Baby’s geboren mei / juni 2019

Nog meer baby's die minder poepen sinds het starten met groente hapjes? Ik ben afgelopen weekend begonnen, ze eet het met smaak op. Alleen nu al 2.5 dag niet gepoept. Waar ze voorheen dagelijks poepte. Ze laat wel winden. Ze krijgt volledig bv. Neig erna even te stoppen met de groente hapjes.

Haha ik geef nog geen hapjes maar mijn zoon poept opeens ook veel minder nu na 4 maanden :p maar even stoppen en kijken of het beter wordt kan natuurlijk altijd!

CB noemde het wel, dat poepen wat moeilijker zou kunnen gaan na start van de hapjes. Advies was om in dat geval een beetje olijfolie erbij te doen. Heb het 2x gedaan, met resultaat. Nu eet hij dagelijks groente en fruit en poept vaker (vrijwel dagelijks) tov voor de oefenhapjes (1x per 3 dagen).

Hier ook af en toe even paar dagen gestopt tot ze weer normaal poepte. Nu gaat het al een week goed, normale poep en elke dag met de hapjes.
Verder zitten we nu wel in, ik vermoed, een slaapregressie. De nachten zijn zo vermoeiend.. ik sta minstens 5x op omdat ze huilt, haar speen wil, wil spelen of begint te brabbelen. Ze kwam altijd om 4:00 voor haar nacht voeding en sliep dan tot 6:30.. maar nu. Heeft iemand tips? Ik merk dat ik er steeds bij ons in bed wil leggen, maar ik ben daar eigenlijk op tegen. We hadden net zo'n lekker ritme. 
Verder krijgt ze nu nog steeds 7 voedingen.. drinkt ze amper flessen leeg ect, ik ben eigenlijk aan het overwegen om gewoon 4 uur er tussen te laten, in de hoop dat ze ze dan wel leeg drinkt. Maar wie weet wil ze hdr dan snachts weer inhalen..

'Slaapregressie' zijn wij net eindelijk een beetje uit, hoera. Je kan beter afwachten. Het wordt echt beter, is wel erg zwaar hoor :eek:. Pff
Gewoon langer ertussen zou ik zelf niet doen. Nu in deze periode tenminste. Zou het doen als ze weer wat beter gaat slapen. Niet iedereen drinkt/eet nou eenmaal even veel en even vaak.. en het is voor die kleintjes ook vermoeiend vond ik. 'Slaapregressie'. en als je het wil proberen kan je het natuurlijk alsnog gewoon een dag doen. Is de nacht nog meer drama, dan weer even bij 7 blijven. Sterkte 

Slaapregressie, hoort daar ook bij dat ze in de nacht vanaf n uurtje of 4, ineens herhaaldelijk om de speen vragen? Hij zeurt dan, wanneer ik het niet beantwoord door hem de speen te geven, huilt hij zich uiteindelijk wakker. Geef ik hen zijn speen is hij meteen weer vertrokken. Hij is zelf niet wakker dan, pas wanneer ik hem dus zijn speen niet ga geven. Van 04:00-07:00 kan ik er minimaal 4x uit, soms echt veeeeel vaker. Heb hem nu in een warmere slaapzak gedaan omdat ik (hier?) las dat het mogelijk te koud was. Maar dat is het ook niet.. Gaat nu al een weekje of 4 zo.. Ik dacht; volhoudennnn het gaat over haha. Inmiddels begin ik die hoop te verliezen. 
iemand nog andere tips? Hij slaapt op zijn buikje. Op zijn rug slaapt hij niet en in zijn zijlig kussen begint hij om 2u al met spoken..

Nog even wat anders;
wij zijn doorverwezen naar de kinderarts ivm lengte. Hij wordt morgen 5 maanden en is 9kg bij 72cm. Hoort bij baby van 8/9 maanden. Dus van het CB moeten we het laten opvolgen bij de KA. Geen probleem en gaan we dan ook doen..
Maar Dex woog bij de geboorte al 4450 en was 53cm. Zijn huidige lengte en gewicht zijn perfect voor eeb baby van 8/9 maanden, dus hij is goed in balans. Mijn partner is bijna 2m en ik ben zelf 1.72, dus ik verwacht niks geks en maak me ook nog geen zorgen.
Nu weet ik nog dat hier een aantal grote baby’s met Dex waren.. Hoe groot en zwaar zijn jullie baby’s nu?! 

Onze ‘kleine’ meid is van 20 mei, geboren met 50cm en 3500 gr. Vanmorgen, dus ook met 5 maanden, 71 cm en 7,7 kg. Ze is vanaf week 4 al extreem lang, terwijl ik zelf maar 1.62 m ben haha. Dr papa is 1.87 maar bij t cb zeggen ze niks bijzonders over haar groei, alleen dat ze lekker lang is. 

Terug
Bovenaan