Baby’s geboren mei / juni 2019

Thanks steefje ik heb vandaag de middagfles al kleiner gemaakt en dat was prima. Dus we gaan rustig verder afbouwen. ?

Thanks voor de tips Zwanger yes en Steefje! Het is gewoon erg pittig. Twijfel soms of het niet een verlate postnatale dip is.... Hormonen blijven natuurlijk ook rondgieren met bv. ?

@gebruiker...146, ik hoorde op CB dat ze na de eerste verjaardag prima op ong. 3 bv momenten kunnen zitten. Dus overdag water/thee is prima. Wij zitten nu op 4 bv maar vanaf volgende week worden dat er 3 omdat meneer alleen aan de borst bv wil en niet uit fles of beker. Dus op de opvang krijgt hij dan gewoon water bij zn brood en tussendoortjes. 
Hou er rekening mee dat afbouwen wel even tijd kost. Lees: zeurende baby en ploffende boobies ? maar moet zeker kunnen die 3x!

Het is gewoon erg pittig. Twijfel soms of het niet een verlate postnatale dip is….
Was het ook al zo toen Aron nog naar de opvang ging en jullie op het werk werkten? 
Wij hebben ook nog wel eens 'we time' dan eten we met de kinderen wat kleins en voor onszelf wat in de oven. Dan eten we om half 9 en kijken we daarna een film of documentaire of we spelen een spelletje. Mobieltjes weg (vind ik altijd lastig ?) en samen iets bespreken. Soms over de opvoeding, soms over het nieuws, soms waar we tegenaan lopen op het werk of zo. Voelt altijd achteraf wel fijn! 
Slaapt Aron een beetje vroeg? En door? Want slaaptekort is voor een relatie ook niet zo best ?. 
Het is inderdaad zoeken. En ik voel me ook soms wel down en dan zie ik het even niet meer zo zitten allemaal. Maar ik probeer me dan te herpakken, praat erover met m'n man (vind ik ook nog lastig) en huil het soms uit.. en dan ga ik op tijd naar bed en dan hoop ik dat het beter wordt.. soms is het een paar dagen zo, soms is het na een dag weg.. 
Hopelijk lukt het jullie ook Veraa ?

WvH succes! Ben benieuwd. Ging echt heel makkelijk. 
Ik herken het ook echt dat ik het soms echt pittig vind. Gisteravond voor het eerst een baby die sinds een maand weer gewoon normaal na bed ging en we er niet heen hoefden in de avond. Hopelijk zet het door! Maar even een onrustige periode slaat echt op je relatie merk ik, helemaal nu we niet samen even lekker op date kunnen gaan. Maar gewoon erover blijven praten samen. 
zaterdag wordt de kleine meid alweer 1! Ik denk de afgelopen dagen echt zo vaak terug aan een jaar geleden. Me verlof dat ik lekker kon niksen.. Oeff! Helaas was het voor korte duur aangezien ze 3 weken te vroeg kwam! Hihi! 

Het is inderdaad niet beter geworden sinds we thuis zitten (lees: sinds ik thuis zit, want mijn man werkt gewoon op locatie). Daarvoor hadden we net een beetje onze draai gevonden en waren we allebei op een punt dat we meer tijd samen wilden gaan doorbrengen en het aandurfden om wat vaker oppas van opa en oma te vragen. Maar nu Aaron de fles compleet weigert voel ik me helemaal gegijzeld door hem. Ik kan nu écht geen kant meer op. Gisteravond slapend geprobeerd de fles te geven nou het huis was te klein. Compleet over z'n toeren ging hij... Heel zielig. Dus we gaan het hoofdstuk fles maar afsluiten. Heeft geen zin. 
Hij gaat over het algemeen rond 19:30u naar bed. Ik ben zelf vaak pas tussen 20-20:30u klaar met voeden, of (als ik geluk heb) even wat sporten en we hebben dan samen altijd tussen 20:30-22:00uur wat tijd. Dat betekent meestal op de bank met een serie want we zijn gesloopt. 
Ik had al voorgesteld om wat vaker een keer een spelletje ofzo te doen. Maar dat wordt weggewuifd want "er zijn geen leuke (bord)spellen voor 2 personen" dus ja ik weet het dan ook niet zo goed. (Eten doen we over het algemeen altijd samen).

