Baby’s geboren mei / juni 2019

Hetzelfde schema bij ons steefje. Ook onrustige nachten, hij slaapt dan wel soort van maar ligt maar te draaien. Klinkt prachtig de dag doorspreken als oplossing haha
Ik vond het fijn dat ze hebben gewogen en gemeten omdat ze de laatste paar keer vonden dat zijn hoofd te klein is. Nu 45 cm flink gegroeid tov de vorige keer 43,1. Geen zorgen meer gelukkig. Wel echt moe en wat verhoging na de prikjes. Lekker geslapen en nu is hij weer het mannetje ; ) 

Prachtig ritme toch Steefje!
Hier ook af en toe onrustige nachten. Dan kan hij ineens om 23.00/00.00 uur keihard huilend wakker worden en is dan een tijdje niet te troosten. Moeten hem dan echt uit bed pakken en rondjes lopen. Vaak even bij de gordijnen kijken, dan gaat ie met het touwtje spelen. Soms nog even een slokje water drinken en dan leggen we hem weer terug in bed. Mocht hij dan weer gaan huilen doen wij ook een lampje aan (hebben zo’n ananas lampje die na een uur vanzelf uit gaat) en dan valt hij vervolgens wel in slaap. Andere nachten slaapt hij zonder wakker te worden door. Geen idee waar die verschillen vandaan komen haha.

Zijn jullie dropjes ook zo geobsedeerd door jullie eten? Overdag valt het hier mee, is alleen mijn thee (die ik nu dus altijd lauw drink) favoriet, maar al een week lang staat mevrouw volledig overstuur als ze naar bed moet, zo erg dat we haar vaak even mee naar beneden nemen, omdat het op een gegeven moment voor ons etenstijd is en ze écht niet rustig wordt. Eenmaal beneden is duidelijk dat ze niets liever wilt dan hapjes van ons eten. Soms schuif ik tussendoor haar eigen eten ook nog naar binnen, als er kog wat over is, maar ze vindt alles wat wij eten echt lekkerder. Snap ik, want het is met zout, kruiden en soms ook wijn, ze krijgt dus echt minimale hapjes... 

Zo herkenbaar allemaal. Hier sliep ze eindelijk aardig, nu steeds vanaf 5 uur krijsen en daarna niet meer willen slapen. Vandaag had ze maar 2x 30 min geslapen bij de oppas. Zo naar!
Dat eten herken ik ook, alles wat ik eet moet zij ook. Daarnaast heeft ze een onwijs dwingend karakter. Kennen jullie dit ook? Echt krijsen als iets niet mag. Bv aan de jalozieen trekken, de afstandbediening, sleutels in dr mond... Ze raakt enorm overstuur tot aan kokhalzen toe. Kan echt een tijd doorgaan, vind het heel lastig.
Wel loopt ze nu zo'n 4/5 stapjes los! Zo leuk! Ik moet nu echt schoenen voor buiten af en toe.. vind shoesme niks en die leuke vans of nike's veel leuker. Maar die hebben een harde zool. Wat hebben jullie?

Summer : hier ook een kleine drift kikker die flink tekeer gaat als hij zijn zin niet krijgt. Ik blijf dan rustig, reageer bijna niet en leidt hem met iets anders af. Werkt vaak merk ik. 
Hier slaapt meneer 10 uur 's nachts. Of hij overdag nou 2x 2 uur heeft geslapen of totaal 2 uur.. Zou wel fijn zijn als hij van 7 tot 7 zou slapen ipv 7 tot 5 haha..
Hoeveel uur slapen jullie kleintjes (nu mag het nog hihi).

Ja dat driftige herken ik ook! Vooral als we had willen stimuleren iets te doen (bijv kruipen want dat doet ze nog steeds niet) zet ze het gewoon op een krijsen of ze rolt terug naar haar rug. Speelgoed weggooien als ze driftig is doet ze ook! Opvoeden is echt begonnen merk ik! 
iemand tips voor goede boeken die ik kan gebruiken als handvaten? Zag al iets voorbij komen over dreumes in dromenland, nog meer tips? Vindt het interessant om dingen erover te lezen. 
betreft schoenen, hier heeft ze van die soort slofjes van mockies. Maar ze loopt dus nog niet dus ze zijn meer voor de ‘sier’. En adidas sneakers. Heb me er nog niet echt in verdiept verder. 

Ik heb het ebook in de bieb geleend van baby & dreumes van hedvig Montgomery. Vind hem ook leuk, sommige dingen zijn altijd wel handig. 
Hier ook driftig. Inmiddels eet hij inderdaad gewoon met ons mee, want zijn eigen eten vindt hij een stuk minder 'lekker'. Of dat van ons interessanter of zo :p
Kruiden gebruiken we gewoon prima. We voegen wel minder zout toe en stoppen dat er later bij ons nog bij.
Hier slaapt hij overdag meestal 2,5 tot 3 uur in totaal. En 's nachts van 20:30 tot 6:30 

Onze dochter doet voorlopig één dutje van 11u tot 13u en slaapt dan van 19u tot 7u in één ruk. Nu er een tandje door is merk ik wel dat ze zich wat beter voelt dus misschien gaat ze binnenkort wel weer terug naar twee slaapjes overdag. Nu met het thuiswerken zou dat wel makkelijk zijn.. ik vind het soms echt heel lastig om werk te combineren met drie kindjes, waaronder een baby die niet stil zit ?. En de oudste heeft echt veel schooltaken. Wij wonen in België en voorlopig weten we nog niet wanneer ze terug naar school kunnen.. 

Terug
Bovenaan