Baby’s geboren in september

@Prilgeluk jemig wat ontzettend zwaar voor jullie. Jammer dat vandaag het bezoek aan het AMC niet veel opgeleverd heeft. Hoop dat jullie gauw bij de juiste hulp en oplossing komen. Lijkt me ook moeilijk die sociale opname maar misschien toch het overwegen waard. Mijn schoonzusje heeft het toendertijd wel goed gedaan en kon zo zelf een beetje bijtrekken en slapen. En wie weet wat hun nog zien/observeren wat jullie weer verder de goede richting in kan helpen. Sterkte! Dikke knuffel voor jullie❤️
@Juffielies succes op werk! Goed om lekker  die hormonale emoties eruit te huilen. Hopelijk valt het morgen allemaal mee en vliegt de dag voorbij. 
Haha ik heb ook echt een beeld bij jullie en jullie kindjes?
@Eefje wordt helemaal enthousiast van je berichtje over het boek. Thnx voor de tip. Altijd leuke zulke ? En nog bedankt voor je berichtje, gelukkig bleef het bij 1 slechte dag tussendoor. Amy gaat helemaal leip op kunstvoeding? hele ritme om zeep door de pijn en ze kan er ook niet van slapen dus raakte ook oververmoeid. 
Maar goed nieuws: vandaag wezen wegen en na een week intensief voeden en kolven is ze in één week net zoveel bijgekomen als in die 3 weken daarvoor ?? teamwork hier! Borstvoeding lijkt dus weer helemaal op peil. Respect voor de kolvers. Wow wat een planning en tijd vergt dat. 
Wil 2 keer per week op de dagen dat ik ga werken wel flesje kunstvoeding erin houden zodat ze wel er aan gaat wennen. En voor de rest hou ik het nog even borstvoeding. Hopelijk tot 5 maanden dan zijn die darmpjes 'rijp'. Ik trek die heftige reactie namelijk niet, lijkt wel of Amy uit elkaar getrokken wordt zo hard gilt ze het uit. Ondanks dat altijd het advies is om niet te gaan knoeien met voeding kreeg ik toch de tip om te laten wennen om eerst iets meer water te doen in het flesje. Misschien ga ik het zo wel aanpakken nu ik weet dat ze weer voldoende groeit op bv.
In ieder geval vandaag weer een fijne dag met een rustig kindje die veel slaapt en om kwart voor 7 vanavond al op bed lag? mijlpaal!
@Majom wat lekker zo een dagje Wellness! Doe je goed ff eruit en tijd voor jezelf en ontspanning ☺️
@Maaikespat beterschap voor je kindje? 

Thanks nog voor jullie berichtjes! We zijn het avondslaapje die ons meisje voorheen in de draagzak deed aan het afleren en leggen haar nu in bed.. Het gaat redelijk goed! Gister duurde het Mae een half uurtje voordat ze sliep!
We gaan dit nu deze week volhouden en dan de slaapjes overdag aanpakken.
Wij gaan straks naar het kdv voor een kennismaking. Ben benieuwd wanneer ze daar mag gaan wennen want ga over 2 weken al werken en we hebben de feestdagen nog tussendoor.
Prilgelukseptember, wat jammer dat jullie nog niet weten wat er precies aan de hand is. Hopelijk kunnen jullie snel terecht in het ziekenhuis. Snap dat je graag zelf het patroon wilt doorbreken maar denk ook aan jullie zelf!

@LadyJ jeetje wat heftig die reactie op kunstvoeding. Had ook als tip gekregen om over te gaan om de kunstvoeding wel  naar normale verhouding aan te maken, maar dan bijv. maar een half flesje en dat mengen met gekolfde bv.
Met zo’n heftige reactie zou ik dan misschien wel 1/4 kv en 3/4 bv doen en dan als ze er hopelijk langzaam aan went kun je de verhouding kv steeds meer ophogen.

