Baby’s geboren mei / juni 2019

Nog wat gemist. Fijn dat de melkklier beter is!Mijn dochter dronk ook nooit uit de fles, die ging gewoon inderdaad op ochtend avond borst en overdag water en thee en eten als ik werkte. Betekende niks voor de productie als ik niet werkte toen 

Ja lastig lastig. Ik merk dat de trek in borst er eigenlijk altijd wel is :') als ik hem aanleg rond 12uur en 16uur is het altijd feest en goed drinken. 
Ik ga gewoon proberen de komende weken elke dag wel een flesje aan te bieden en dan zien we het wel. Ga hem in ieder geval niet uithongeren ofzo. Al kan hij prima de voeding van 12 uur skippen. Enige is dat hij niet zo goed water drinkt, ja paar slokjes en dan is het wel klaar. Dus mocht het niet meer lukken met de fles dan is het alleen even kijken hoe hij genoeg vocht binnen kan krijgen, maargoed voorlopig is de opvang toch nog dicht... 
@Gebruiker...602 wat rot van die nachten maar als je er zelf vrede mee hebt dat de kleine bij jou ligt en jullie kunnen zo beiden slapen zou ik me er zeker niet druk over maken. Er zijn zó veel baby's die bij papa en mama slapen of die nog niet doorslapen. Aaron slaapt pas sinds 3 weekjes de nachten door. En vriendin van mij haar zoontje pas bij 1,5 jaar. Niks moet, en alles mag bij baby's. Daar moet ik zelf dus ook af en toe rust in vinden, zeker als ik dan denk "hij kruipt nog steeds niet!" 
Overigens maisvingers gaan hier ook er in als zoete koek. Geef er meestal 3 of 4 per keer. 
@Zwanger yes, bijten.... O. my. god. I feel you. Doet Aaron ook wel eens. Mijn hemel wat doet dat zeer zeg! Ik hoop voor jou dat dat weer een beetje gaat afnemen. Merk dat het bij ons van die periodes zijn. Stoer dat je doorzet met bv!

Nieuwe vraag, welke mamafietsen worden er hier gereden? Ik zit te kijken naar de gazelle bloom c7. Ervaringen? 

Vera, wij hebben de elektrische mamafiets van Cortina. Bevalt goed. Allen de ruimte had nog wel iets groter gemogen tussen het stuur en zadel, nu met kinderzitje soms ff passen en meten om op te stappen. Terwijl dit model juist al veel ruimte ertussen heeft vergeleken met normale fietsen. Zou daar goed naar kijken. 
hier soms ook nog wel snachts wakker en dan geven we ook gewoon een fles. Dan gaat ze zelf weer lekker in haar bedje liggen en valt ze in slaap. Maar inderdaad ik heb me er ook bij neergelegd dat het erbij hoort en dat geeft me rust. Niks ‘moet’ en ieder kindje doet het op zijn/haar eigen manier. 

Hier sinds 4 avonden de avondfles van 22:00 eraf. Gaat gelukkig aardig. Heel lang mee geworsteld dus ik hoop dat het nu zo blijft.
Doorslapen is echt hier ook nog niet aan de orde hoor! We moeten er minstens nog 4/5x uit per nacht voor een speen of gehuil. Zijn er mama's met een speendoekje? Vind het zo eng, maar vaak zoekt ze gewoon haar speen en kan ze hem niet vinden. We hebben wel een glow in the dark. Hier sliep ze ook een tijdje steeds meer gedeeltes bij ons omdat ik echt ff de strijd niet aan wou, maar zelf rust ik, en slaap ik veel beter als ze gewoon in haar eigen bed is. Ze komt in de ochtend altijd even bij ons, rond een uur of half 6. 
Hebben er mama's watertafels? We spelen hier nu elke dag buiten op een kleed. Alleen kan ze nu niet zoveel optrekken/staan. Dus ik dacht misschien is zo'n speeltafel/watertafel leuk..

Wij hebben een watertafel, zo eentje met een piratenthema. Hebben we van wat cadeaubonnen gekocht vorig jaar. Hier staat ze nog niet dus hebben we hem nog niet in elkaar gezet. Het leek mij een goede aanschaf, want ze hebben er jaren plezier van.

@gebruiker602.. Het is duidelijk dat je kindje je nu even extra nodig heeft; prima toch? 

Met Nora gaat t goed! 2 tandje is heeeeeel bijna door, merk het wel aan de nachten. Die zijn meteen een stuk rustiger. Ze sliep zo onrustig. Om half 7/7 uur krijgt ze de fles in bed, en daarna (vaak) doorlopen tot 7/8u.

Optrekken bij de bank gaat als een malle. Ze heeft nog niet door dat ze zich ook kan optrekken in de box/ bed. 
Lopen achter haar loopstoeltje gaat ook goed, en het tijgeren wordt sinds gisteren soms ineens kruipen. 
@Veraa, ik heb sinds een week de Gazelle Bloom c7. Wàt een topding. Helemaal verliefd erop. Vanwege m'n bekkenklachten is t wel een zoektocht naar het juiste zadel, ben nu met zadel 3 bezig haha. Maar Nora voelt zich helemaal het wijffie erin. Lekker aan t lachen en kletsen erin, zo lief. Heb het fietsstoeltje van Yepp erbij, met het windscherm. Toch maar nieuw gekocht, want je doet er jaren mee. 

Nora vindt soepstengels trouwens ook heerlijk. Zit er lekker op te sabbelen. Die maisdingen geven zo'n bende?
Wij geven Nora een keukentje voor haar verjaardag. Tweedehands gekocht en ik ga m helemaal pimpen. Als ie klaar is zal ik proberen om een foto hier neer te zetten.

Welke maten zitten jullie kindjes nu? Nora 74/80, maar dat begint wel redelijk krap te worden. Merk wel dat verschillende merken ook wel echt heel groot vallen. Zoals Hema, Prenatal. Shirtje van Noppies in 74 is eigenlijk nèt goed, maar een broekje van Noppies in 74 is dan weer te lang?

@vera ik heb de Sparta Amazone met bobike zitje met windscherm ben er blij mee. Onze dochter is niet zo groot dus de  teugeltjes kunnen klein. @wittechocola merk idd ook dat er veel verschil in merken zit van Hema kan ze nog 62 aan? prenatal,noppies,name it,tumble dry 68.ik weet wel steeds beter welke merken haar goed zitten omdat ze niet zo groot is 10 maand bijna 7 kg. 

Terug
Bovenaan