bv. Ik vind het kolven best pittig om te doen. Het kolven zelf niet. Maar wel de planning ervan en vhet steeds weer ervoor gaan zitten, alles schoonmaken etc. Ik moet eigenlijk ook even boosten... Maar ben er wel op gebrand dit nog zeker 2 maanden vol te houden. En misschien ga ik daarna tóch nog wel even door met bijv. ochtend- en avondvoeding. Want het geeft me wel veel voldoening dat ze mijn melk krijgt.
Ik heb trouwens een heel leuk boekje over koken en eten gekocht voor kids van 0-4 jaar! Ik wil mijn meisje binnenkort zoveel mogelijk alles vers aanbieden en veel laten proeven en ontdekken en laten kennismaken met breed assortiment smaken. Dit boekje bevat veel tips, recepten, ook bijvoorbeeld voor het zelf maken van gezond broodbeleg. Ik zal morgen even de titel delen voor wie geinteresseerd is.
Ik ga nu weer slapen. Moest naar de wc en kon even terug in bed mijn draai niet vinden. Wel gek dat ik geen enkel beeld heb bij hoe jullie eruit zien en alle kindjes! Groetjes voor nu.. ?

[quote quote=10274780]Anemoontje ik heb soms het idee dat jouw berichten van mijzelf afkomstig zijn zo herkenbaar wat je schrijft. Overdag kan hij niet langer een 75 minuten wakker zijn, en die laatste 15 zijn al niet heel gezellig meer. Savonds om 1900 uur begint zijn nacht met een hele diepe slaap en vanaf 02.00 a 03.00 uur is het rommelen. Een flesje laat hem weer 1,5 a 2 uurtjes doortukken maar vanaf 05.00 uur is het echt huilen. Sowieso wordt hij altijd huilend wakker. Het beeld van een smakkend of brabbelende baby ken ik niet. Als hij bij me ligt zie ik ook dat hij zelfs eerst begint te huilen en dan pas wakker wordt. Echt zielig om te zien. Morgen weer naar het AMC ziekenhuis. We willen dat hij verder onderzocht wordt want we kunnen niet meer. We zijn op. Mijn man zit erdoorheen en hij is toch wel mijn rots altijd. Ik heb nog steeds veel last van mijn hormonen maar hij weet het altijd te relativeren. Dat lukt nu even niet meer. Kan het hem niet kwalijk nemen. Na 3 maanden max 4 uur per nacht te slapen ben je gewoon op. We hebben Oscar een tijdje geen avondfles meer gegeven en na 1900 uur niet meer wakker gemaakt maar dan komt hij om 03.00 uur én om 05.00 uur. Vervolgens drinkt hij sochtends helemaal niets meer. We maken hem nu dus maar wel weer wakker voor een avondfles, zodat hij hopelijk in een keer tot 05.00 uur kan slapen. Vanaf 4 maanden mag er pap in de fles. Kan niet wachten. Hoop zo dat het hem helpt. Ben zo jaloers op iedereen hier die meer dan 5 uur per nacht slaapt en gewoon uit lunchen, eten of überhaupt koffie drinken kan. Deze kluizenaar komt niet verder dan de supermarkt met een loeiend alarm in de kinderwagen dat afgaat zodra ik niet zeker weet of ik volle of half volle melk wil en dus even stil sta bij een schap. Aaaarggg niet leuk dit![/quote]
Wat naar! Ik moet zeggen dat mijn zoon ook bijna altijd huilend wakker wordt, maar dat is meer een schreeuw om mij. Ook vanaf 19u hier in slaap tot 3u en dan wat spoken(helpt wel als hij overdag al gepoept heeft..anders is t drama!). Wat zijn de klachten van je zoontje? Hier was het: altijd overstrekken, niet neer kunnen leggen, krijsbuien, heel veel krampen en windjes, eczeem, moeilijke ontlasting, veel niezen en hikken. Sinds we aan Nutramigen zitten voor KMA gaat het stukken beter. Klachten van verborgen reflux ook bijna weg. Misschien het proberen waard. Meestal zie je binnen 1 dag al verschil! Bovendien zijn de potjes via mp of speciale fb groep veel goedkoper (anders 20 euro per pot).
Houd vol ♡

Hier ging het vorige week best goed maar helaas sinds donderdag is ze echt ziekjes al een goede week goed verkouden van het weekend kwam er diaree bij ook weer veel melk terug geven zoo zielig om te zien ?

Terug
Bovenaan