Baby’s geboren in september

Hoi kusjem,
we zitten nu op ongeveer deze tijden (met her en der kwartier/half uur verschuiving), maar komen altijd wel rond 21:30u - uiterlijk 22:00u qua laatste voeding uit:
0800 - 11:30 - 15:00 - 18:30 - 21:30
Ik wil een beetje toe naar: 0700 - 10:30 - 13:30 - 17:00 - 20:00u (opnieuw met speling ingecalculeerd). 
Mijn oudste was met 9 maanden van alle flessen af en at dan ontbijt (bambix pap) - half 11 fruit - tussen de middag brood - 's  middags yoghurt - 's avonds avondeten. Later werd die yoghurt 's middags een tussendoortje zoals een biscuit en dan kreeg ze de yoghurt als toetje. Wat ik er nog van weet. Als ik nu de fles vervroeg komen we al heel dicht bij een 'normaal' eetritme en gaat het groente/fruit/brood introduceren straks ook mooi.
Flessen gaan er dan 1 voor 1 af met ochtend- of avondfles als laatste dacht ik. Maar je ziet ook nog veel mensen vrij lang een flesje of papje voor het slapen aanbieden. Hebben wij echter nooit gedaan.

Majom; heeft jouw kleintje ook zwarte stipjes in zn poep? Ik twijfel of dit door de nexium komt. Als ik het toedien met het spuitje en er blijft een balletje in dan wordt het ook zwart 

Anemoontje, ja die van ons heeft dat ook hoor. Geen zorgen! Allemaal hele kleine fijne stipjes. 
Ik lees dat iedereen lekker bezig is! Fijn dat het bij iedereen steeds iets beter gaat, ook al is dat bij sommigen met hele kleine stapjes. We komen er wel! 
Hier nu net snachts begonnen met aanbieden van speen ipv fles om steeds wat tijd te rekken. Hopelijk lukt dat uiteindelijk tot de nachtfles eraf kan. Vannacht kwam hij om half 4, speen erin en toen pas weer om 10 voor 5 fles. Dus toch weer mooi bijna 1,5 uur winst. Hopelijk blijft dat zo goed gaan en komt hij steeds later. Iemand verder nog tips om de nachtfles uiteindelijk te skippen?

Oh ik lees nu dat jij denkt dat het door de Nexium komt Anemoontje. Ik denk juist dat het door de johannesbroodpitmeel komt. Als ik daarin kijk zie ik precies dezelfde zwarte mini stipjes.

Hier zijn de avonden nog niet gelukt, meneer blijft gezellig wakker tot de laatste fles. Iedereen wel bedankt voor de tips, we blijven oefenen ;-). 
@ LadyJ: ik ben ook flink teruggegaan in mijn productie qua borstvoeding. Bij mij heeft het denk ik te maken met weer gaan werken en helaas gister voor het eerst ongesteld. Wij gaan nu langzaam een kunstvoeding erbij doen. Ik wil ook rustig gaan afbouwen. Mijn doel is nu tot 6 maanden gedeeltelijk borstvoeding blijven geven en daarna te stoppen.
@ Minni: wat vervelend dat jullie hele schema door het sprontje in de war is. Is het inmiddels wat beter? Sprong 4 is er ook ééntje hoor.. ;-)!
@ Majom: ik heb helaas geen tips, bij ons ging het van de één op de andere dag eraf toen Siem 's nachts opeens niet meer kwam (ergens met 6 weken). Hij is daarna nooit meer gekomen voor de nachtvoeding. Ik hoop dat jullie binnenkort er ook niet meer uithoeven!
@ Eefje: Wat fijn dat ze lekker haar eigen lijntje volgt, paniek van het CB vorige keer voor niets dus! Ik heb echt zin om groente- en fruithapjes te gaan geven. Hij is hier al echt aan het staren naar mijn eten als we aan tafel zitten. Met de kerst kunnen wij gaan starten!

@Juffielies: vriend alweer beter? Lekker zeg dit weekend er even tussenuit?? veel plezier alvast! 
Fijn om te lezen dat jullie ook ervaring hebben met achteruitgang van productie. Ben ik niet de enige? Het is wel ff aanpoten om het weer op te krikken. Heb nu bij de thuiszorgwinkel zo een elektrische medela dubbele kolf gehuurd. Echt wel een verschil met dat goedkope ding wat ik eerst had geleend (waar het eerst ook prima mee ging overigens). Maar nu ff investeren want vind het wel de moeite waard om het nog een poging te geven. Maandag terug naar het consultatiebureau en hopelijk zien we dan weer groei? en anders weet ik dat ik er alles aan gegaan heb. 
Ben idd bang Eefje dat ze daarom ook mede onrustig door is geweest. Heb me erg echt zo ellendig over gevoeld? Maar was/ ben er optijd bij en volgens de lactatiekundige kan het helemaal weer goed komen. We gaan ervoor?
Nooit van mezelf verwacht dat ik zo gedreven zou zijn met borstvoeding, maar ik vind het nu gewoon heel mooi en ook elke keer een intiem moment en daarnaast heeft zij na een flesje kv zo een buikpijn. Ik hoop het tot maand 5 of 6 nog te kunnen blijven doen. Dan zijn in ieder geval die darmpjes gerijpt. Maar ben straks wel benieuwd hoe het gaat als ik weer te werk ga. 
Vandaag weer bij de osteopaat geweest en haar darmpjes behoeven nog steeds extra aandacht en behandeling. Dus volgende maand ook weer terug. 
Qua ritme gaat het ook wel lekker. Behalve op tijd naar bed. Dat vind Amy nog niet helemaal een goed idee... Na 3 kwartier is ze weer wakker. Meestal als wij zelf gaan slapen gaat zij pas ook echt. Dan slaapt ze wel gauw. Zodra het licht uitgaat dan gaat bij haar ook het licht uit?

Mama’s! Advies gevraagd......
We sliepen eerst lekker door snachts van 22 tot 06-07 toen ze nog niet om 19:00 naar bed ging. Sliep dan vaak wel beneden of ze spookte de hele avond waardoor we rondjes met haar liepen. 
Nu 6 avonden ligt ze 19:00 in bed. Ze is dus nu om 02:00 klaar wakker ondanks dat ze alsnog de voeding om 22:00 krijgt. Hoe moet ik dit gaan doen? Als je aan doorslapen gewend bent is dit echt niet prettig ivm werk bijna. 

Zouden jullie wekker zetten en fles 23:00 geven? (Ik ben absoluut geen avond mens maar ochtendmens)
Haar laten slapen kijken wanneer ze wakker wordt? Maar dan mist ze wel om de dag een fles. 
De avond beneden laten gaan we niet doen om het op te lossen:) 
krijg je een avond fles er makkelijker uit dan een nachtfles?

Terug
Bovenaan