Baby’s geboren mei / juni 2019

Iemand ervaring met baby's die ineens niet meer goed slapen? Wij zijn redelijk verwend met onze meid die altijd goed heeft geslapen, maar sinds 1.5 week is t drama. Elke nacht wordt ze krijsend wakker, lijkt compleet overstuur. Niks helpt, en dit duurt echt ruim een uur. T breekt ons een beetje op ? vooral omdat we echt geen idee hebben wat er kan zijn. Iemand een tip? Ze slaapt redelijk goed door als we uiteindelijk 'overstag' gaan en haar bij ons in bed nemen. Maar ergens willen we niet dat ze daar aan went. 
Dr slaapjes overdag gaan nog altijd prima gelukkig haha. Verder gister weer gewogen en gemeten. 77cm en 9.3 kg. Hoppa, reus in wording

Ha Ananass, erg he, die nachten?! Ik heb geen idee hoe en waarom het hier beter ging, maar wij hadden ook van die nachten dat ze dus vanaf 1uur bij ons lag en zelfs dagen überhaupt niet in haar eigen bed sliep, maar vanaf 7 uur huilde (tot ze maar gewoon voetbal mocht kijken op de bank en vervolgens bij ons in bed ging..), maar we zijn er wel makkelijker in geworden naar mate we er meer doorheen zaten; proberen in eigen bed, vol liefde nog 3 keer de speen brengen en anders bij ons. Afgelopen week heeft ze (met voeding om half 4) elke nacht tot minimaal kwart voor 6 en zonder drama geslapen. Zal wel slaapregressie zijn geweest. Of een sprong, huppel, groeimoment of hoe die dingen ook heten. Anyway; wordt beter! 
Ons smurf je doet trouwens wat gek; sowieso gooit ze vaak haar hoofd in haar nek, meestal om vervolgens lachend ondersteboven te bungelen. Als ik haar plat neerleg begint ze als een worm te dansen: hoofd en benen naar de ene kant en dan beide naar andere kant. Ziet er beide hilarisch uit en ze is volle bak vrolijk, maar het leek wel soort van compulsief te worden, waardoor ik toch ergens stiekem denk ‘als het maar niet een gek symptoom van iets is’. Merk overigens dat ik haar zoo fantastisch vind en zo gehecht ben, dat ik laatste tijd vaker uit niets bang ben dat er wat zou kunnen gebeuren. Beetje suf, want ja, dat kan, maar kan dus beter genieten!

@Ananas, mijn hemel wat herkenbaar. Ik kan het wel uitschreeuwen van frustratie en slaaptekort. Nachten zijn dramatisch. Overdag prima slaapjes en 's nachts gillen, hysterisch en rustig 2x 2 uur wakker zijn. Sussen, wiegen, troosten, voeden, bij ons in bed... Niets helpt echt goed. Wij zitten er compleet doorheen hier (dit duurt al ong. 6 weken nu...). En dan die adviezen: "moet je niet eens stoppen met die borstvoeding? Gooi er anders pap doorheen dat ligt lekker zwaar op de maag, je moet hem gewoon laten huilen houdt vanzelf op...." etc. 
Sorry moest even de frustratie kwijt. Overdag is het een engeltje en zijn we gelukkig (moe... Maar gelukkig)

Oef gebruiker en Vera, totaal niet tof voor jullie. Maar zoooo fijn te lezen dat wij niet de enige zijn ? ik ben benieuwd hoe lang deze ‘fase’ nog gaat duren. Mama is moeeeeee ? inderdaad misschien maar aan overgeven en na 3 pogingen in bed nemen. 
en Vera, hier kv en geen bv. Dus die stomme tip kun je ook ontkrachten en overboord gooien. Laten huilen heb ik hier een nacht gedaan toen ik alleen met haar was. Na 1,5 uur wist ik gewoon echt niet meer en heb ik haar daarna bijna een uur huilend bij me gehad. Dus ook dat werkt hier niet ? ik ben dr alleen doof van geworden haha

Wij hebben ook een periode gehad dat ze huilend, hysterisch was. In slaap wiegen en hopelijk pakte ze de slaap door als we haar in bed leggen. Lukte dat niet dan gingen we naar beneden (was meestal laat in de avond dat ze dit deed). Totdat we zagen dat ze weer moe werd en deden haar na bed. Voorlezen etc. Maar soms weet je het gewoon niet. Wij hebben haar niet in bed bij ons gelegd maar kan me echt voorstellen als dit elke nacht gebeurt dat je dit doet!! Hier was het echt een fase. Van de een op de andere dag weer zoals we gewend waren. Lekker slapen. Kan zoveel oorzaken hebben (slaapregressie, ziekjes, dromen, verwerken etc.. voeding). 
nu overdags slaapt ze ook korte slaapjes. Max 3 kwartier. En het derde slaapje wilt ze echt niet meer. Ligt ze gewoon te kletsen in bed. Maar de nachten gaan goed. Eten is ook ineens heel veel! Na de ochtendfles geven we ook maar een boterham. 
over 2 maanden wordt ze alweer 1. Wat gaat dat snel!! Een jaar geleden was het aftellen geblazen tot me verlof.
Succes met de slapeloze nachten. Je gevoel volgen! 

Heel herkenbaar die nachten! Hier ook 1,5 week gehad en toen kwam er ineens 3 dagen koorts aan en ook weer een 5e tand. Ik denk dat er veel redenen zijn waarom het slapen dan ineens een stuk minder goed gaat ....
wij grijpen nog steeds naar de kinderwagen als het snachts niet lukt in bedje omdat dat de beste slagingskans heeft.
hier nu sinds gisteren de waterpokken dus dat zullen weer slechte nachten worden ben ik bang!

Zoo ik ben een hele tijd afwezig geweest. Heel druk gehad op het werk en ga zo eens alle berichten terug lezen. Ik lees iets over niet slapende baby's... daar heb ik al eerder over geschreven, maar ook wij zijn nog steeds aan het tobben. Al vanaf de kerst is het elke keer drama 's nachts en wat er nu aan de hand is... Hij wil dan alleen maar tegen ons aan liggen en als we hem terug leggen begint hij weer te huilen. Zitten echt hele nachten beneden met hem. Dan gaat het ineens weer een paar nachten goed en dan weer een week niet. Troosten op zijn kamer etc lukt echt niet, maar ons arme mannetje heeft ook echt heel veel last van eczeem. Alles al gesmeerd en geprobeerd en nu eindelijk naar de dermatoloog. 
Verder nog steeds maar 2tanden, terwijl ik elke keer denk er komt er weer 1 hoor maar we staan al ruim 3 maanden stil met de tanden. Eet alles en tijgert de kamer door, kan goed zelf zitten en weer naar liggen toe, wil het liefst de hele dag staan en lopen en gaat huilen als hij dat even niet mag en probeert het dan toch voor elkaar te krijgen. Morgen alweer 9 maanden!

Terug
Bovenaan