Baby’s geboren mei / juni 2019

Het is al een tijdje rustig geweest op het forum. Hoe is het met iedereen? Mijn zoontje wordt volgende week alweer 5 maanden. Wat gaat de tijd toch snel! Ondanks de pittige zwangerschap en bevalling denk ik nu al aan een eventueel tweede kindje. Ik zou nu nog niet willen starten, maar wel eerder dan ik had verwacht voordat we aan kinderen 'begonnen'. Herkent iemand dit? 
Ik merk dat ik meer behoefte heb aan structuur, maar hij heeft die nog helemaal niet (nodig). Hij krijgt op verzoek de borst en slaapt na elke voeding nog even. Meestal zit er 2,5 tot 3 uur tussen een voeding en ben ik er 15 min mee bezig. Hij speelt een uur en slaapt een uur, tenminste ongeveer. Hierdoor ben ik op vrije dagen de hele dag wel met hem bezig. Wanneer krijgen kindjes een structuur van 2 (langere) slaapjes op een dag? En hoe kun je dat stimuleren?
Zoontje ligt nu nog in de bak, maar wil binnenkort gaan switchen, hij past er bijna niet meer in!
Hapjes geef ik, tot op heden nog geen succes. Heb bloemkool, wortel en broccoli geprobeerd. En jullie? 

Hier de babycook van avent gekocht met de mazzeldagen met de cashback actie scheelde het enorm!
Ben nu sinds 4 dagen begonnen met wortelhapjes en sinds vandaag vind ze het dus ook echt lekker en eet het echt op. Ze is morgen 4 maanden. Wilde eigenlijk wachten tot 5 maanden maar ze is gewoon niet zo gek op de melk. (Lekker sprietje, 62 cm en 5,3 kilo)
Wij gaan vrijdag voor het eerst vliegen. Zo spannend. Naar engeland op familie bezoek. Andere mamas ervaringen met vliegen?

5 Maanden alweer CLB wat gaat dat hard he! Hier net 4 maanden en momenteel flink in een groeispurt. Hangerig enhuilerig is een understatement. Meneer komt ook snachts rustig om de 1,5uur nu ?. Wordt stil als mn man hem troost maar huilt daarna weer als hij in bedje ligt. Kortom alleen de borst helpt hem weer in slaap. Te gek. ? maar alles voor dat kleine ventje. 
Wij zijn nog niet gestart met oefenhapjes. Ik heb daar niet zo'n haast mee en Aaron lijkt er nog niet echt aan toe te zijn.
Grappig dat je al over een 2e nadenkt CLB. Wij ook maar meer in de trant van... Misschien is 1 wel genoeg. Ik ben er iig nog niet over uit. Plus advies was ook om na de ks niet binnen het jaar zwanger te worden dus ruiiim genoeg bedenktijd voor ons ?.

@Summerrr geen ervaring met vliegen maar moet wel zelf binnenkort op zakenreis voor 2 dagen en 1 nacht. En Aaron krijgt nog volledig bv. Tips om dat te overleven zijn ook welkom haha! (ps vriezervoorraad ligt er alleen veel twijfel over hoe ik mijn gekolfde melk weer in NL krijg...)

Wij zijn dit weekend ook gestart met groentenpap. M. wordt vrijdag 4 maanden en werd aangeraden om alvast te starten: hij drinkt al behoorlijk wat melk, heeft precies nog honger... 
Ik zag het helemaal zitten en we keken er naar uit, maar zaterdag en zondag geen succes! Zaterdag na een paar keer proberen begon hij te wenen en toen we hem dan maar zijn tutje gaven, lag hij letterlijk 10 seconden later in slaap. Zondag had hij dan misschein al te veel honger - wist nog niet goed wat hij met dat papje moest aanvangen, en het stilde dus zijn honger niet. Ik ben eens benieuwd. Vandaag proberen ze in het kinderdagverblijf verder... 
Ook het slapen was plots een ramp vandaag... Nog niet veel zulke nachten gehad! Maar oké, hoort misschien bij de wekenlang durende sprong waar we nu in zitten :D.

