Baby’s geboren mei / juni 2019

Mijn meisje krijgt nog steeds 7 voedingen per dag, ze is nu 3,5 maand. Ze drinkt nog steeds niet alle flessen leeg, soms 70, 90 en een enkeling 120cc. Ik wil er eigenlijk echt een fles af maar dan krijgt ze helemaal te weinig binnen: want ze drinkt gewoon niet meer. Dinsdag een afspraak op het cb dus even kijken wat ze daar zeggen.. ze is nu van 3692 naar 5,3 kilo (in dus 16 weken)
Nog meer kleine drinkers? Ik denk dat ik ook bij 4 maanden ga beginnen met hapjes, wellicht is dat meer haar ding haha.

Hee Summerr, hier ook gewoon nog 7 voedingen per dag. 6 Overdag en 1 snachts. Soms zelfs 8 voedingen als hij ineens nog een keer extra in de nacht komt ?...
Wij zitten wel op bv ipv kv dus misschien dat het anders is. Maar hij is bijna 4 maanden en woog afgelopen vrijdag 6,3kg. Perfect op gewicht dus. 
Hij kreeg op het kdv flesjes van 120cc en ben nu aan het opbouwen naar 150cc hopende dat hij dan genoeg heeft en snachts niet hoeft te komen. Maar ze geven daar aan dat hij na 100cc gewoon echt in slaap valt ?.
Wij gaan iig nog even wachten met hapjes. Heb niet het idee dat hij er al aan toe is. Eerst maar even die melkvoedingen op orde krijgen. 

Hier ook nog op 5 voedingen.. van 6 terug naar 5 herkende ik snel, dus hoop dat nu ook zo te kunnen zien.. Nu lijkt hij er echt nog niet klaar voor.. Dit weekend gaan we het eerste groente hapje proberen, maandag is hij 4 maanden.. 
hier veel veranderingen in gedrag nu.. Volgens mij toch echt het 4de sprongetje; niet meer slapen/moeilijk in slaap vallen, huilerig, hangerig, hongerig en alleen maar gedragen willen worden.. afgelopen weekend was pittig, nu lijkt het ietsje beter te zijn, maar bij lange na niet hoe hij was. Dus maar veel knuffelen en troosten.. op de blije momenten wil hij vooral heel hard springen, bizar hoeveel kracht hij al heeft.. 
volgende week krijgt hij de 3de ronde spuitjes en 3 dagen daarna gaan we op vakantie naar Samos. Vind het super spannend om met een baby te gaan, hopen dat hij tegen dan weer wat meer zichzelf is..
of het komt omdat ik nu weer werk en de dag veel vroeger start, maar mijn god wat ben ik ineens moe de laatste dagen, nog iemand last van? Tot nu toe nergens last van gehad..

Mama d die vermoeidheid is heel herkenbaar ineens. Ik ben deze week ook heel moe, terwijl ons mannetje nog steeds gewoon s avonds en hele nacht slaapt. Eerder ook geen last van gehad. Met welke groente ga je starten dit weekend?
Ik snap dat je de vakantie spannend vindt. Vooral met vliegen denk ik... Wij zijn een midweek weggeweest en dat beviel prima, maar dat was gewoon in Nederland.
Inmiddels ben ik bij het cb geweest van de week voor 2e ronde prikjes, maar naar 4 flessen mocht pas als hij vaste voeding gaat krijgen, omdat het eten dan uiteindelijk een fles gaat vervangen. Dus we gaan nog maar even door met 5 flessen.

Hoeveel geven jullie in de flessen? Ik doe nog 150cc en een paar per dag gaan helemaal op en de andere laat hij 60/40cc staan. Daardoor ook de ene dag 5 flessen en dan weer 6. Is dat wel ok? Ik ben bang als ik 180cc ga geven dat hij het niet opdrinkt.

Gek he Jippie.. hier zijn de nachten wel iets onrustiger, maar zeker niet slecht. Dus snap het niet zo goed haha.. 
wij starten met worteltjes, verheug me er nu al op haha.. slabber en camera in de aanslag! 

Bericht werd al verzonden ?
hoe was jullie midweek weg? Zijn jullie gewoon de hele dag erop uit geweest of ook veel in jullie huisje/hotel (?) geweest? 
Wij hebben een kleine villa met prive zwembad zodat we de middag slaapjes kunnen aanhouden en wij gewoon kunnen zwemmen en buiten kunnen zitten.. 
Hier blijven we ook voorlopig nog op 5 flessen. 

Ik geef nog bv dus over de flessen kan ik niet mee praten ;-)
Mama D, wij zijn net terug van twee weken Duitsland. We hebben eigenlijk alleen de slaaptijd s nachts vast aangehouden. Overdag gingen we er lekker op uit en keken we hoe het liep. Zodra we de auto startten viel Lotte in slaap en ze werd meestal pas wakker wanneer we ergens aankwamen. Ook in de kinderwagen sliep ze regelmatig lekker. Ik zocht gewoon steeds een rustig plekje om haar te voeden. Ik vond het echt ideaal. Ze is nog zo klein dat je ze overal mee naar toe kunt nemen.

Terug
Bovenaan