Baby’s geboren mei / juni 2019

@ jippie, die tijden had ik idd geschreven.. fijn dat het werkt! Het lijkt hier soms erop dat hij de 5de fles ook niet meer wil.. maar ik vind het echt nog te vroeg voor 4 flessen.. eens in de gaten houden..
@witte chocolade, is jullie badkamer warm genoeg? Dex deed dit ook wel eens na het douchen, totdat ik erachter kwam dat tempratuur verschil voor hem te groot was.. Ipv meteen klaar maken doe ik hem nu eerst inwikkelen in de badcape en hydrofiel luier en ga hem dan pas afdrogen en aan kleden.. 

Vraagje:
Onze man slaapt door van 20.00/21.00 uur tot 06.00 uur. Hij krijgt nu 5 flessen van 150+5. Zouden we ook al naar 4 flessen van 180+6 kunnen? Hij drinkt nu zo af en toe een 'grote' fles als er langer tussen zit en die gaat ook helemaal leeg. We voeden in principe op verzoek en ik kijk vaak een beetje hoe lang er tussen zijn vorige fles zat maar ik vraag me af of teruggaan naar 4 flessen kan. Of krijgt hij dan te weinig binnen? En misschien heeft hij de ene dag meer honger dan de andere dag dus dan zal hij ook meer drinken. Hij is nu 13 weken en even geen idee hoe zwaar hij is. Met 8 weken woog hij 5 kilo maar is afgelopen weken flink gegroeid. Maatje 56 zit in de doos om naar boven te gaan..

@Mama D, ik let er wel altijd op dat de badkamerdeur redelijk dicht is. Maar zodra ze de douche uit gaat is het goed, totdat we dr neerleggen op het aankleedkussen en haar gaan afdrogen. Dan is t drama. Trouwens, de laatste tijd vindt ze het aankleedkussen ook niet meer leuk. Begint soms meteen te huilen als ik dr neer leg. Proberen het al “leuk” te maken dmv een muziekje. In het begin werkte dat maar nu trapt ze er niet meer in..

Hier ook tegen me aan de haren en rug en benen afdrogen, dan meteen inpakken in paar hydrofielen, dan de buik en gezicht en zo.. zo snel mogelijk :p. En liedjes zingen ?

@ Mamad ik wist even niet meer van wie de tijden waren, maar het werkt echt heel fijn!
@ wittechocola onze man ging ook huilen na de douche, maar sinds wij hem in de badkamer in een 1.20 bij 1.20 hydrofieldoek leggen en zijn haren gelijk afdrogen en hem dan in zijn kamer op het aankleedkussen in die hydrofiel leggen gaat hij spelen en lachen en kauwt hij op de doek. Het is nu echt een feest.

@cam, als jullie denken dat hij eraan toe is kun je het gaan proberen. Ik zie wel veel dat er ‘normaal’ rond de 4 maanden mee begonnen wordt. Dat maakt mij met onze man wat aan het twijfelen.. wil niet te snel afbouwen.. en van de andere kant; als hij er nog niet aan toe is weet je dat snel genoeg en kost het je waarschijnlijk ‘gewoon’ wat nachtrust die je dan mag inleveren haha...
hiet sinds vanmiddag rode vlekjes op zijj hoofdje, begon met 2 en nu al 7.. ik lees vooral dat het heel normaal is en niets ergs zolang ze weg trekken als je er een beetje op drukt, dit doen ze dan ook.. hij heeft verder (nog) geen koorts en lijkt zich prima te voelen.. iemand hier ervaring mee? Vind het toch een beetje akelig ofzo.. 

Wittechocola, ik sluit me aan bij de tips die al gegeven zijn. Ik gebruikt twee badcapes. Eentje om haar in te wikkelen en een tweede droge op haar kamer. 
Hier ook stuwing s nachts nu Lotte regelmatig 6 tot 7 uur slaapt. Gisterennacht had ik nadat ze de ene borst leeg gedronken had geen zin om de andere af te kolven, was zo moe! Toen werd ik dus wakker in een kletsnat bed, getverderrie! Mijn beha, maar ook mijn hoeslaken waren hartstikke nat. Vannacht toch maar even het ‘ ergste’ afgekolfd en toen had ik in no time 130 ml. Vier uur later zat die borst weer bomvol. Ik heb van mezelf geen grote borsten, misschien scheelt dat nog, niet zoveel opslagruimte hahaha.

Terug
Bovenaan