Leuk dat een weer wat activiteit is hier! 
Vliegen hebben wij nog niet gedaan. Ik wilde wel, maar mijn vriend zag het nog niet zitten. Ik zou proberen er zo relaxed mogelijk mee om te gaan. Wordt het huilen dan is het maar zo, die andere mensen uit het vliegtuig zie je toch nooit meer ?
Met hapjes mogen wij nog niet starten, Lotte is nog te jong, maar half oktober wordt ze vier maanden en dan wil ik ook wel gaan beginnen.
Ik ben stiekem ook al aan het denken over een tweede. Het lijkt me super heftig zo dicht op elkaar, maar aan de andere kant... ik ben al 38. Best een dilemma vind ik het! Ik geef nog bv en heb nog geen menstruatie gehad dus het is nu nog niet aan de orde. Een paar weken geleden nog een stukje placenta laten verwijderen en heb al die tijd bloedverlies gehad dus vind het nu ook wel even best eigenlijk.
Wij zijn vorige week trouwens begonnen met babyzwemmen (meteen toen Lotte drie maanden was haha). We zijn nu twee keer geweest en ik vind het echt zo tof! Lotte vind het ook geweldig. Hoewel ze meer aandacht heeft voor wat de andere kindjes doen dan voor de opdrachten ?. Er is nog een jongetje van 8 maanden, maar de rest is drie jaar en ouder. Ze vindt het maar wat interessant die stoere kids! Zwemmen jullie ook?

Hier ook die leuke groeisprong veraa en mie :p lekker zo 's nachts hè :eek:
Hier is onze kleine vent net 4 maanden geworden, hij is 68 cm en 8 kilo en ik heb het gevoel alsof ik inderdaad echt even niet genoeg melk heb. (Vanwege de groeisprong dus). Ik ben ook weer begonnen met mijn snoep te laten staan om toch die kilo's er weer meer af te krijgen sinds ongeveer 8 weken, dus twijfelde nog of het daarvan kwam. Maar als jullie er ook last van hebben zal het de groeisprong wel zijn. Ik las ook al over de 4 maanden dip, omdat ik bijna niks meer gekolfd krijg na mijn vakantie twee weken geleden. 100 ml per dag is veel :(. Dus nu kolf ik elke dag 3 keer om te kijken of ik het weer wat op kan krikken..
Babyzwemmen wil ik ook gaan doen maar nog niet aan toegekomen. Wel gewoon gezwommen met hem. Dat vond hij wel leuk, daarna wel heel moe :p
Slapen overdag doet hij 's ochtends een uurtje en 's middags 1 tot 2 uur. En soms nog in de namiddag een half uurtje.. en dan in de nacht van 7 tot 7, maar wel met voedingen ertussen... Hopelijk wordt dat snel weer minder, want ik was wel gewend aan die nachten doorslapen of 1 korte voeding stiekem..

Hello!
Hier ook volgende week alweer 5 maanden! Tijd gaat zo snel niet normaal! Aan een 2e moet ik nog niet denken :)
Hapjes gaan steeds beter! Ze krijgt echt wel wat binnen nu(in het begin alleen maar proberen). We zitten nu nog op 5 voedingen (KV). Ze gaat rond 2000 na bed en krijg om 2230 nog een in haar bedje, lijkt ze nog nodig te hebben. Ben benieuwd wanneer die voeding eraf gaat. Nog steeds de luxe dat ze in de nacht geen voeding nodig heeft. Maak haar ‘S ochtends wakker ivm werken. 
Qua slapen overdags, middagslaapje deed ze altijd wel 2 uurtjes maar nu max een uurtje. In de ochtend nog een klein slaapje en namiddag half uurtje. Kan ook door de mega lange sprong komen waar ze in zit, tandjes begint denk ik te komen. 
Gene ervaring met vliegen! Wij gaan over 3 weken een weekje naar Centerparcs. Ben benieuwd! Wel zin in. 

Terug
Bovenaan