Baby’s geboren mei / juni 2019

CLB ik begrijp heel goed wat je bedoeld, ik ben nu ook 36. Wij  hebben altijd het gevoel gehad dat 1 genoeg is. En nu zijn we idd compleet zo met zn 3e. Ook was het niet makkelijk om überhaupt zwanger te raken. Als jullie er klaar voor zijn, gewoon doen! 
Het is zo leuk allemaal. Hij word echt al groot en kan draaien, ligt graag op zijn buik te spelen. Ook de stembanden doen het goed haha. Die herkenning en waardering die we van hem krijgen... Dan krijg ik het helemaal warm van binnen. 

Ik zat nog even terug te lezen. Wat een verschil in lengtes en gewichten he! Ik heb het idee dat de jongens over het algemeen groter en zwaarder zijn (echt het sterke geslacht dus!). Summer, hier ook zo’n sprietje. Ook 5,3 kg en 64,5 cm. Drie cm er bij weer in 2,5 week, maar slechts 150 gram aangekomen. De lijn van het gewicht zakt af, maar ze schiet wel flink de lengte in. Ik was zelf trouwens net zo vroeger. Ik ben Lotte wel wat meer aan gaan leggen nadat ik dat advies kreeg op het cb, maar wat ze te veel aan melk binnen krijgt spuugt ze gewoon weer uit. Ik denk dat het gewoon haar bouw is.

Wat toevallig summer, wij hebben ook de stomer en blender in 1 gekocht. Ook expres gewacht tot de mazzeldagen en de cashback erbij.
Wij starten morgen met wortels, precies met 4 maanden. Babyzwemmen is hier ook al een keer gebeurd en al 3 keer gewoon vrij gezwommen. Helaas huidproblemen dus we gaan maar niet te vaak. 
De laatste dagen ren ik me rot, want we hebben een rollende baby. Hij rolt volop van rug naar buik en hij kan af en toe ook al wel van zijn buik naar zijn rug maar helaas doet hij dit  beide nog niet achter elkaar, waardoor ik hem terug kan leggen.
Met een 2e ben ik nog niet bezig, wetende dat dit ook een jaar niet mag na keizersnee.

Wat toevallig summer, wij hebben ook de stomer en blender in 1 gekocht. Ook expres gewacht tot de mazzeldagen en de cashback erbij.
Wij starten morgen met wortels, precies met 4 maanden. Babyzwemmen is hier ook al een keer gebeurd en al 3 keer gewoon vrij gezwommen. Helaas huidproblemen dus we gaan maar niet te vaak. 
De laatste dagen ren ik me rot, want we hebben een rollende baby. Hij rolt volop van rug naar buik en hij kan af en toe ook al wel van zijn buik naar zijn rug maar helaas doet hij dit  beide nog niet achter elkaar, waardoor ik hem terug kan leggen.
Met een 2e ben ik nog niet bezig, wetende dat dit ook een jaar niet mag na keizersnee.

Hier ook de stomer en blender in een.. ik krijg alleen broccoli niet tot een mooi papje.. Hoe doen jullie dit?
wij zijn vanavond eindelijk thuis na een lange terugreis van Samos.. Onze bink heeft het echt zo ontzettend goed gedaan! Op de terug weg bleek dat we een tussenlanding hadden waarbij we een dik uur in het vliegtuig aan de grond stonden, werd snel warm en meneer had het lastig.. heeft al bij al nog geen 10 minuten gezeurd/gehuild op een reis van uiteindelijk ruim 5u (zonder auto rit, 2u vantevoren aanwezig zijn etc).. En toch zijn er dan chagarijnen aanwezig die kijken alsof je een baby ‘from hell’ hebt.. Kon het gelukkig goed loslaten omdat ik echt trots op ‘m was.. 10 min, stel je niet aan zeg ??‍♀️ haha de heenreis en de eerste vlucht van de terugweg gingen perfect; flesje tijdens het stijgen, gehoorbeschermers van Alpine op en je..
Vakantie zelf was echt super lekker! Wel wennen om ineens niet iedere dag aan de zee te liggen, alles goed te moeten plannen etc.. Maar zeer zeker voor herhaling vatbaar.. Het prive zwembad bij ons eigen huisje was super fijn.. hij lekker in bedje en wij iedere middag ff 2u rust aan ons eigen badje.. 

Wat fijn Mama D dat het zo goed is gegaan! En die zeurpieten, lak aan hebben, je ziet ze toch nooit meer! Ondertussen hebben jullie mooi een heerlijke vakantie gehad!
Ik begin vandaag weer met werken, spannend! Ik heb er op zich best zin in, maar aan de andere kant juist ook weer niet, heel dubbel dus! Lotte is inmiddels 16 weken dus niet meer zo piepklein gelukkig. Ik kan er wel rustig in komen want volgende week is het al herfstvakantie hier.
Lachen jullie kindjes al hardop? Lotte maakt al wel een tijdje wat geluid bij het lachen, maar eergisteren voor het eerst echt voluit! Daarna niet meer trouwens, nu zijn het weer grote lachebekjes zonder geluid. Ik zal nog even geduld moeten hebben dus!

Wat leuk om al die verschillen te lezen! Hebben jullie nog een tip voor het slapen: onze dochter 16 week oud 5,1 kg nu en zijn afgelopen week met hapjes begonnen ze vind jet fantastisch is altijd vrolijk en slapen over dag doet ze prima ze wil nog wel ma elke fles slapen doet ze in haar eigen bed en kamer. Ze krijgt 5x180 cc flessen drinkt gemiddeld tussen de 150 en 180 maar snachts slapen is drama standaard kan ik tussen 02:00-03:00 naar haar kamer en dan steed speen geven. Honger heeft ze niet, heeft haar ogen dicht,ze is dan super onrustig in der slaap. Ik ga er dan tegenwoordig op een matras naast liggen maar het breekt je wel op... flessen: 6-10-14-18-23 huilen doet ze niet. Iemand idee waar ze last van heeft? 

@tulipaa, ja, het zal gewoon de bouw zijn en heb het lijntje losgelaten. Ik vertrouw erop dat ze weet wanneer ze voldoende heeft en anders zou ze niet wel in de lengte blijven groeien.
De kleine vind de hapjes onwijs lekker, alleen krijgt ze er wel wat harde poep van.. ben even gestopt, weer normale poep, maar nu vandaag toch weer hard, terwijl ze niks heeft gehad. Heb nu wel broccoli gemaakt, wat bij mij trouwens prima ging, misschien wat langer stomen of iets water erbij? 
Het vliegen ging trouwens heen super, de hele weg geslapen. De terugreis hadden we vertraging dus toen heeft ze wel wat gehuild, mja het is gelukkig maar 50 min. 
Grappig dat alle babys wel een beetje op hetzelfde tempo zitren qua ontwikkeling, en dat rollen was eerst zo schattig maar nu kan je je soms geen seconde omdraaien haha!

Terug
Bovenaan