Baby’s geboren mei / juni 2019

Ook hier een tijdje ‘afwezig’ geweest, kom tijd tekort! Gelukkig hier geen slapeloze nachten. Wel oorontsteking nummer 4 en 5 gehad.. vrijdag terug naar ka en in gesprek over hoe verder..
Hier inmiddels 7 tanden en zijn kies zit al te duwen, super zielig!
Hij kruipt op hoog tempo door het huis, loopt langs de tafel en doet niks anders meer dan rechtop gaan staan.. Ben heel trots op ‘m, maar vind het zelf toch wel heel moeilijk.. Het gaat zo ontzettend snel, soms gevoelsmatig echt te snel en dan moet ik toch even slikken..
Hij zwaait ook naar iedereen die het zien wilt, met de ‘woordjes’ “dada” ?

Alles gelezen en weer helemaal bij. Met 8 maanden was hij 76 cm en bijna 10 kg. Ook een groot kind. Hij krijgt nu 3 flessen van 180ml waarvan we s ochtends en s avonds 1.5 schep granen toevoegen. En een fles na zijn lunch. Hij krijgt s ochtends nog fruit en tussen de middag 1 of 2 boterhammen. In de loop van de middag krijgt hij dan nog liga of maisvingers of iets dergelijks. S avonds 200 gram groente met aardappel. Ik maak alles vers en vries potjes in, zodat ik niet elke dag hoef te koken. Ook eet hij nog wel eens wat van ons bord mee en krijgt hij nog een paar hapjes fruit toe. Voorheen kreeg hij yoghurt, maar we willen even testen of hij daar dus meer uitslag van krijgt dus dat krijgt hij nu niet. Ik moet wel zeggen... we zijn sinds zaterdag gaan ophogen... en sinds zaterdag slaapt hij ook weer netjes van 8 tot 8.   

Hier ook zulke nachten en borstvoeding. Top! Weer niet de enige!
Verder gaat eten prima. Hij rolt nog steeds, maar gaat zich wel (een heel klein beetje) optrekken aan lage dingen. Alles op z'n tijd. 
Hier 73,5 cm en bijna 9.9 kilo met 9 maanden. Kleintje dus :p 

Hier zijn de nachten ook nog regelmatig dramatisch. Vannacht een redelijke nacht, rond half acht naar bed, om 22.45 en 4.45 uur wakker en dan om half zeven op.
Zwaaien doet ze hier nu ook naar Jan en alleman, zelfs naar de tv ?

Fijn om te lezen dat we niet alleen zijn. Ik had al begrepen dat de 9-maanden fase best pittig kon zijn. Volgens mij is het inderdaad een combinatie van vanalles, prikkels, groei, verlatingsangst, overdag veel slapen etc. etc. 
Zwaaien doet meneer nog niet, wel in zijn handjes klappen. En nog steeds niet staan, optrekken oid. Gewoon lekker op z'n buik achteruit glijden. Nothing more, nothing less. Alles op z'n tijd inderdaad. Heb liever dat ie weer beter gaat slapen haha!

Hier een binkie van 8,5 kg en 73cm. Is sinds een week heel erg aan het tijgeren. Slapen is ellende sinds afgelopen weekend. Zijn een weekend weg geweest met 12 mensen in 1 huis. 
Hopelijk pakt hij snel z'n ritme weer op haha. Hij is nu vooral vroeg wakker (tussen 5 en 6).
Kan wel onwijs gefrustreerd raken als hij zijn zin niet krijgt. Wil veel staan en lopen aan onze handen. 

@de dames die bv geven.... Hoe vaak krijgen jullie kindjes nog bv? Ik hoorde een tijdje geleden dat de 6x waar wij nu met 9 maanden op zitten normaal was maar dat ze rond hun eerste verjaardag op ong. 3x zouden moeten (mogen...) zitten. Ik vraag me wel eens af of dat mogelijk is... Want dan zouden ze e.e.a. overdag moeten compenseren met voeding en normale koemelk ofzo? Of met water? Heb geen idee hoe dit werkt of hoe we uberhaupt bepaalde melkvoedingen moeten gaan laten vallen uiteindelijk ?

Terug
Bovenaan