Minni en Marieke: jullie ook bedankt voor het delen van de boekjes! Ik ga nog eens verder googelen! En Marieke, hoe gingen de vaccinaties..?
Prilgeluksept: dat lijkt me ook heel moeilijk zo'n opname.. maar ze trekken dan vast alles uit de kast om erachter te komen wat er met jullie kindje is. En jullie kunnen even de batterij aanvullen en dan vast weer veel beter verder daarna, met hernieuwde energie! Ik hoop op snel meer duidelijkheid voor jullie!
Majom: wat ontzettend fijn zo'n dag voor jezelf.. heerlijk! Ik ga vrijdagavond even de hort op! Had laatst ook zo'n aanval Minni naar mijn man. Weet niet of dat hormonen zijn of gewoon een normale lichtelijke frustratie dat je er ook gewoon eens uit wil naast de zorgstand en alles wat je hebt gelaten in de zwangerschap dan wel nu veel meer moet plannen. Hij ging in 1 week een avond uit eten, naar een voetbalwedstrijd, naar een verjaardag voor alleen 'de mannen' en een hele ochtend hardlopen en koffie drinken met kameraden (allemaal op verschillende dagen). Toen hij bij dat laatste pas om 1300u op zondag weer thuis kwam aankakken zat ik al op 98 graden en naderde dus heel dicht een kookpunt.. ? En heeft niets met misgunnen te maken.. maar met nog 2 oudere kids, baby, was, hond en hopla weer het kolfzetje aankoppelen was ik er zó klaar mee. Maar mannen zijn dan wat anders daarin, dan zegt hij: ga dan ook gewoon wat leuks plannen! ?.. ? Tja.. heeft wel deels gelijk daarin. Dus ik onderneem nu wat meer actie voor mezelf.
LadyJ: mooi, dat klinkt als 'back on track'! Wel naar van de krampjes bij de kv.. Zou het helpen te mixen met gekolfde bv en zo verder op te bouwen zodat ze kan wennen?
Ik heb trouwens helemaal geen last van ontzwangeren. Haaruitval wellicht wat, maar heeft geloof ik vaak te maken met vit B tekort in de zwangerschap..? Maar heb me nooit voor, tijdens of na de bevalling anders gevoeld. 
Oh ja, begonnen met onze kleine kletsmajoor overdag in bed te leggen na het opmerken van slaapsignalen (ipv in de box tukken). Verhaaltje lezen, muziekje aan en knuffel/kusje: ging goed! Bij het middagslaapje om 1300u na een uurtje wakker en 'protest', mee naar beneden en in de box en toen sliep ze weer na een kwartiertje tot nu. Maar ga haar nu wel wakker maken voor een flesje anders komt het straks weer zo ongelukkig uit met sport vd oudste. Planninggggg... ?

Wil jullie even laten weten; heeeerlijk gewerkt vandaag. Dag vloog voorbij, geeft een goed gevoel! Wel heel moe nu ? Kreeg heel lief geregeld foto's van mijn partners moeder die aan het oppassen was. Had zijn hele schema opgeschreven, zo ver ik een schema heb, en ze had dat helemaal gevolgd. Hij had ook goed in z'n bedje geslapen. Heel fijn dat ze ons ritme heeft gevolgd.
Vond het stiekem ook wel heel lekker weer even mijn eigen ding te doen ☺️
zo lekker knuffelen bij de laatste fles! 

Ladyj wat balen die krampjes, rustig opbouwen! 
prikgeluk heftig zo'n opname. Snap dat je het graag zelf zou willen doen, moeilijk, maar het gaat vast op de lange termijn wat voor jullie opleveren. 
Majom klinkt goed de sauna. Ik was maandagavond even alleen boodschappen doen, dat voelde al als een uitstapje ?

Ons is nooit een rustig weekje gegund lijkt.. gister een bloedpsugende baby ik schrok me rot! Direct de huisarts gebeld, maar die waren heel nuchter waarschijnlijk irritatie door al het spugen. Ze krijgt al medicijnen voor het maagzuur. Als het vaker voorkomt moet ik langs komen. 
Ik weet nog zo goed dat iedereen in het begin tegen mij zei.. alle baby’s spugen maak je geen zorgen doe niet zo overdreven etc. Blij dat ik daar nooit naar heb geluisterd als we nu al in zo’n ver stadium zijn. 
Temperatuur maar weer in de gaten houden komende dagen. Is nu erg lastig want 38 graden komt hoogstwaarschijnlijk van de inenting!
Fijn dat het goed bevoel juffielies. Ik ga ook tegen die tijd het schema opschrijven. Je kent tenslotte ja baby het beste:)
Zag toevallig een topic voorbijkomen mbt oud en nieuw. Mij benieuwen hoe het hier gaat. Als me knie knakt bij de deur uit lopen is ze al wakker! Tijd gaat het leren:)

Ons is nooit een rustig weekje gegund lijkt.. gister een bloedpsugende baby ik schrok me rot! Direct de huisarts gebeld, maar die waren heel nuchter waarschijnlijk irritatie door al het spugen. Ze krijgt al medicijnen voor het maagzuur. Als het vaker voorkomt moet ik langs komen. 
Ik weet nog zo goed dat iedereen in het begin tegen mij zei.. alle baby’s spugen maak je geen zorgen doe niet zo overdreven etc. Blij dat ik daar nooit naar heb geluisterd als we nu al in zo’n ver stadium zijn. 
Temperatuur maar weer in de gaten houden komende dagen. Is nu erg lastig want 38 graden komt hoogstwaarschijnlijk van de inenting!
Fijn dat het goed bevoel juffielies. Ik ga ook tegen die tijd het schema opschrijven. Je kent tenslotte ja baby het beste:)
Zag toevallig een topic voorbijkomen mbt oud en nieuw. Mij benieuwen hoe het hier gaat. Als me knie knakt bij de deur uit lopen is ze al wakker! Tijd gaat het leren:)

Terug
Bovenaan