Baby’s geboren mei / juni 2019

Hier eet hij gewoon mee :p dingen als spaghetti (in saus )snij ik wel klein en geef ik met een lepel, maar een broccoli krijgt hij zo in z'n hand zeg maar. En grote stukken zijn makkelijker dan kleine is mijn ervaring. Hele banaan, halve appel, broccoli stronk. 

Ben ik weer? Even een tijd van de radar geweest. 
Jeetje Jippie, wat moet jij geschrokken zijn? Hopelijk knapt hij snel op!
Nou hèhè, Nora dr eerste tandjes komen door. Èn ze kan zich optrekken. Flinke ontwikkelingen in deze paar dagen. Ze heeft wel veel last van haar tandjes, zo sneu. Tussen de middag at ze echt maar een half broodje, dus de tip gekregen om pap te proberen; dat gaat er goed in. Dus maar even geven tot allebei de tandjes door zijn. 

Ik ben ook druk in m'n hoofd met een cadeau voor haar verjaardag. 26 mei is ze jarig, dus hopen het 6/7 juni te vieren met familie..? Keukentje vind ik ook erg leuk idd. Nu ze gaat staan zal ze dat denk ik wel echt leuk vinden. Echt iets voor haarzelf waar ze mee mag gaan spelen. 

Hoe komen jullie de dagen door met de maatregelen? Hoe zit t met jullie werk? En van jullie partner?
Ik zit helaas in thuis isolatie omdat ik zelf het virus heb. Werken doe ik al 1,5 jaar niet meer (ziek gemeld ivm chronische bekkenklachten). Revalidatie moet ik nu verder voortzetten vanuit huis. M'n vriend werkt gewoon op kantoor (is bedrijfsleider). Snap alsnog niet dat hij niet thuis werkt, maargoed. Kan ik wel m'n eigen ding doen?

He jakkes wittechocola, balen dat je het virus hebt. Ben je er erg beroerd van? Het schijnt zo sterk te wisselen per persoon dat vind ik wel een eng idee hoor.
Een keukentje, ook leuk! Ik heb ook zo'n ijscokar gezien.... Pfff keuzes, keuzes... Als het goed is komt morgen in ieder geval wel de schommel binnen. Kan ze dit weekend lekker een beetje chillen in de zon. Verder wandelen we heel veel. We wonen naast een natuurgebied dus dat is nu wel fijn.
Die stukjes gaan hier eindelijk ook een stuk beter nu ze 6 tanden heeft. Ze eet nu zelfs brood, hèhè! Ook banaan en groenten prak ik grof en maïschipjes lust ze ook wel. Vlees heb ik nog niet vers aangeboden, alleen wanneer het in een potje zit.

Wat vervelend wittechocola, maar mag je partner dan wel werken?
Hebben jullie kinderen dan al tanden als jullie stukken aanbieden? Ik durf het dus niet zo, omdat hij alleen 2 ondertandjes heeft en bang ben dat hij het dan niet wegkrijgt. Die had hij voor zijn 6 maanden al maar nu al 4 maanden geen tand te zien.... brood en cracotte eet hij wel in stukken hoor en fruit en groente doen we niet helemaal fijn pureren.
Misschien nog een leuk idee voor verjaardagen is een zandbak. Wij denken nog even na wat we gaan geven. Even kijken waar hij nu interesse gaat krijgen nu hij zo aan het ontwikkelen is. Gisteren voor het eerst een heel stuk los gelopen achter zijn loopkarretje. Wat was hij trots!

Ook even bijgelezen. Jeetje Jippie schrikken zeg! Aaron is ook een keer van het bed gekukeld, maar gelukkig met de schrik toen weggekomen. En dan ook nog waterpokken erbij, aii.... 
Ik zit met verbazing te lezen over staande en lopende kindjes, loopkarretjes, loopfietsjes, schommels en keukentjes ? ik denk dat Aaron wat 'traag' is want hij kruipt nog niet eens. Schuiven op zn buik en alleen achteruit. Maar voor ons dus geen keukentje met zn verjaardag haha. 
Met het eten rommelen we, stukjes gingen eerst goed maar nu wil meneer weer vooral puree. We geven ook stukken banaan, broccoli etc. Maar daar wordt vooral mee geschilderd. 
Hier ook crisis weken, man heeft het virus, heel erg ziek van geweest (enorme koortsstuipen, hoesten en overal pijn), en nu nog steedas uitgeput en herstellende. Aaron ook ziek ervan geworden, 3 dagen koorts en toen er weer doorheen (kanjer!) en zelf vermoedelijk ook het virus (geen smaak en reuk. Joepie!) en het huis en de verzorging draaiende houden, plus werken. Ik ben moeee ??. Beterschap wittechocola, hopen dat je er met milde klachten doorheen komt!

Hoi veraa, hier ook alleen nog soort van tijgeren, rollen en beetje kruipen maar dan achteruit. Komt denk ik vanzelf goed. Fijne avond 

Vera, jullie ook allemaal beterschap! Hier is het ook alleen nog tijgeren en zitten hoor (wanneer we haar wegzetten en een enkele keer uit zichzelf) en staan alleen met hulp, bv in de bouncer. Er zit ook veel verschil in leeftijd hè hier bij de kindjes, twee maanden is veel op deze leeftijd. Lotte is één van de jongsten hier, ik lees in de verhalen van andere mama's wat er aan zit te komen (een klein kijkje in de toekomst haha). En los daarvan ontwikkelt ook ieder kind zich op zijn eigen manier.
Die schommel die wij hebben is speciaal voor kleine kindjes, op de opvang hebben ze hem ook en daar zit ze er heel graag in.
Ik wil trouwens nog even zeggen dat ik het echt tof vind dat dit topic nog steeds best actief wordt bezocht, dat doen we goed met zijn allen, echt super leuk!

Jeetje wat heftig sommige verhalen, hoop dat het snel beter gaat met iedereen! 

Hier is meneer volop in z’n sprongetje.. erg hangerig en huilerig. Handig als je dan moet videobellen voor werk. Het is even niet anders 
Ik wissel gepureerd eten met grove stukken. Hij heeft qua warm eten een voorkeur : broccoli-courgette-doperwten met aardappel of minirijst en kip. Dit pureer ik al een maand of 5 en dat vind hij heerlijk. Ander eten weigert hij. Nu hebben we de truc om dat ‘prutje' te geven zodat hij dat zelf kan eten/spelen en geven wij ondertussen met ene lepel ander warm eten zodat hij wel andere smaken ook krijgt. 
Hij trekt hij zich sinds een paar dagen op en wil hij aan de vingers door de kamer banjeren! 

Terug
Bovenaan