Baby’s geboren mei / juni 2019

Haha die schommel hangt hier ook! Heerlijk om dat blije ‘kupke’ erin te zien! 

Welke zonnebrand gebruiken jullie? Heb nu de zwitsal 50, maar hier wordt zijn haar echt super vettig van en aangezien ik toch stukjes moet doen omdat deze onder de pet uitkomen..

Hee dank voor de beterschapswensen! Ik kan zeggen dat we sinds 2 dagen weer beter zijn. Holy moly wat een heftige griep was dit zeg. En ik ben heel bli dat ik zelf nauwelijks klachten heb gehad. 
Leuk die schommels trouwens! En een fotoalbum is ook mooi! wil ik ook nog  gaan maken. Heel bijzonder als ik soms kijk naar die foto's dat Aaron nog maar een maandje was (little did we know :) ). 
@Gebruiker...146 balen van die verstopte melkklier, ik hoop voor je dat de antibiotica goed aanslaat.
Wel fijn om te lezen dat Aaron niet de enige baby is die nog niet staat/loopt/kruipt :) 
Overigens zitten wij nu weer met een nieuw probleem... door al dat gedoe zit meneer natuurlijk continue thuis, en ik geef hem dus gewoon de borst. Maar vandaag dagje naar kantoor geweest en melk achtergelaten voor hem. Maar hij weigert nu dus de fles! :O Serieus, 10 maanden goed gegaan, flesje op de opvang enzo. En nu dit. Meneer heeft het er 3 weken van genomen en weigert nu dus... Iemand tips daarvoor? Wil dus niet bij mijn man als ik niet thuis ben, niet uit de munchkin beker, niet van mij (maar dan ondertussen wel de borst willen - dus wel trek.). 

@Veraa, goed om te horen dat jullie weer beter zijn. Moet wel heftig zijn geweest, zo lang uit de running. Hier heeft de antibiotica goed aangeslagen, melkklier functioneert weer normaal. Helaas heb ik geen tips voor je mbt het weigeren van de fles. Ik weet hoe erg en frustrerend dit is. Mijn dochter heeft dus echt nooit uit de fles gedronken, hoogstens 10 cc ofzo. Dus sinds 4 maanden (sinds ze naar de opvang gaat) hier dus het probleem van fles weigeren. Ook alles geprobeerd, in de beker, koud aanbieden, als papje... weigert alles behalve de borst. Ben daarom wel blij dat ik al 3 weken thuis zit, ze groeit ineens enorm. Voor degene die hier nog bv geven, hoe lang willen jullie dit nog blijven doen? Of geen concrete plannen? Ik wilde sowieso stoppen met kolven op werk, dat hoeft nu dus ook niet meer. Maar volgens mij hoeft dat dan niet te betekenen dat je productie achteruit gaat. Ik wil dan graag nog in de ochtend en avond/nacht blijven voeden en natuurlijk op vrije dagen. Willen eigenlijk wel voor een tweede gaan maar nog steeds niet ongesteld geworden en ovulatie testen laten ook niet een duidelijke piek zien. Dan maar op de gok haha. 

