Baby’s geboren mei / juni 2019

Zijn er nog dames die van bv naar kv zijn over gegaan. Dochter is 14 weken en volgende week moet ik weer werken. Nu het korter bij komt twijfel ik of ik wel zin heb in dat kolven. Van de andere kant doet ze het er super goed op. Tevreden, spugen en krampjes kennen we niet en ik geniet zeker van die momentjes samen.  Soms lijken we ritme te hebben en ook vaak niet, ze slaapt af en toe door. Kv klinkt soms zoveel makkelijker en minder beperkend  voor mij. Dan kan manlief er snachts ook een keer uit. Hoor bij kv baby's vaak dat ze veel eerder ritme hebben....Ben zooo in dubio....

Junidochter ik snap heel goed wat je zegt. Ik had precies hetzelfde. Wij zijn nu dus sinds kort volledig op kv. Dat vond ik best spannend, maar achteraf om helemaal niks. Het maakt hem echt niet uit blijkbaar. Ook geen krampjes of andere dingen. Ook als hij tussendoor borstvoeding uit de vriezer kreeg. Nu is de voorraad op en het bv hoofdstuk echt afgesloten.
Hij slaapt op zijn eigen kamer in de ledikant sinds wij terug kwamen van vakantie. Leek een ideaal moment. Ook lag hij in het wiegje met een arm of been tussen de spijlen dus het zat er wel aan te komen. En ook dat zonder problemen.
Gewoon proberen dus, de veranderingen zijn lastiger voor de volwassenen dan de baby's ?

En merkte je ook dat je meer regelmaat kreeg en de nachten wat beter gingen. Ze slaapt hier wisselend door. 
Hoelang heb je gedaan over her afbouwen?

Nee geen verschil? ik voed hem nog op verzoek. Wel zit er 3 a 4 uur tussen. 
Een week ongeveer per voeding die je vervangt. De laatste 2, avond en nacht heb ik wat langer volgehouden... omdat ik dat zelf prettig vond. Ligt ook aan je borsten. Bij sommige stop het

Waarom zie je op tegen het kolven Junidochter?
Voorop gesteld, ik ben niet tegen kv hoor! Maar mij valt het best mee om dat te doen op het werk. Ja het is nu even lastig nu ik ziekjes ben om de productie op peil te houden maar daar heb ik mijn vriezer voorraad voor. Over het algemeen is het ook zo gepiept op kantoor. 3x20 minuutjes. Ik geniet ook van die extra pauze!
Maar de keuze is natuurlijk volledig aan jou, ik wilde je alleen geruststellen als je tegen het kolven opziet. :)

Wauw! Gaat het bij jullie ineens ook zo snel? Het lijkt wel of Lotte elke dag nieuwe geluiden leert maken. Ze ligt ook echt naar zichzelf te luisteren en voert hele gesprekken haha. Ook kan ze ineens echt dingen bewust pakken en spelen. Ze heeft een knuffeldoekje en een rammelaartje en vooral met dat doekje kan ze zo een uur zoet zijn. Het heeft allerlei kleuren en stofjes en die ligt ze uitgebreid te bestuderen. Ze drukt dat doekje ook echt tegen zich aan als ze hem krijgt van me, super schattig. Ik vind dit echt een toffe tijd! 
Maandag krijgt ze haar prikjes en ze gaat twee keer wennen bij de opvang volgende week, ook weer spannend! Hoe is het bij jullie verder?

Heel herkenbaar Tulipa!! Sven pakt ook van alles aan nu, zoals doekjes en een oball. Praat en lacht veel. Ook wel ineens weer af en toe krijsen en ontroostbaar. Hier toevallig ook maandag een prikje en van de week ook een keer wennen op het kdv. 
De eersten zijn zeker ook al bezig met hapjes geven? Hoe doen jullie dat? En voor degene met flesvoeding, zijn jullie met 4 maanden ook van 5 naar 4 flessen gegaan? Wij moeten nog 3 weken geduld hebben. Maar sinds deze week slaapt hij vanaf half 9 en moeten we hem echt wakker maken tussen half 11 en 11 uur voor zijn laatste fles en dan slaapt hij dus zo door tot 9uur s ochtends dus twijfel of ik niet laatste er al af zou kunnen halen.. ben alleen bang dat hij dan te weinig krijgt.

Heel herkenbaar! Hier ook nieuwe geluidjes, dingen vastpakken. Echt zo leuk!
qua voeding nog op 5 flessen! Proberen overdags langer ertussen te laten om te kijken of we na 4 flessen kunnen maar merk dat ze dat nog niet wilt. Ze krijgt dan ook te weinig binnen! 
Sinds 2 weken weer aan het werk, kleine doet het goed. Merkt er weinig aan. Op het KDV slaapt ze bijna alleen maar! Zelf echt even wennen maar beginnen een ritme te krijgen. Gelukkig blijft ze de nachten vooralsnog goed slapen.
Vorige week begonnen met groentehapjes. Meer eraan laten wenen. Heb bakjes gekocht zodat ik in 1 keer meerdere maaltijden heb (maaltijd= 1 schepje gepureerde groente) en dit krijgt ze als we aan tafel avondeten. Komende week beginnen we met fruithapjes. We zijn begonnen met broccoli en worteltjes. Dit kook ik, staafmixer erdoor en klaar. Ze vindt het allemaal reuze interessant!

Terug
Bovenaan