Baby’s geboren mei / juni 2019

Mocht je het interessant vinden kan je eens har website opzoeken (baby in een droomritme van Stephanie Molenaar).
Veel tips om te lezen en dan kan je eruit pikken wat voor jou lijkt te werken. 

Grappig, ik zit een beetje op het forum te koekeloeren kom ik dit topic tegen. Jullie zijn nog erg fanatiek met elkaar aan het schrijven! Leuk om te zien. 
Onze dochter is nu 10 maanden, heeft van de week haar eerste stapjes gezet. Ze is een vlotte tante. Ze heeft afgelopen dagen ondekt dat ze zelf de bank op kan klimmen. Dus ik ben bang dat ze er van de week nog eens keihard vanaf kukkelt. Soms zou ik willen dat ik nog dame had die nog lekker in de box kon liggen. Ze trekt hier alle kasten open, graait in de kattenbak als ze de kans krijgt, via stoel de vensterbank op. In de keuken de prullenbak open klikken (al het vuil door de keuken) en aan de oven hangen. Dus ik ben druk met erachter aan zitten. Geen moment rust zo, haha. Ze doet nog 2 dutjes per dag, ze ligt nu lekker te slapen. In de nacht doet ze het wel oke, de ene nacht wordt ze nog wel wakker, en begint ze te huilen en de andere nacht slaapt ze wel door. Maar als ik haar tussen ons in leg, valt ze eigenlijk altijd wel weer in slaap en kan ik haar weer terug leggen in bed. 
Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. Ik dacht laat ik eens een berichtje achter laten;-)

Heb lang niet meer geschreven.
ondertussen verhuisd. Het weekend voordat de scholen dicht gingen nog net even alles over gekregen. Hier heerlijk op 2 slaapjes. Het voordeel van de hele situatie is dat er veel rust in huis is en er ruimte is voor een ritme met veel slaapjes op momenten dat hij dat aangeeft. Hij werd overal mee naartoe gezeuld. School /boodschappen / sport club/ zus ophalen van speel afspraakjes / kinderopvang etc etc. Het geeft ook wel weer rust ondanks het werken thuis en de juf uithangen voor zus lief. 
whw; is het mss een idee om een grote fles rond 5.00 uur te geven en dan nog even verder te laten tukken? En dan rond 7.00/7.30 wakker maken?.. of heeft dat geen zin? Ik zou zelf nog niet naar 1 slaap gaan. Van slaap komt slaap en van weinig slaap overdag komt naar mijn ervaring onrust in de nacht. Je zit niet van de een op de andere dag op 1 slaap. Dat is een soort van proces. Succes!

Haha hier ook een paar keer vroeg wakker worden deze week. Gisteren al om 4.45 uur... gelukkig vandaag gewoon kwart voor zeven. Ik leg haar nog twee keer op bed. Ze slaapt sowieso nog wel 1 keer 45 minuten en als ik geluk heb de tweede keer ook nog even. 

Hebben jullie ook van die hongerlapjes momenteel? Het lijkt wel een bodemloze put. Als dr bordje leeg is zet ze het op een huilen dus dan geven we nog maar wat extra. Het is maar een dunnetje dus dr mag wel wat spek bij.
Hier loopt ze nog niet, maar ze trekt zich wel overal aan op en idd worden alle kasten en lades open getrokken. Ze speelt het liefst met dingen die ze niet mag hebben en wordt dan boos wanneer we het weghalen. Gelukkig is ze makkelijk af te leiden met iets anders. Het gillen heeft ze ook ontdekt trouwens. Lekker hoog en schel poeh! In de auto doet ze dat nu ook als ze het zat is, ik ben vorige week even achterin gaan zitten omdat ze zo overstuur was en vandaag voerde ze dat showtje nog eens op. Zodra ik achterin stapte kreeg ik een stralende lach en er was geen traantje te bekennen, komediant!

Thanks voor alle tips. 

Wat zijn een beetje de tijden waarop de kindjes bij jullie de dutjes doen? 
Hier van 10.30 tot 12 en van 15 tot 16.30u en dan bedtijd 19u-19.15. 

Ik denk dat ik alles ga vervroegen om meer richting het 2,3,4 ritme te komen. 

@Wvh, wij volgen ook baby in een droomritme net zoals Passie. Dus 2-3-4 ritme en met bijna exact dezelfde tijden als Passie. Werkt perfect voor ons! 
Ik zou ook nog niet overgaan op 1 slaapje...
@Tulipaa ik wou dat ik een hongerlapje had haha. Wij zitten juist in de weiger modus. Heel fijn! Dat gillen wel heel herkenbaar ?

Ik blijf het leuk vinden om hier te lezen, zoveel herkenning. Mijn dochter slaapt sinds een week ongeveer wat beter overdag en ook ‘s nachts gaat het beter. Ze slaapt van 10:30 tot 12:00 ongeveer en dan rond 15:30 een kleiner dutje. Rond half 8 naar bed, om 11:00 een fles en dan slaapt ze tot 6:00 ongeveer. Als ik haar op haar kamer voeding, gaat ze erna keten. Als ik haar meeneem naar onze kamer en daar bv geef, slaapt ze erna door tot de wekker of, zoals vandaag, tot iets voor half 9, was heerlijk ! Eten overdag gaat wisselend; dna de pap ‘s ochtends hoeft ze tot zeker 12 uur niets. Tussen de middag eet ze ongeveer 1 boterham s, onder beleg. Zodra ik een boterham beleg, eet ze hem niet meer. Maisvingers gaan er altijd wel in. avondeten kan niet genoeg zijn. Ze eet har eigen eten en dan het liefst ook dat van ons. Daarna nog bv en dan lekker slapen

Terug
Bovenaan