Baby’s geboren mei / juni 2019

Precies dat,Tulipaa!Voel me af en toe net Pamela.. Vannacht kwam ze (helaas) weer om 3 en 6 uur, beide keren na 1 borst weer in slaap en dan moet ik om 6 uur de andere kant echt leegkolven, ondanks dat ze daar om 3 uur nog uit had gedronken. Maar mooi meteen 120ml, dus straks krijgt ze ergens een flesje en kolf ik weer voor de voorraad! 

Oei ladies die nachtelijke stuwing ken ik! Heb dit gelukkig inmiddels gehad want onze man ging al na 6 weken ineens langere nachten slapen en volgt nu ons ritme en slaapt van 22/23u tot ongeveer 6/7 uur. Het heeft bij mij enkele weken geduurd voordat mijn borsten zich hadden aangepast. Ik word nog steeds smorgens wakker met hele volle borsten maar hoef niet meer snachts eruit. Sowieso zou ik niet aanraden om snachts te kolven omdat je lijf zich dan niet of minder snel gaat aanpassen naar het nieuwe ritme.
Ander vraagje. Ik ga straks werken op ma tm don. Als ik dan kolf op donderdag, dan kan ik dat toch wel in de koelkast bewaren tot maandag? Ik lees online 5 dagen... Maar omdat het die dag in een koeltasje zit met elementen dacht ik misschien dat het dan niet meer goed blijft? Iemand een idee?

Oh ik dacht altijd 3 dagen. Maar als het 5 dagen goed blijft dan wel toch.. als het maar koud is in de koelkast en tas toch..
Hier ook geen stuwing meer. Hij slaapt minder goed dan een paar weken geleden, toen sliep hij nog soms tussen 8 en 5 :p nu komt hij eigenlijk altijd om 3 uur en soms vaker. Geen stuwing dus in ieder geval. 
Hoe gaat het inslapen bij iedereen inmiddels? Ik heb hier inmiddels een 'ritme' van 2 langere en 1 kort slaapje per dag.. en anderhalf uur na het wakker worden wordt hij weer moe. Maar inslapen lukt meestal alleen met mijn pink in zijn mond. 

Ik dacht dat je moedermelk zelfs 8 dagen in de koelkast mocht bewaren. Vijf kan zeker toch van donderdag tm maandag.
Ik heb nog geen echt ritme in de slaapjes. Meestal zit er 3.5 a 4u tussen een voeding. Snachts wisselt, 23u laatste voeding en soms trekt ze door tot uurtje of 6 maar komt ook geregeld nog om 4u. Merk wel dat een uur of anderhalf uur wakker zijn echt max is hier. Als ik te lang wacht met in bed leggen is ze te moe en werkt het alleen maar averechts.

Wij hebben nog geen ritme. Maar wel om 23.00 uur de fles. Die geef ik op ons bed en daarna leg ik hem in zijn slaapzak in zijn bed en dan mag hij om 7uur weer een fles maar meestal wordt dit tussen 8 en 9 pas. Overdag na de fles valt hij of al gelijk in slaap dan leg ik hem in de box en als hij wakker is ga ik met hem spelen. Als hij dan moe wordt leg ik hem in de box. Oja we wandelen ook elke dag buiten tenzij het regent.

Wandelen doe ik ook elke dag! Mijn dochter moet naar de speeltuin! Maar dat zijn helaas kleine wandelingen. Ik zal toch een manier moeten verzinnen om van die kilo's af te komen. Ik moet er nog 11?

Ik heb ook een tijdje meegeschreven op het andere topic, maar na de geboorte van onze kleine man, ben ik precies op een andere planeet beland. Pas weken na de bevalling dacht ik eraan hier nog eens te komen piepen.
Morgen is onze jongen al 10 weken oud! En volgende week moet ik terug aan de slag, en moet hij naar het kinderdagverblijf. Op zich ben ik er wel klaar voor om terug te gaan werken. Alleen het besef dat we nu wel veel van zijn ontwikkelingen zullen moeten missen, vind ik moeiiljk. Langer thuisblijven is helaas geen optie. 
We zoeken zo ook een beetje ons ritme. Hij krijgt zijn laatste fles tussen 21 en 22 uur, en komt dan meestal een uurtje of 8 later. Ik moet er zometeen nog naartoe, en kruip dan zelf ook snel in bed, dan heb ik toch ook nog een uur of 7 slaap. Dat lijkt me nog wel te doen eens ik terug werk ook :). De laatste dagen komt hij wel niet meer echt wakker voor die laatste fles, maar als we hem wakker maken, drinkt hij nog best wel veel... Als we hem niet wakker maken, geraakt hij ook maar aan 4 flesjes per dag... Toch even aan de vroedvrouw om advies vragen :).

Hahaha zwangeryes die kilo's komen vanzelf wel weer hoor. Ik moet er nog 5. Wel weer hard aan het sporten en ook flink aan het wandelen, maar het lukt nog niet zo om die laatste kilo's kwijt te raken. Blijf nog een blubberbuik houden waardoor mijn broeken nog steeds niet goed passen.
Mie welkom terug. Spannend weer beginnen met werken. Hoeveel dagen gaat hij naar de kinderopvang? Wel fijn dat hij ook zoveel slaapt! 

Terug
Bovenaan