Baby’s geboren mei / juni 2019

Hier doet mevrouw gewoon geen dutjes meer, behalve powernap in de kinderwagen. Ze is ook niet heel ongelukkig, dat scheelt. We zijn helemaal blij als ze pas aan het einde van een wandelingetje in slaap valt, dan kunnen we een half uur/3 kwartier goed werken. Vandaag maar een bureau in de slaapkamer van de spruit gezet; als ze er toch niet slaapt, kunnen wij er beter gebruik van maken. We werken een beetje in shifts, al heb ik het gevoel dat er meer op mijn bord komt, omdat manlief de poepluiers op miraculeuze wijze niet ruikt, geen tieten met melk heeft en hij altijd precies in een call zit als mevrouw iets wil wat ze nog niet kan. 
Ondanks dat het flink aanpoten is, genieten we volop. Het is een gekke, onzekere tijd, maar ook een bijzondere tijd waarin samen zijn zo mooi en belangrijk is. Die tijd hebben wij nu thuis met onze dochter; elke dag knuffelen, spelen en dingen ontdekken! 

De eerste verjaardag, poeh die komt er ook al aan he? Bij ons pas half juni dus we hebben nog even. Ik weet nog niet wat we geven, misschien iets van zoef zoef dieren of iets voor buiten? Ik las hier over een schommel, maar die wil ik eigenlijk nu al wel halen zodat ze er al plezier van heeft. Wat ook al op dr staat te wachten is een watertafel voor buiten (hebben we van een aantal cadeaubonnen gekocht) en een loopfiets (van de centjes van overgrootoma). Dat zijn ook nog leuke ideeen als je iets wil waar ze lang plezier van hebben.
Ik heb even een heel andere vraag... Zijn/waren jullie menstruaties ook zo heftig? Ik ben nu voor de derde keer ongesteld (gaf bv), maar ik verlies nog steeds veel bloed. Nu is dit de eerste keer nadat ik volledig ben gestopt met bv dus misschien maakt dat nog wat uit? Ik heb niet overdreven veel pijn ofzo, maar zo heftig bloedverlies had ik alleen in de pubertijd.

Zoo een week met veel zorgen achter de rug. Kindlief was gevallen en bleek een hersenschudding te hebben en hij kreeg er ook nog even waterpokken bij. Maar hij heeft het wel super goed gedaan op eten na. Daar was hij te misselijk voor. Gelukkig gaat het nu weer wat beter.
Mijn nieuwe fiets was 2 weken geleden binnen en we hebben al aardig wat stukjes gefietst. Nexxt mini zitje van yepp en windscherm. Muts en wanten en schoenen aan en gaan. Hij vindt het geweldig net als zijn driewieler overigens. 
Ik zie ook berichten over een schommel.. die hebben we toevallig vrijdag gekocht bij Intertoys. Een 3 in 1, is wel een aanrader. We wilden niet wachten met dit mooie weer en met al die ellende had hij ook wel een cadeautje verdiend.

Zoo een week met veel zorgen achter de rug. Kindlief was gevallen en bleek een hersenschudding te hebben en hij kreeg er ook nog even waterpokken bij. Maar hij heeft het wel super goed gedaan op eten na. Daar was hij te misselijk voor. Gelukkig gaat het nu weer wat beter.
Mijn nieuwe fiets was 2 weken geleden binnen en we hebben al aardig wat stukjes gefietst. Nexxt mini zitje van yepp en windscherm. Muts en wanten en schoenen aan en gaan. Hij vindt het geweldig net als zijn driewieler overigens. 
Ik zie ook berichten over een schommel.. die hebben we toevallig vrijdag gekocht bij Intertoys. Een 3 in 1, is wel een aanrader. We wilden niet wachten met dit mooie weer en met al die ellende had hij ook wel een cadeautje verdiend.

Pff ja ik word ook wel gebeten, paar keer bloed inderdaad, vet pijnlijk hè! Lekker dat je zo langzaam kon afbouwen :) en heeel fijn dat ze beter slaapt!
Ik ben altijd 8 dagen ongesteld, voor de zwangerschappen 7. Dus dat is niet zo anders. Maar wel heel heftig en inderdaad pas na 5/6 dagen minder bloed. Naja
Slim om nog eens het ijzer te laten checken dan na.
Jippie wat een week :( bah! Zielig een hersenschudding! Kwamen jullie daarachter vanwege de misselijkheid? Was hij gewoon achterover gekukeld met staan of zo? Dat gebeurt hier wel vaak ook! Eng. En dan nog de waterpokken erbij :( vervelend

Ja heel vervelend voor hem vooral. Nee niet met staan gebeurd, maar hij is van ons bed afgevallen op zijn gezicht, een hele stomme actie en menn wat heb ik me beroerd gevoeld. Ik had de huisarts gebeld die zei gelijk al waarschijnlijk hersenschudding dus 24 uur in de gaten houden, maar hij begon dus 28uur later ineens te braken en kon niets binnen houden dus toen de hap gebeld en toen moest hij komen, omdat dat braken heel laat was. Zij zei dat het daadwerkelijk een hersenschudding was en nog een 24uur wekadvies en als hij dan nog niets binnen hield moesten we weer komen, maar dat was niet zo gelukkig. Pokkies drogen al lekker in gelukkig. De eerste kwamen al 2,5 week geleden dus ook dat duurt eigenlijk te lang. Maar omdat het nu beter lijkt te worden hoeven we niet langs te komen.

Oh bah zeg jippie! Het gebeurt helaas heel veel ouders, verschrikkelijk als het je overkomt. Die kinderen zijn ook zo snel opeens. Wat gek dat het braken zo laat begon.. en lang waterpokken inderdaad, maar dat droogt gelukkig al in nu :D.

Ah bah jippie! Kan altijd gebeuren natuurlijk, maar erg naar.
Hier denk ik dat we een keukentje geven, ze speelt graag staand dus lijkt me wel leuk. Ik zit ook te denken aan een loopfietsje of iets, ze vind zo'n mini tractor bij de kinderboederij altijd erg leuk. Iemand tips voor zoiets?
Ze probeert hier nu te gaan staan uit zichzelf, maar doet dit op 1 knie. Niet echt een succes nog dus.
Hoe doen jullie het eten van stukjes? Ik had vandaag een tosti gemaakt en dat vond ze erg lekker, ik geef haar ook fruit in stukjes en soms groente. Mijn partner wil eigenlijk dat ze alleen zachte of gepureerde dingen eet.

Terug
Bovenaan