@ Vera, kan het ook minder trek(in melk) zijn? Je zou kunnen kijken of een fles ‘s avonds wel werkt. Mijn boefje heeft heeft afgelopen weken ook wel eens dagen gehad dat er tussen 8 en 5 geen tiet of fles in ging. Wel stukjes brood, pap en water, dus heb het maar zo gelaten. Toevallig kwam ze vandaag voor het eerst weer 2 keer overdag. Ik heb niet echt een plan met de bv, ik was er wel een beetje klaar mee, zeker met kolven etc, maar nu ik toch thuis ben, is het een makkie, zie ik bijna op tegen de ‘structuur’ van een fles, ben ik zelfs een beetje bang dat ik haar niet getroost krijg als ze zich niet goed voelt, iets waar een klein slokje melk (midden in de nacht bijvoorbeeld) heel veel troost biedt.
Hier een snelle dreumes en dat is leuk, maar ook niet altijd fijn. Mis mijn ‘baby’ soms wel eens. Ze is van half juni, buikschuift al vanaf half januari, kruipt sinds een maand goed en sinds vorige week zondag trekt ze zichzelf op. Hier is het wel: trucje gedaan is trucje geleerd en dus de hele dag doen. Zondag voor het eerst zelf gaan staan, maandag avond drama met naar bed gaan, want in haar slaapzak steeds weer gaan staan. Ze was vandaag aan het proberen op de tuinmeubels te klimmen. Het kan niet wild genoeg, kleine druktemaker. Eten gaat hier, met 2 tanden, aardig. Ze krijgt ‘s ochtends pap (120 ml melk en dan best veel pap, tot het een soort beton is) en soms nog beetje melk. rond 11 iets van fruit, fijngeprakt of een moesje, rond 1 een boterham, met klein beetje boter, stop de zachte stukjes in haar mond. Liefst eet ze zelf, maar dan plakt ze na drie stukjes de rest op haar hoofd of onder haar stoel, meestal geef ik haar een korst erbij om mee te spelen/op te knagen. ‘s Middags wat maisvingers. Hoeveel van die dingen geven jullie? Hier kan ze niet stoppen, terwijl ze met andere dingen zo klaar is. ‘s Avonds prakje. Wat ik doe is dat ik wat reepjes (wortel, aardappel, strookje broccoli) kook en eruit vis, de rest van wat ik heb gemaakt prak ik en de reepjes kan ze dan zelf eten, vindt ze fantastisch, maar zet geen zoden aan de dijk.
War hier wel echt drama is: de nachten. Mevrouw gaat rond 7 naar bed, krijgt dan op haar kamer tiet en slaapt vrij snel. Tot een uur of 11, dan een fles of tiet, dan slaapt ze hooguit een kwartier en is het gillen. Ze lijkt echt super verdrietig, ontroostbaar. Tot ze bij mij in bed mag, dan valt ze uitgeput in slaap en slaapt ze vrij goed, soms een voeding rond 5 en slapen tot half 8. Natuurlijk willen we dat ze in har eigen bed leert slapen en dat heeft ze ook wel beter gedaan, maar ‘laten huilen’ betekent iedereen de hele nacht wakker. Ze slaapt overdag alles bij elkaar net meer dan een uur en kan dat ‘s nachts ook lang volhouden, het is echt heel zielig. Vandaar dat we dus meestal maar gewoon neus aan neus slapen. Meer mensen die dat hebben? Overigens; ze heeft nu voor zoveelste keer oorontsteking, als ze naast mij ligt en grabbelend naar haar oren wakker wordt, valt ze na een aai over de bol zo in slaap, in haar bedje, ook met schuin matras, niet. Merk dat ik me er zelf eigenlijk helemaal niet zo heel druk om maak, maar toch druk voel, omdat baby’s van bijna tien maanden ‘wel door zouden moeten slapen, zonder avondvoeding, laat staan nachtvoeding en gewoon in haar eigen bedje’....