Baby’s geboren mei / juni 2019

Tja doorslapen.. ik heb het maar even losgelaten. Ze gaat nu rond 7:30 naar bed, maak haar om 22:30 wakker voor de laatste fles en dan sliep ze de laatste weken tot 5 uur / half 6, en daarna tot 8. Helaas is dat sinds een paar dagen weer 3 uur geworden. Ze drinkt ook nog steeds tussen de 70-100 cc per keer, dus ze zal het wel nodig hebben. Ik ben sinds maandag weer begonnen met werken en dan zijn die nachten wel pittig. Mijn vriend helpt, alleen word ik dan snachts als hij de fles geeft alsnog wakker. Ik ben aan het twijfelen om haar op haar eigen kamertje te laten slapen, zal denk rustiger zijn voor iedereen maar ben er toch nog niet aan toe. Slapen ze bij jullie al op hun eigen kamer?

Oh Summerrr, wat balen! En ook dat dilemma! Onze dochter was laatste tijd weer herrie aan het maken in haar slaap, waar mijn vriend (die werkt, ik zit nog thuis) wakker van werd. Toen opperde ik ook dat ze misschien maar naar haar eigen kamer moet, heb me er de hele dag naar van gevoeld en ‘s avonds huilend aan mijn vriend verteld dat ik dat niet wilt. Waarop hij doodleuk zei dat het mijn plan was.. Ze gaat voorlopig nog nergens heen dus, lekker in de co-sleeper. Maar je moet ook aan jezelf denken! 

@ summer; hier slaapt hij vanaf zijn 8ste week op zijn eigen kamer.. Hij gromde en kreunde er zo op los dat wij wakker lagen en hij zelf niet in een diepe slaap kwam. Ik vond het zoo gezellig samen op 1 kamer, maar uiteindelijk toch gekozen voor de rust van ons alle drie.. Best lastig qua gevoel, maar hij doet het prima op zijn eigen kamertje.. Hij kreunt en gromt niet meer en we slapen nu alle 3 heerlijk, de hele nacht door.. 
Je kunt het proberen, terug leggen heb je heel snel gedaan ☺️
hier is meneer sinds gister continu aan het draaieb van rug naar buik, andersom nog niet.. Hij ligt echt de hele dag in een deuk om alles; blaadjes aan de boom, voorbijgangers, zijn muziekmobiel, om mij als ik nies.. Lacht hij niet dat is hij kreetjes aan het oefenen en brabbelt hij erop los.. zoo super cute haha..

Mijn dochter is met 8 weken naar haar eigen kamer gegaan.  Ging toen naar 1 Nacht voeding en werd te vaak wakker van allerlei geluidjes.  Ze slaapt prima boven en ik slaap ook beter. 

Mijn dochter is met 8 weken naar haar eigen kamer gegaan.  Ging toen naar 1 Nacht voeding en werd te vaak wakker van allerlei geluidjes.  Ze slaapt prima boven en ik slaap ook beter. 

Lotte slaapt al vanaf dag 4 op haar eigen kamertje ☺️ Toen ze 9 weken was begon ze ineens negen tot tien uur aan een stuk door te slapen (meestal van 21.00 - 7.00) en dat doet ze nu drie weken later eigenlijk nog steeds bijna iedere nacht. We zijn nu op vakantie en de tijd dat ze naar bed gaat wisselt nu soms wat, maar dan wordt ze s ochtends soms ook later wakker. Ze kwam deze week één keer om half vier, maar verder niet. We knijpen ons in onze handjes hoor.... Wie weer verandert het binnenkort weer, maar inmiddels hebben we wel weer bij kunnen slapen zelf. Ze wordt soms wel wakker trouwens tussen vier en vijf. Dan maakt ze wat geluidjes / kreetjes, maar huilen doet ze niet. Eerst haalde ik haar dan dus uit bed, maar nu wacht ik even. Na een minuut of twee / drie valt ze dan bijna altijd zelf weer in slaap. Had ik dat maar eerder geweten dacht ik toen dat de eerste keer lukte. Vandaar dat ik het hier dus ook maar even deel.

Mama D, tof he al die ontwikkelingen! Hier begint ze nu echt te kraaien en begint ze volop dingen vast te pakken om ze daarna uitgebreid te bestuderen. En inderdaad lachen, lachen, lachen! Heerlijk!

Oef fijn al die doorslapende baby's! Aaron sliep perfect door van 23-7 vanaf een week of 6 tót een week of 13 toen hij naar de kinderopvang ging... Sindsdien is het dolle pret 's nachts. Overigens houdt hij het niet meer vol tot 23u maar ligt hij tussen 20:30-21:00 uur wel op bed. En dan voed ik hem nog half slapend om 22:30u. Maar hij komt rustig nog 1 à 2x 's nachts. Vaak rond 1 en rond 5 uur. Echt super. Not. En dat even laten liggen en hopen dat ie zelf in slaap valt Tulipaa... wish it worked haha! Werkt maar heeel af en toe bij de kleine man. Meestal zet ie wel door en is hij pas stil als hij de borst krijgt. 
Verder roerige tijden. Meneer is snipverkouden. Heeft nog steeds groene poep (al 1,5 week...), slaapt thuis hazeslaapjes (op de opvang wel gewoon goed), en oja mijn melkproductie is ineens omlaag gekelderd! Even paniek maar ik ben nu maar dubbel gaan kolven op het werk... hopen dat ik hiermee de productie kan opschroeven. Waardeloos dit want ik was niet van plan om snel te gaan stoppen. Tips zijn meer dan welkom! (overigens heeft de kleine er dit weekend ook elke keer 40 min aan gelegen.... gaf ook wel aan dat het niet echt snel liep en er niet veel was). 
Positieve noot, ook hier wordt veel gelachen. Hij vindt de boxmobiel hilarisch en een dansende mama ook :) 

Zijn er nog dames die van bv naar kv zijn over gegaan. Dochter is 14 weken en volgende week moet ik weer werken. Nu het korter bij komt twijfel ik of ik wel zin heb in dat kolven. Van de andere kant doet ze het er super goed op. Tevreden, spugen en krampjes kennen we niet en ik geniet zeker van die momentjes samen.  Soms lijken we ritme te hebben en ook vaak niet, ze slaapt af en toe door. Kv klinkt soms zoveel makkelijker en minder beperkend  voor mij. Dan kan manlief er snachts ook een keer uit. Hoor bij kv baby's vaak dat ze veel eerder ritme hebben....Ben zooo in dubio....

Terug
Bovenaan