Baby’s geboren mei / juni 2019

@Jippie, oxytocine neusspray is voor de mama om het toeschietreflex op te wekken ? dus die geef ik maar niet aan de kleine. Die krijgt gewoon zeezout neusspray.
Nee ik ervaar soms dat het TSR niet lekker op gang komt, en moet binnenkort op zakenreis ook kolven... En als het dan niet komt krijg ik van die oncomfortabel volle borsten. Dus vandaar dat ik denk ik die neusspray ga vragen... Maar was benieuwd of hier iemand dat ook al had geprobeerd.

[quote quote=10255580]Andere vraag, onze kleine meid wordt vaak tussen 5.00 en 6.00 wakker. Beetje jengelen, ff tutten en dan slaapt ze wel weer maar net of ze een half uurtje uit de diepe slaap is. Meerdere die dat hebben? Eerst sliep ze echt tot half 8 door, maar laatste tijd is ze dus tussen 5-6 wakker (ogen open enzo). Erna slaapt ze vaak wel weer tot 7/7.30 uur.[/quote]
Hier was het ook zo... Sinds we hem iets warmer kleden 's nachts (voorlopig gewoon body met lange mouwen ipv. korte mouwen), slaapt hij terug langer door. Hij werd telkens wakker op het koudste punt van de nacht nl. tegen 5 uur... Misschien helpt dit bij jullie ook?

Dat scheelt veel veraa! Van 240 net na het kolven na 170 na het invriezen en ontdooien! :O 
Niet na het opwarmen weer?
En als je het een keer in een flesje invriest en ontdooid? 
Ik zou bijna denken dat er een deel naast loopt bij het inschenken of zo :eek: ik heb maximaal 10 ml verschil na het invriezen en opwarmen.. 
Verder geen ervaring met oxitocyne neusspray! 
Hier helpt warmer aankleden ook tot beter slapen!
Schema hier met borstvoeding is 6:30-10:30-14:00-17:00-19:00. En soms ergens nog een slokje tussendoor in de nacht.. 

Raar he.... Ik snap het ook niet ?. Het is iig niet meer 240. Ook niet na het opwarmen.
Wij willen ook warmer aankleden maar meneer heeft nu al een week gigantische lekkage snachts. Dus dan ook elke keer een nat pak en natte slaapzak + bed. Echt superklote. Doen hem snachts al een maatje groter aan van de luier maar helpt niet. Hij plast superveel. Zit er aan te denken om de voeding van 22u te skippen...
@zwanger yes wij hebben praktisch hetzelfde schema! 06:30-10:30-13:30-16:30-19:00 en dan dus nog om 22u slapend voeden en hij komt snachts altijd nog voor een voeding rond 4 uur.
Ga dus denk ik proberen die van 22u eraf te halen (scheelt in de luier hopelijk) maar dat wordt even rot met de stuwing die dan ontstaat... Ik deed dit eigenlijk nog met de hoop dat hij dan snachts zou doorslapen (nope...?)
Heb de neusspray zojuist gekregen bij de ha. Ben benieuwd...

Gisteren 7.00-11.00-14.30-17.30-20.15 gegeven en dat ging beter! De middag heeft hij denk ik dus wat meer/vaker nodig om de nacht goed in te gaan.Thnx meiden hopen dat dit zo blijft : ) 
Ook warmer aangekleed inderdaad.

Ik heb nog niet echt hapjes gegeven eigenlijk. Een keer een stukje geprakte wortel en toen dacht ik: waarom zou ik me toch laten verleiden.. ik wilde weer met 6 maanden rapley doen.. dus hij heeft even pech wat eten betreft :p. Waarom schuif je het voor je uit? Op mijn CB zeiden ze dat je ei en pindakaas tussen de 4 en 8 maanden geïntroduceerd moet hebben. Dus we hebben nog eventjes! 
Wij hebben ook nog een nachtvoeding hoor veraa! Haha. Of om 2 of om 4 uur. Maar wakker maken doe ik niet zo aan :p. Ik heb sinds de 4 maanden dip ook nooit meer stuwing eigenlijk.. had ik al bijna nooit, maar nu al helemaal niet. Ben wel blij dat we daar weer een beetje doorheen zijn! 

Oh en ik hoop ook dat hij minder plast als je de voeding van tien uur laat vallen! Dat zal vast schelen. Misschien gaat hij dan om 3 uur komen maar de kans is denk ik groot dat hij gewoon om 4 uur blijft komen :) grappig dat onze schema's zo lijken!
Schema wil ook nog veranderen trouwens per dag.. soms slaapt hij langer, dan weer korter...

Terug
Bovenaan