Baby’s geboren mei / juni 2019

Wij hebben besloten voor een tweede te gaan als onze dochter een jaar is. En dat is over een maand zo. Vorige keer 5 rondes na stoppen van de pil. Die nu niet meer gebruikt dus we gaan het zien. Valt niets te plannen  maar verlof in de zomer vond ik wel erg fijn!

@zwanger yes en @jippie; 
HET
IS
EEN
FASE

Adem in, adem uit.
Zou ook erg graag voor een tweede willen gaan. Maar mijn lijf werkt erg tegen (bekken) en m'n vriend die vindt dat een reden om het er iig niet over te hebben. Totdat het beter gaat ofzo. Maarja, is toch een beetje mijn keuze om die pijn extra te hebben ofzo. Nouja, ik geef het wel gewoon even tijd... Hopelijk begint hij er zelf een keer over. 

Gefeliciteerd Tulipa het blijft een wonder hè 
Voor ons zijn we compleet zo. Ik begrijp heel goed dat het bij anderen alweer kan kriebelen. Ik ben van het weekend bezig geweest met een fotoboek. En dan toch weer even slikken om die foto's te zien weer van zo'n pasgeboren babytje♥️

Veraa: ik zal even m'n boek citeren ? 
Vijf tips om je relatie gezond te houden
1 Creëer korte intermezzo’s
Drink samen een kop thee nadat jullie de baby in bed hebben gelegd, bel elkaar even tijdens het eerste slaapje overdag, zorg ervoor dat jullie even niet op de baby gericht zijn maar op elkaar. Probeer wanneer je maar kunt ruimte te maken voor dit soort momenten.
2 Geef elkaar de ruimte
Jullie hebben beiden vrije tijd nodig waarin niets moet en jullie kindje en je partner even niet in beeld zijn. Gun elkaar die adempauze zonder er moeilijk over te doen of er iets voor terug te verwachten.
3 Raak fysiek niet van elkaar verwijderd
Door fysiek in elkaars nabijheid te zijn, kun je gevoelens uitdrukken die je niet met woorden kunt omschrijven. Blijf elkaar aanraken. Een knuffel, een hand die over een rug wrijft, een kus; ga op zoek naar manieren waarop je kunt laten zien dat je de ander nog altijd speciaal vindt. Dat jullie, ondanksdat allesomvattende en veeleisende project, meer zijn dan vrienden.
4 Seks is een geweldig lijmmiddel in een relatie
Bij ouders met kleine kinderen komt het er maar zelden van, geniet dus wanneer het wel gebeurt! En als het er maar zelden van komt, laat dan je fantasie het vuurtje warm houden. Raak die fantasie niet kwijt, ook niet als de mogelijkheden beperkt zijn. Maar: zet niets onder druk. Mocht het zo zijn dat je partner nog niet met je kan of wil vrijen, dan kan te veel druk jullie relatie schaden. Heb geduld, de intimiteit komt echt wel weer; zolang jullie het zelf maar willen.
5 Wees degene die begrip toont
Als je partner de wanhoop nabij is en jou niet begrijpt, ben jij degene die zich in de ander moet proberen te verplaatsen. Het vereist veel doorzettingsvermogen om een stap in de richting van een oplossing te zetten of begrip te tonen. Durf de eerste te zijn die toenadering zoekt.

Dus, succes ermee ;) hopelijk groeien jullie sowieso snel weer meer naar elkaar toe! 

Jeej het is een fase -.- maar komt goed hoor ;)

Goedemorgen, 
Over 3 weken is ons mannetje 1 jaar. We zitten nog op 3x flesvoeding. Ochtend, rond 15u en voor het slapen. Hoe zijn jullie aan het afbouwen? 

Wij hebben de middagfles steeds minder aangeboden. En als die honger had vast voedsel gegeven. Toen die niet echt meer om die fles ‘vroeg’ hebben we die weggelaten. 
nu krijgt ze in de ochtend papfles of gewone fles met brood (geen flesvoeding meer maar met gewone melk) en voor na bed gaan nog wel de flesvoeding.

Even een vraagje aan de mama's die nog BV geven... Ik geef denk ik gemiddeld nog zo'n 5 voedingen per dag. Ga niet meer kolven als ik weer moet werken. Hier ook over 3 weken 1 jaar, is het dan nog nodig om bv mee te geven aan het KDV, of overdag water/thee/melk oid ook voldoende?

Ik blijf kolven, maar ik kolf weinig. Dus de (1) fles die hij nu mee krijgt heeft melk van 3 dagen, 180 ml. En dat ga ik wel verlagen maar hou ik niet weg. Ze hebben het niet meer nodig als ze 1 zijn, dus als je kindje gewoon goed ander drinken drinkt kan je het ook niet mee geven natuurlijk. Heeft je kdv er een beleid voor?
Hier drinkt hij vaak 4 of 5 voedingen bij me.

Terug
Bovenaan