@ Vera, kan het ook minder trek(in melk) zijn? Je zou kunnen kijken of een fles ‘s avonds wel werkt. Mijn boefje heeft heeft afgelopen weken ook wel eens dagen gehad dat er tussen 8 en 5 geen tiet of fles in ging. Wel stukjes brood, pap en water, dus heb het maar zo gelaten. Toevallig kwam ze vandaag voor het eerst weer 2 keer overdag. Ik heb niet echt een plan met de bv, ik was er wel een beetje klaar mee, zeker met kolven etc, maar nu ik toch thuis ben, is het een makkie, zie ik bijna op tegen de ‘structuur’ van een fles, ben ik zelfs een beetje bang dat ik haar niet getroost krijg  als ze zich niet goed voelt, iets waar een klein slokje melk (midden in de nacht bijvoorbeeld) heel veel troost biedt. 
Hier een snelle dreumes en dat is leuk, maar ook niet altijd fijn. Mis mijn ‘baby’ soms wel eens. Ze is van half juni, buikschuift al vanaf half januari, kruipt sinds een maand goed en sinds vorige week zondag trekt ze zichzelf op. Hier is het wel: trucje gedaan is trucje geleerd en dus de hele dag doen. Zondag voor het eerst zelf gaan staan, maandag avond drama met naar bed gaan, want in haar slaapzak steeds weer gaan staan. Ze was vandaag aan het proberen op de tuinmeubels te klimmen. Het kan niet wild genoeg, kleine druktemaker. Eten gaat hier, met 2 tanden, aardig. Ze krijgt ‘s ochtends pap (120 ml melk en dan best veel pap, tot het een soort beton is) en soms nog beetje melk. rond 11 iets van fruit, fijngeprakt of een moesje, rond 1 een boterham, met klein beetje boter, stop de zachte stukjes in haar mond. Liefst eet ze zelf, maar dan plakt ze na drie stukjes de rest op haar hoofd of onder haar stoel, meestal geef ik haar een korst erbij om mee te spelen/op te knagen. ‘s Middags wat maisvingers. Hoeveel van die dingen geven jullie? Hier kan ze niet stoppen, terwijl ze met andere dingen zo klaar is. ‘s Avonds prakje. Wat ik doe is dat ik wat reepjes (wortel, aardappel, strookje broccoli) kook en eruit vis, de rest van wat ik heb gemaakt prak ik en de reepjes kan ze dan zelf eten, vindt ze fantastisch, maar zet geen zoden aan de dijk.
War hier wel echt drama is: de nachten. Mevrouw gaat rond 7 naar bed, krijgt dan op haar kamer tiet en slaapt vrij snel. Tot een uur of 11, dan een fles of tiet, dan slaapt ze hooguit een kwartier en is het gillen. Ze lijkt echt super verdrietig, ontroostbaar. Tot ze bij mij in bed mag, dan valt ze uitgeput in slaap en slaapt ze vrij goed, soms een voeding rond 5 en slapen tot half 8. Natuurlijk willen we dat ze in har eigen bed leert slapen en dat heeft ze ook wel beter gedaan, maar ‘laten huilen’ betekent iedereen de hele nacht wakker. Ze slaapt overdag alles bij elkaar net meer dan een uur en kan dat ‘s nachts ook lang volhouden, het is echt heel zielig. Vandaar dat we dus meestal maar gewoon neus aan neus slapen. Meer mensen die dat hebben? Overigens; ze heeft nu voor zoveelste keer oorontsteking, als ze naast mij ligt en grabbelend naar haar oren wakker wordt, valt ze na een aai over de bol zo in slaap, in haar bedje, ook met schuin matras, niet. Merk dat ik me er zelf eigenlijk helemaal niet zo heel druk om maak, maar toch druk voel, omdat baby’s van bijna tien maanden ‘wel door zouden moeten slapen, zonder avondvoeding, laat staan nachtvoeding en gewoon in haar eigen bedje’....

Ha, ha, ha, die van mij krijgt ook nog nachtvoeding(en), daarna slaapt hij nu door maar ook lang niet altijd zo geweest. Zo zijn baby's toch gewoon? Doe waar je je prettig bij voelt. Als het deze periode juist makkelijk is om borstvoeding te geven/niet kolven, waarom zou je dan al stoppen toch? 
Vervelend van die oorontstekingen, ook logisch dat slapen dan niet lekker gaat dan 
Hier ook wel eens overdag geen melk maar dan inderdaad een beetje water of thee. En dan als het donker is/minder prikkels wilde hij weer drinken. Ook als ik geovileerd heb dan wil hij niet echt drinken, en komt er ook minder uit. Zeer vervelend ?
Ik was weer van plan 2 jaar borstvoeding te geven. Nu wel lastiger omdat mijn zoontje veel bijt, mijn dochter deed dat gelukkig echt bijna nooit ?. Maar ik probeer het gewoon, nu al weer 10 maanden gelukt ?

Nog wat gemist. Fijn dat de melkklier beter is!
Mijn dochter dronk ook nooit uit de fles, die ging gewoon inderdaad op ochtend avond borst en overdag water en thee en eten als ik werkte. Betekende niks voor de productie als ik niet werkte toen 

Terug
Bovenaan