Baby’s geboren mei / juni 2019

[quote quote=10295595]Zijn er nog meer baby’s van 9 maanden die overdag nog steeds hazenslaapjes doen van 30 min? Ik word er een beetje moedeloos van ? hierdoor ook zo veel aandacht nodig de hele dag. dutjes van vandaag: eerst 50 min, daarna 30 min, en ligt nu weer op bed en zal wel weer 30 min zijn. nachten gaan gelukkig wel goed. Dus weet niet of ik mag klagen?[/quote]
Ja hoor! Vrijdag opgehaald van de opvang, had ‘s ochtends 40’minuten geslapen en verder... NIET. Thuis gaat het iets beter in die zin dat ik als het echt niet lukt haar in de kinderwagen leg (ze is kort, past nog in de bak en dat helpt) en dan maar g wandelen, meestal slaapt ze dan nog een half uurtje. Nachten gaan hier op moment ook niet lekker (vannacht om half 12, 2, 3, 4 en half 6, waaronder 2 keer BV, huil...), maar ze slaapt s nachts wel. Ze is gelukkig niet heel ongelukkig. 

Wakkertijden zijn: 2,5 uur en 3 uur. Dan denk ik ook echt, je moet naar bed! Dus langer ophouden zie ik eigenlijk niet zitten.. maar zou het eens kunnen proberen! 

Ik ga helaas niet naar de 9 maandenbeurs. 
Hoe doen jullie dat met avondeten? Ik geef Nora 1 potje groente, maar ik merk duidelijk dat ze daar niet genoeg aan heeft. 
Ik ben helaas lichamelijk (nog) niet in staat om 2x te koken. We eten niet vaak iets waarbij Nora mee kan eten.
Ik ga maandag beginnen met m'n revalidatie en ben pas 12 juni klaar. Daarna stop ik met werken dus hoop ik dat ik lichamelijk eindelijk wel in staat ben om ook voor Nora eten te maken. 

Ik geef ook geregeld een potje, niet altijd tijd/zin om te koken. Dat laatste klinkt heftiger dan ik het bedoel, maar om gevarieerd te koken vind ik best lastig, het is maar zo’n klein beetje wat ze per keer eet en we hebben geen magnetron, dus invriezen is onhandig..
Mijn dochter krijgt de potjes voor baby’s van 6+ en 8+ maanden. Vooral die laatste zijn goed gevuld, met bijv. stukjes pasta, couscous of quinoa. Dat vult dus meer dan alleen groente. Als ik merk dat ze honger is, doe ik ook wel eens een half potje en daar dan aardappeltjes bij koken en doorheen prakken, dan is het wat meer en vult het ook wat meer. 

Inderdaad eten in kleine bakjes invriezen en dan opwarmen. Of in de magnetron, maar als je dat niet hebt kun je iets als pastasaus ofzo ook prima in een pannetje opwarmen met een heel klein laagje water erin. Dan brandt het niet aan. Doen wij ook wel eens. 
Onze dame wil gewoon geen potjes eten. We waren deze week op vakantie, had wat potjes meegenomen voor als we iets gingen eten wat zij niet kan eten. No way dat ze daar zin in had. Geen enkele keer! Had ze verse groente en pasta of rijst of aardappelen; volledige bord leeg! Bijzonder haha.
Slapen was helaas drama. Maarja ze is dan ook super verkouden. Had vorige week zelfs 40,5 koorts! ? en natuurlijk een vreemd bedje. Hopelijk vanaf nu weer normaal ritme..

Hier overdag ook slaapjes van 45 minuten hoor! 
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag een middag in de keuken gestaan om mijn vriezer te vullen met hapjes. Heb allerlei soorten groenten en fruit gehaald en in allerlei combinaties gepureerd en ingevroren. Voorlopig vindt ze de zakjes van Ella’s kitchen nog lekkerder, maar een geprakte banaan gaat er inmiddels ook vers in wanneer hij door de pap gaat. Brood lukt echt nog niet dus zijn we gestart met pap om wel wat granen te kunnen geven.
Donderdag heb in weer eens gewogen en gemeten, dat was al weer twee maanden geleden. 72,5 cm is ze nu en ze weegt 7,2 kg. Nog steeds een fijn poppetje dus, maar ze was 800 gram en 6,5 cm gegroeid in twee maanden tijd dus volgens cb niks om ons zorgen over te maken. 

Terug
Bovenaan