Baby’s geboren in september

LadyJ Niet schuldig voelen, je deed en doet zo je best! Meer kun je niet doen en je bent er nu achter gekomen qua voeding en hopelijk heb je snel weer genoeg! Bv blijft gewoon soms lastig en topsport!
Anemoontje Onze dame heeft tussen 17:00 en 21:00 uur haar meest wakkere deel van de dag! Avondgym, zangconcerten, kletspartijen en een stare down met de mobiel in de box.. ?. Ze doet dan eigenlijk geen slaapje.. of soms een kwartiertje tussendoor. Ze ligt dan in de box of even lekker bij ons te kwebbelen of als wij eten in het babyzitje in de trip trap.
Wel schakelt ze na de laatste fles ineens over op haar nachtritme en slaapt door en dan horen we haar ook niet meer. Misschien heeft het bij jullie dochter ook nog niet zoveel zin..? En verschuift haar wakkere tijd naar de nacht als jullie haar vroeg naar bed brengen? Wanneer ze straks meer gaan rollen, zitten en kruipen zijn ze straks wel eerder moe op de avond en verschuift het slapen vaak naar voren.

Hoi allemaal! 
ik had even wat terug te lezen zeg! Pff ?
Goed om te lezen dat jullie kleintjes goed groeien en de struggles zijn er ook nog. Hier ook!
Onze kleine meid is alweer 10 weken en sinds een week houden we een straks schema aan van 7-11-15-18/19-21/22 aan qua voeden. Alleen het slapen is nog steeds de grootste struggle hier. 
Na haar ochtend voeding slaapt ze vaak nog even in de Co sleeper. Maar de slaapjes erna zijn drama!
We hebben eveb geprobeerd om haar overdag in haar eigen ledikantje te leggen maar een en al drama! Huilen, krijsen, overstuur. Met als gevolg een gestresste baby en mama.
Toen besloten om meer regelmaat aan te gaan brengen qua voeden en dat ze de slaapjes dan maar in onze armen zou doen. Dat hebben we nu een week gedaan en dat gaat prima in combi met 1 uitstapje per dag. (Vermoed dat ik de eerste weken iets te veel weg ben geweest met haar).
maar goed, en nu? Gaan we haar nu overdag proberen te laten slapen in haar ledikantje? Of gaan we proberen om haar na de voeding van 18/19u in bed te leggen. Want ook dit is een drama. We hebben een paar dagen geprobeerd haar boven te leggen maar weer huilen/krijsen/overstuur. Dus eigenlijk zit ze dan altijd in de draagzak en valt ze daar in slaap. 

Ik heb echt even geen idee waar ik moet beginnen. Manlief wilt vooral dag ze slaapt in haar ledikantje wat mij ook vaak stresserig maakt. want ik vind het echt vreselijk om haar zo overstuur te horen.
Wat denken jullie?

Lastig he al die slaapjes ..hier slaapt Olivier van 19 tot 7 en wordt 2 keer wakker voor wat borstvoeding (1 uur en 4 of 5 uur) daarna slaapt hij makkelijk verder....overdag probeer ik hem in bed te leggen waar lukt (niet altijd makkelijk want mijn oudste gaat naar school en komt tussen de middag thuis eten), dus vaak slaapt Olivier ook nog in de wagen of draagdoek...ik probeer Olivier 2 keer overdag op bed te krijgen, hij slaapt nooit lang vaak maar 3 kwartier.  

Hoi AvdS, onze dame is 14 weken en heeft nog niet 1x overdag in haar ledikant geslapen. Elk kindje is weer anders, voor sommigen werkt dat heel goed (in het ledikantje). Voor ons persoonlijk werkt het nu nog dat ze overdag in de box slaapt (en tijdens wandelen, in de auto of tijdens sporten vd oudsten). We hebben net als jullie wel een vast voedingsschema, dit geeft het ritme aan. Ik ga echter wel binnenkort wat meer oefenen/proberen met overdag in haar ledikantje te leggen, zodat ze dat wel steeds meer gaat associeren met haar slaapplekje maar tot een maand of vier kun je ze eigenlijk nog niet zoveel 'verwennen' met bij je houden en in de buurt slapen.
Denk dat het belangrijk is om jezelf de vraag te stellen waar en waarom jullie je kindje (in jullie gezinssituatie) willen laten slapen. Is het omdat je denkt dat het hoort (slapen in ledikant), vind je dat belangrijk voor jullie en haar rust, wil je haar daaraan wennen, mag ze ook in de box slapen, kun/wil je haar wegleggen in box of ledikant nadat ze in je armen in slaap is gevallen etc..? En als je daar voor jezelf bij stilstaat, wat laat dan je kindje zien? Wat denk je dat zij graag zou willen? Misschien heeft je baby erge huidhonger.. wil ze erg graag bij jou zijn. De wereld is nog compleet ongrijpbaar voor je kind. Ze kunnen er nog geen orde in aanbrengen. Weten niet wat een stoel is, een ledikant, een magnetron, een kat of een tafel. De enige constanten zijn vaak mama/papa (huidcontact/stem) en de voeding. Dit geeft een enorme veiligheid. En veiligheid is weer erg belangrijk voor het hechtingsproces. Sommige kindjes willen dan ook veel bij je zijn, of je kunnen horen. Ze hebben lak aan hun kamertje/ledikantje/wiegje/box.. Weten namelijk nog niet wat dat is en vaak zijn het meer de omstandigheden en sfeer waar je kind op reageert of bij gedijt (afwezigheid van prikkels/rustige omgeving of juist wel geluid horen/jou horen, voelen). Dus wat hebben jullie nodig, vind je belangrijk en wat laat je kindje zien en vraagt ze om. Misschien kun je hier iets mee en een middenweg vinden?
Ps: ons meisje heeft haar meest wakkere moment van de dag aan het eind van de dag en begin van de avond. In ons geval heeft het geen zin om haar na de fles van 18:30u naar bed te brengen, want dan schakelt ze over naar de actiemodus. Na 22:00 uur gaat het nachtritme 'aan' en schakelt ze weer. Overdag geeft de voeding het ritme aan en waar ze dan slaapt maakt voor ons niet uit. Als ze in slaap valt in de box leg ik een dekentje over haar heen.