Het is gewoon dat het van die dipdagen zijn. Soms gaat het weer heel goed en is het helemaal fijn. Maar soms ook echt dramatisch. Ik ben zó ontzettend moe waardoor ik gewoon echt bijna niks kan of wil, en me vooral ook aan alles irriteer. Goed slapen heeft Aaron nooit gedaan. Hij kan ons de hele avond bezig houden met gemopper en gejengel of gaat lief slapen en zet 's nachts de boel op stelten. 
Vooral het feit dat meneer z'n fles niet moet (en ook geen melk uit de beker wil, en pap maar 10 hapjes en dan ook niet meer wil) levert voor mij stress. Ik heb sinds kort een internationale baan, en hoewel we nu niet kunnen reizen staat dit wel op de planning binnenkort. Naar Duitsland mag ik wel dus ja hoe moet dat dan... als hij 's ochtends niet de borst krijgt omdat ik om 6 uur weg rijd, en ik 's avonds te laat ben om hem te voeden. Nou gewoon dat. Stress. Gedoe. Wil ik niet. Ik wilde de bv gaan afbouwen maar zoals ik al zei: ik voel me nu helemaal gegijzeld.
We praten er wel goed over samen dus dat helpt zeker. Maar ik zit gewoon momenteel echt even niet lekker in de wedstrijd. Met veel zorgen. En ook spanning voor komende week als het kdv weer open gaat.

Lief dat jullie luisteren (of lezen). Dat helpt ook!

Ik herken het wel hoor Vera, ik geef inmiddels geen bv meer, maar doordat mijn vriend werk en kind slecht gecombineerd krijgt, herken ik dat gevoel van gegijzeld zijn wel. En dat werkt niet lekker voor je relatie idd. Wij hebben ook dagen dat we veel lopen te mopperen en verwijten. Wat hier wel hielp is elkaar af en toe even wat gunnen. Mijn vriend gaat nu elke ochtend even op de crosstrainer en hij laat mij s ochtends even rustig opstarten en eind van de dag neemt hij het ook over zodat ik even wat voor mezelf kan doen. En s avonds plannen we idd in om samen even tv te kijken voordat we jaar bed gaan. Het is gewoon heel pittig met zo'n kleintje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu al warm krijg bij het idee dat we er straks dus twee hebben zo dicht op elkaar. Gezien mijn leeftijd een zegen, maar ik ben er toch wel een beetje benauwd voor hoor.

Wij doen inderdaad kaartspelletjes ? qwirkel (soort rummycub) en port royal vind ik leuk en duren niet zo lang. En niet heeel veel nadenken, ook handig als je moe bent...
In principe zeggen ze dat kunstvoeding en borstvoeding na een jaar niet meer nodig zijn natuurlijk. Dus gewone melk, thee, water, diksap(als hij maar iets drinkt zeg maar) is ook prima. En dan inderdaad die paar happen pap.. ik gooide ook borstvoeding door het avondeten, door de pannenkoeken (voor m'n dochter dan, niet m'n eigen), door prakjes groente die ze er dan bij kreeg, door het fruit, smoothie, pastasaus(ja echt).. echt afzien is het. Gelukkig hoefde ik geen nachten weg, maar in principe moet het wel kunnen. Je kan het ook proberen natuurlijk, gewoon naar oma brengen, bij het brengen bijvoorbeeld om 7 uur of zo dan nog een borstvoeding.. soms pikken ze dat soort dingen van oma wel. En anders haal je hem 's ochtends redelijk vroeg weer op. Als oma het tenminste ziet zitten natuurlijk.
En als je vroeg weg bent en laat thuis komt hij misschien in de nacht nog een keer? Als hij toch al vaak slecht slaapt? Hij klinkt echt als m'n dochter 

Ah ik had z'n naam verkeerd onthouden zie ik, sorry ?
En nog een hoop puntje, met 1,5 sliep ze beter door hier. Heeel voorspelbaar avondritueel en steeds heen en alleen maar zeggen 'ik ben er' en dan weer weggaan was toen het enige wat nog een beetje hielp. En toen sliep ze heel snel al door. De 360° beker met water in bed voor als ze dorst kreeg.. wat een heftige tijd was dat ja. En het stomme, toen ze eindelijk door sliep was ik al snel weer zwanger ?? je voelt je dan opeens zo veel beter inderdaad

Terug
Bovenaan