Baby’s geboren mei / juni 2019

Kwijlen hier ook! Heb van die punt slabbetjes bij de H&M besteld zodat haar kleding niet zo erg nat wordt. Bij CB aangegeven en die zeiden dat ze met deze leeftijd flink speeksel hebben wat niet meteen duid op tandjes (ik dacht ook dat de tandjes kwamen maar voel nog niks). 
Gebruiker, heb geen gouden tip voor je maar lijkt me erg pittig! 

@Steefje we zijn wel gestart met oefenhapjes groente, maar ik moet aankomende week pas naar het cb. Dat advies heb ik dus niet gehad. Van vriendin bij zelfde cb ook niet gehoord.. dat is voor allergieen zeker?
Vraagje... hoeveel groente geven jullie ongeveer? Hoe ziet jullie opbouw eruit? En wanneer begonnen jullie met fruit?

Hij ROLT! Hij is omgerold van rug naar buik! Supergrappig gezicht. Helemaal trots was 'ie toen het was gelukt. En wij ook natuurlijk. Dus die hele ellende van 4,5 maand sprongetje was allemaal niet voor niets. Hij heeft weer iets bijgeleerd.

Nog steeds niet gestart met oefenhapjes dus ik lees vrolijk mee met jullie verhalen en ervaringen zodat wij daar weer van kunnen leren :). Gaan we binnenkort wel een keer aan beginnen...

@Steefje ik vind het overigens niet onverstandig om met pindakaas en ei te gaan starten... je wil echt niet dat je kindje later intolerant is voor één van deze twee... dat zit in zoveel producten.

@Vera leuk he dat rollen haha. Sven kon dat vorige week ineens, toen zat hij blijkbaar dus toch in zijn sprong met 4 maanden. Hij was al zo huilerig en herkende hem niet terug, maar toen hij zo fanatiek ging rollen dacht ik heej.. alleen hij kan niet terug dus waren drukke dagen.
Qua eten zijn wij dus vorige week 5 dagen gestart met een ijsblokje wortel en nu zitten we aan de broccoli. Van de week ga ik naar bloemkool en pompoen. Maar hij lijkt het allemaal wel lekker te vinden en eet alles op dus vroeg me af hoe ik moet opbouwen..

@Jippie, ik doe in de ochtend een fruithapje. Bijv geprakte banaan, of peer. Soms klein beetje aardbei erdoor. Als wij aan tafel avond eten krijgt ze groente hap. Begonnen met gepureerde broccoli. Toen gepureerde wortel. Heb tussendoor een potje Olvarit gehaald bloemkool zodat ze soms ook aan een potje kan wennen. Maar vervangt nog geen flesvoeding, meer oefenen enzo. 
@Vera, vindt het ook een goed plan om allergieën enzo tegen te gaan maar was benieuwd of meerdere dat advies al kregen. Morgen mee beginnen ben benieuwd. 
Rollen doet ze nog niet echt, alleen als we haar een beetje helpen. 
Fijn weekend!

Ohja en bij CB zeiden ze dat je paar keer achter elkaar hetzelfde kan geven en dan weer iets nieuws proberen. Zo kunnen ze wennen aan een bepaalde smaak. 

Jaxx is bijna 5 maanden. We zijn sinds 3 weken bezig met de oefen hapjes groente. Ik wissel elke dag af tussen bloemkool, broccoli en wortel. Hij vindt het heerlijk. Maar merk wel bij hem dat het vult en hij zijn fles erna niet goed drinkt. 

Ik ben gisteren gestart met bloemkool en het was een groot succes! Ze deed haar mondje steeds ver open als de lepel eraan kwam.  Zo leuk om te zien! Ze is 4.5 maand, was zelf nog wel sceptisch. Vond het best vroeg. Krijgt volledig borstvoeding. Vandaag maar weer proberen  en alvast andere groente invriezen. 

Terug
Bovenaan