Ps: Mariekesept wat komt het hapjes eten al dichterbij! Is ook weer zo'n leuke fase! Lekker smaakjes uitproberen en ontdekken.. ? Al een leuke slab, bordje etc gekocht?

Wat een uitzoekerij hè, moet je nou even doorzetten of is je kindje er gewoon nog niet aan toe en moet je het later nog een keer proberen?... 
Persoonlijk denk ik dat als je dochter overstuur is ze niet in de goede modus is om te leren slapen in haar ledikant. Dan heeft ze denk echt jullie nodig. Huilen en jengelen kan denk wel (gecontroleerd). Tenminste zo doen wij het in ieder geval. En idd nog steeds geen man overboord; ouders van meerdere kids, die baby gaat gewoon mee met het gezinsleven en ook dat komt altijd goed. Belangrijkste is dat ze aan slaap toekomen voor de groei. 
Misschien eerst de draagzak afbouwen? Kan me voorstellen dat ze daar ook wakker van wordt als je die af doet? Wij hobbelen ook nog met Amy en als haar ogen op half zeven zakken dan leggen wij haar half wakker in haar co sleeper. Dan is een aai en beetje neuriën genoeg om zelf in slaap te vallen. Of ik blijf nog even boven rommelen, de was doen bijvoorbeeld.
Bij ons slaapt ze nog in de co sleeper. In januari wil ik haar langzaam naar haar eigen kamertje. Ik probeer nu slaap associaties te maken die we makkelijk kunnen meenemen naar haar kamer straks. We hebben nu Ewan het droomschaap besteld met een lichtje en White noise. Die kunnen we dan straks ook in haar ledikantje leggen. Ze slaapt echt goed op geluid en in het bijzonder op White noise.
Hier net gedoucht met zo een lange washand. Dat was ook een goed recept voor een slaapje boven. Ze was bijna in 1x weg in dromenland. 

Hier ook veel gestruggeld met het slapen overdag. Waarschijnlijk was onze zoon er nog niet aan toe om overdag in zijn ledikantje te slapen want sinds deze week gaat het zonder morren. Nog geen minuut jengelen en hij is weg. Hij is maandag 15 weken (gecorrigeerd 13) dus er nu misschien ook meer aan toe. Ik ben het wel altijd blijven proberen en dat ook tegen hem gezegd: "we gaan nu in ons eigen bedje proberen te slapen maar als het niet lukt kom je lekker terug bij mij" en hem nooit echt laten huilen. Ik merkte ook dat ik hem veel te laat in zijn ledikantje legde waardoor hij al bijna in mijn arm in slaap viel en absoluut niet meer naar bed wilde. Nu ik goed op zijn slaapsignalen let, leg ik hem er eerder in en dit lijkt te werken. 
eind van de middag wil hij absoluut niet meer in bed. Prima, slaapt hij lekker bij mij. En de gedachte; ik heb nog nooit een 18-jarige bij z'n moeder op schoot zien slapen, hielp bij mij ook, loslaten :) 

wij gaan zo vertrekken, manlief is nog niet helemaal fit maar vind het ook zonde thuis te blijven. Fijn weekend allemaal! Ben heel benieuwd hoe hij het daar doet in een andere omgeving! 

Eefje- bij ons heeft ze juist het slechtste moment van de dag savonds. Dan is het allleen maar brullen, niks is goed, alleen wandelen door de kamer en ho maar als je stil staat. Dus eigenlijk is dit geen optie meer om haar beneden te houden want dat is zo uitputtend. We zijn juist super blij dat ze nu 19:00 in bed ligt. Alleen dat ze dan weer snachts komt is iets minder haha. 
Hier denk ik niet te klagen mbt slapen overdag. Mevrouw slaapt 3 slaapjes in bed 2 van een uurtje en 1 van 2,5 uur. Soms nog een hazenslaapje in de wagen of op mn armen. Vandaag van de wieg in het ledikant geprobeerd vanmiddag. Vind ze ook allemaal prima:) 

Terug
Bovenaan