Baby’s geboren mei / juni 2019

Dankjewel Tulipa en Vera voor jullie berichtjes. Hij heeft geen koorts (gehad.) Hij is dus alleen heel erg verkouden geweest. Hij was ook een week megadruk en echt aan het stuiteren dus of hij misschien iets verrekt heeft... op de opvang hebben ze ook even gekeken en wat oefeningen met zijn benen gedaan, maar ook zij zien dat hij trekt en wat mank loopt maar zien ook niet dat hij pijn heeft. Morgen ben ik thuis dus dan wil ik zelf even goed kijken en eventueel toch even de dokter bellen om te overleggen. Ik vind het ook wel een beetje spannend. 
Ik word nu ook gebeten in mijn wang. Dan geef ik een kusje en zeg ik krijgt mama ook kusje en dan doet hij dus alsof maar bijt hij ineens. Als ik dan auu zachtjes zeg doet hij het wel gewoon netjes. En als ik zeg krijgt de baby een kusje en dan wijs ik naar mijn buik dan geeft hij die heel lief een kusje. Ook als zijn fles s avonds leeg is, stopt hij hem in mijn mond. En eten moet hij nu zelf doen dus we hebben al 2 dagen kliederboel want hij draait zijn lepel regelmatig om precies voor het zijn mond in gaat haha. 

Haha jippie dat is het nadeel van leren eten, overal eten :p.

Ik zou voor de zekerheid ook even een dokter mee laten kijken, het is wel gek dat hij door zijn beentje zakt.. sterkte ! 

Haha ja dat blijkt! Alles zelf en ook door hebben dat je eten uit je mond kan halen of stukjes op de grond kan gooien. Ow ow ow! 
Ik ben uiteindelijk niet bij de dokter geweest. Het ging steeds beter en hij wandelde donderdag zelf een km naar de winkels. Hij wilde wel elke keer dat ik hem optilde, maar dat doe ik niet dus ik zei je kan in de wagen of zelf lopen. Dan wilde hij toch zelf lopen en zelfs toen ik hem in de wagen zette, ik dacht misschien snapt hij het niet, begon hij te brullen en wurmde zich eruit dusja...

Oh wat goed dat het weer goed is gekomen Jippie. Dan misschien toch gewoon wat spierpijn of een spiertje verrekt. Hebben we allemaal wel eens natuurlijk. 
En dat van dat zelf eten heeel herkenbaar. Met die lepel draaien ook. En protesteren joh als hij het niet zelf mag doen!
Hij wordt ook boos als het eten nog te warm is en hij nog niet mag. En als hij het dan toch voor elkaar krijgt om een (te warme) hap te nemen, kijkt ie heel boos en helemaal verontwaardigd. Ja vriend. Dat gaat dus ook nog niet. 
Mooie fases. Ik merk wel dat het 'moeilijke' gedrag ook samengaat met veel ontwikkelingen. Hij begint echt duidelijker te brabbelen en ik ontcijfer steeds duidelijker woordjes (vogel, appel, aap, banaan). Dus dat is mega tof! En hij begint echt nu steeds zelfverzekerder te worden met stapjes zetten aan 1 hand van ons. Jeej! 

Haha precies dat Vera! Zoooo herkenbaar! Alleen kan ik nog geen woordjes vinden in zijn gebrabbel. Ik hoor alleen de hele dag bal bal bal. Er liggen er ook een stuk of 6 en die moet hij allemaal hebben en er moet altijd een bal mee als we weggaan of gaan verschonen ofzo. We voetballen dus de hele dag, want dat is zijn grote hobby.
Super fijn dat hij nu heel goed met jullie meeloopt!

Haha wat cool dat Bal helemaal zijn woordje is! Bij ons was dat eerst papa. Voor alles. En nu begint het af en toe wat duidelijker te worden.
Maar hij kletst wel echt de oren van je kop af :') dat vind ik echt hilarisch want in zijn hoofd is het allemaal hartstikke duidelijk natuurlijk en ik denk af en toe ehh.... oh aap. ja oke. Die ligt hier. En dan is weer een half uur alles 'aap'. 
Mooi ook dat jullie zoon dan alle ballen moet hebben. Ze begrijpen nog niet zo goed dat dat soms niet gaat natuurlijk. Lijkt me wel lastig zo'n bal tijdens het verschonen tussen jullie in :D.

Hahaha ja mooi is dat dan he. Ze denken dan van je snapt me toch wel. Bah wordt hier ook wel gezegd als hij een poepbroek heeft dus ik moet dan even goed opletten. 
Haha nou 3 ballen van verschillende formaten tillen, lukt wel hoor. Van de week moest en zou er een bal mee gaan naar de kinderopvang. Toen ik daar was dacht ik snel verduisteren maar daar trapte hij niet in dus brullen buiten de auto. Toch de bal maar meegegeven dus zijn juf moest ook al lachen. Daar had hij dus ook de hele ochtend gevoetbald en moest hij dus de ballen van de andere kinderen hebben.. oeps!! Met verschonen wil hij hem gelukkig wel even loslaten als het niet te lang duurt. 

Terug
Bovenaan