Baby’s geboren mei / juni 2019

@summer. Inderdaad precies hetzelfde hier. Ik heb steeds een uur langer tussen de kolfsessies gehouden, als dat goed ging weer een uur langer etc. Tot dat ik voelde dat mijn borsten nog niet hoefden en toen zat ik al snel op 1x per dag. Dat heb ik toen in tijd afgebouwd en uiteindelijk uitgesteld totdat ik voelde dat ik weer moest kolven, dat is nu 6dagen geleden en heb nog steeds niet het gevoel dat ik moet kolven. 
Hij doet het er super goed op verder, merk alleen dat zijn ontlasting moeilijker is, maar dat moet ik nog even een weekje aankijken van het cb. 
Ik ga vandaag proberen de voedingen om de 3,5 uur te doen. Hopelijk gaat dat goed, dan krijgt hij vandaag 6 flessen.

@summer omdat hij met 5 weken dus al door ging slapen dus toen besloten om er maar 6 te geven en op een gegeven moment merkten we dat we hem overdag regelmatig wakker moesten maken voor een fles en dat vonden we zielig. Ook kregen we hem soms met geen mogelijkheid wakker. Dus toen nummer 6 eraf gehaald wel in overleg met cb en iemand hier op het forum zei toen dat zij dus om 7.00 11.00 14.00 19.00 en 23.00 flessen gaf en dat vonden wij erg mooi.  Al wordt het meestal 8.00 12.00 16.00 19.30 23.00. Hij heeft nog nooit een fles niet leeggedronken. Heb je al geprobeerd om fles te geven dan te verschonen of even boeren of spelletje en dan nog een keer de rest van de fles? Ik zou ook zeker even overleggen met het cb, maar ook je gevoel te volgen. Ons kindje groeit namelijk ook gewoon als kool al krijgt hij met 5 flessen hetzelfde aantal ml binnen als met 6 omdat ze natuurlijk groter zijn. 

Hebben jullie ook van die ‘ja, maar dat hadden ze er niet bij verteld’-momenten? Ik sta soms hardop om mezelf te lachen..!
Voorbeelden:
- met kool in je bh tv kijken; lang leve stuwing!
- met een warme washand tegen de onderkant proberen te poepen, terwijl het voelt alsof je bevalt van een olifantje.
- een baby die de derde luier én het hele aankleedkussen onder spettert
- Een baby die spontaan van 10 tot half 6 slaapt (vannacht, jeeeh!) maar zelf om 10 over 5 in de keuken zachtjes staan te kolven, omdat ze nog nooit zolang niet heeft gedronken (laatste voeding was 9uur) en mijn borsten in bed leeg liepen. Hahaha net klaar met kolven, komt meisje alsnog?. Ach; flesje voor vanmiddag staat al klaar en ze drinkt nu lekkere vette melk, wie weet slaapt ze zo door tot 9 uur...! 

@jippie, ja ik laat haar rustig met pauzes drinken ivm krampjes, maar als ze 70 op heeft laat ze de rest langslopen. Cb geeft aan dat alles prima is, als ze 60, 70 of 100 drinkt maakt niet uit.
Ik ga vandaag even haar ritme volgen, kijken hoelang ze er zelf tussen laat overdag. 

Ja herkenbaar dat kolven snachts als ze ineens door slapen! Heb vriendlief toen wakker gemaakt: dochter slaapt nog maar sta op knappen.  Moet je me daarvoor wakker maken zegt ie? Dus ook maar kolven  snachts. Helaas is doorslapen nog geen vaste prik dus mijn tieten hebben ook nog niet echt ritme snachts.

Dank voor de tip, maar ga voorlopig niet afbouwen. Borstvoeding gaat goed en mijn dochter drinkt goed en groeit flink. Zat vannacht alleen flink wat meer tijd tussen dan normaal en dat vonden mijn borsten niet zo leuk, die stonden op springen! Net als ‘junidochter’ denk ok niet dat het vanaf nu elke nacht zo’n feestje is, dus maar even afgekolfd.

Leuk om al jullie verhalen te lezen! :) 
Ik heb best wel een dingetje elke keer. Wij douchen met Nora, om de dag. Vaak douche ik met haar. Wij douchen ‘s avonds rond 10/11 uur. Beetje aan de late kant dus willen het nu na het eten doen. We moeten het samen doen omdat het voor mij nog lichamelijk te zwaar is om alleen te doen. Onder de douche vindt ze het héérlijk! Volledig ontspannen. Maar zodra we haar afdrogen raakt ze helemaal overstuur. 
Hoe doen jullie dat?? Doen het bewust al nà een voeding zodat ze geen honger heeft. ‘s Morgens is voor mij lichamelijk ook niet te doen. Hoop dat jullie de gouden tip voor me hebben want ik zie altijd wel op tegen het douchen, vind t zo sneu voor dr?

Terug
Bovenaan