Hier ook een keer of 5, als we geen feestjes hebben ‘s nachts. Denk rond uur of 7, dan uur of 12/1, rond 6 en dan 11 en ‘s nachts. Die van 11 krijgt ze wel vaak kv van mijn man, maar als hij er niet is en ik de avondshift doe, dan gewoon tiet. Lijkt er ook niet perse minder van te zijn. Sinds een week of 2 wil ze overdag echt minder, dus stop er meer vast voedsel in (tussendoor ook wat stukjes brood, want als hele boterham werkt niet, na 4 happen gaat ze er mee gooien of plakt ze de stukjes op haar hoofd..) Ook op de opvang drinkt ze nog maar 1 fles, meestal gekolfde bv, maar soms ook nutrilon.
Ik kolf op mijn werk meestal 1 keer of voor 1 voeding, maar door drukte en tekort aan leerkrachten vaak genoeg ook helemaal niet. Dan denk ik om half 5 ‘oh ja, dat moet ook nog’ en ga ik liever half uur eerder richting crèche dan ook nog kolven. Tot nu toe lijkt het in productie niet heel veel uit te maken, wellicht ook omdat ik 2 dagen werk en er dan weer 2 thuis ben, dus dat lijf steeds herstelt.
In de categorie ‘ze was toch een baby en geen dwarse peuter’ eet mijn meisje van 8,5 maand van een op andere dag geen fruit meer. Geen vers fruit, geen potje en ook niet op de opvang. Groente en maaltijden gaan wel prima. Slapen is al maanden een zooitje, maar afgelopen 2 nachten gingen oké, zij het voor een groot deel bij mij in bed. Als we neus aan neus liggen slaapt ze heerlijk.. In haar eigen bed zit ze zichzelf in de weg, ze wil graag op haar zij of buik slapen, maar in haar slaap gaat ze dan op handen en knieën en wordt dus weer wakker. Heel sneu om te zien en ze moet er ook heel verdrietig van huilen. Als ze naast me ligt rolt ze niet om en slaapt ze fantastisch, na maanden gebroken nachten doe ik het ervoor. Gister was dat een voeding om 7, in haar eigen bed slapen tot 3, toen voeding en om 4 uur bij mij in bed, slapen tot 7. Ik teken ervoor, helaas wijst er weinig op dat dit blijvend is..