Baby’s geboren mei / juni 2019

Helaas moet patatje elke dag naar de opvang. Mijn ouders werken nog/wonen te ver, en mijn schoonouders zijn dan weer te oud (klinkt grof maar het is wel zo) om op een baby'tje te passen. Ik kan wel 2 dagen per week vroeger stoppen, de andere dagen gaat mijn man hem afhalen en zie ik hem pas later op de avond terug... Het zal aanpassen zijn!
En helaas is het ritme dat we hadden precies helemaal in de war deze laatste week samen :). Niet goed voor mama's zenuwen :D.
Wat de kilo's betreft. We mogen niet te streng zijn voor onszelf ;-)! Ik mag niet klagen (na anderhalve week kon ik terug in al mijn broeken). Pas op, 't is nog zeker niet zo strak als tevoren, maar het heeft wat tijd nodig... Sporten is niet zo makkelijk in te plannen merk ik ook, met dat kleintje erbij :).

Helaas moet patatje elke dag naar de opvang. Mijn ouders werken nog/wonen te ver, en mijn schoonouders zijn dan weer te oud (klinkt grof maar het is wel zo) om op een baby'tje te passen. Ik kan wel 2 dagen per week vroeger stoppen, de andere dagen gaat mijn man hem afhalen en zie ik hem pas later op de avond terug... Het zal aanpassen zijn!
En helaas is het ritme dat we hadden precies helemaal in de war deze laatste week samen :). Niet goed voor mama's zenuwen :D.
Wat de kilo's betreft. We mogen niet te streng zijn voor onszelf ;-)! Ik mag niet klagen (na anderhalve week kon ik terug in al mijn broeken). Pas op, 't is nog zeker niet zo strak als tevoren, maar het heeft wat tijd nodig... Sporten is niet zo makkelijk in te plannen merk ik ook, met dat kleintje erbij :).

Pff ja 7 dagen werken dat zou echt niet te doen zijn.. gelukkig heb je nog wel het weekend samen met je kindje en je man denk ik ook? ☺️
Komt goed hoor met dat ritme :) op het kinderdagverblijf weten ze ook wel hoe ze een beetje baby's moeten lezen denk ik zo ☺️

Wat spannend Mie om weer te gaan werken! Moeilijk, maar ergens ook wel weer leuk denk ik? Ik moest wel lachen toen ik zag dat jij jullie kleintje ook patatje noemt, dat doe ik namelijk ook haha. Patatje, schatje patatje, tante Pollewop en verder varianten op Lotte zoals Lotje, Lot, Lotjepetotje etc 
Hebben jullie ook van die bijnamen?
Oh ja, ik heb ook gelezen dat je moedermelk acht dagen in de koelkast kunt bewaren ( ik dacht op de website van la leche?). Ik heb ook al een paar keer melk van zes of zeven dagen oud gebruikt en dat ging prima hoor.

Ik noem hem vaak bolletje of babykleintje :p en schatje patatje ook. 
Hier weer even een regeldag te pakken ? beetje bankhangen.
Oh 8 dagen! Netjes! Dan hoef ik mijn melk voor vrijdag ook niet in te vriezen vandaag :p. Scheelt weer!

Hallo allemaal,
Mijn dochtertje Maliah is op 26 mei, met 37,2 weken op de wereld gekomen in Rotterdam.
Ze woog 2505g en was maar 44cm. 2 maandeb later was ze alweer 4,3 kilo en 53cm. Ben benieuwd hoe zwaar en groot ze al is. 
Ik werk bij de gemeente als secretaresse

Welkom gebruiker! Wat een fijn poppetje is Maliah!
Even een stomme vraag misschien... Ik weet dat er al wat dames ongesteld zijn geworden, maar duurde het bij jullie ook zo lang? Ik heb 4,5 week gevloeid (eerst bloed, later vocht). Na 4,5 week verloor ik anderhalve week lang een beetje bloed. Met zes weken toch even terug gegaan naar de verloskundige en die dacht dat het mijn menstruatie was. Daarna ging ik inderdaad meer bloed verliezen en had ik ook wat buikpijn zoals bij een gewone menstruatie. Inmiddels ben ik ruim acht weken geleden bevallen en bloed ik nu nog steeds. Gisteren was het eindelijk over dacht ik, maar s avonds begon het weer opnieuw... Ik zou nu dus al vier weken ongesteld zijn (waarvan twee weken een beetje en twee weken ‘echt’). Ik ben er zo langzamerhand zo klaar mee! Ik loop al acht weken met kraam- en maandverband. Vrijdag moet ik terug naar de gynaecoloog en dan willen ze een echo maken als het bloeden nog niet is gestopt. Maar ik ben dus benieuwd of er meer meiden mee aan het sukkelen zijn?

Terug
Bovenaan