Baby’s geboren mei / juni 2019

Ik zou me ook niet te veel zorgen maken mama d! Ieder kindje is anders! Hier was Kae bij geboorte (bijna 3 wkn te vroeg geboren) 49 cm en 2940 gram. Ze is nu 5,5 maand en bij 5 maanden was ze 64,5 cm en 6900 gram. 
Nou, wij zitten ook even in.. Kae was echt een doorslapen! Echt een luxe maar daardoor word ik extra onzeker als het even ander is. Nu al een paar keer dag ze rond 2/3 uur wakker wordt. Gisteren was ze echt overstuur? Vannacht was ze gewoon gezellig aan het kletsen! Eigenlijk sinds begin oktober is het niet meer zoals het was. We waren naar 4 voedingen, toen werd ze ook wakker ‘S nachts dus terug naar 5. Toen gaf ze ineens zelf aan 4 voedingen (dachten we) maar nu weer onrustig in de nacht. Plus we moesten haar bed anders zetten van CB omdat ze voorkeur heeft naar rechts slapen. 
Denk zelf dat ik te snel wil gaan (4 voedingen en dat ze de hapjes eet). Dus hebben het bedje weer op de oude plek gezet en gaan vanaf vandaag weer terug na ons oude ritme, dus wakker maken om 22.30 voor fles. 
Meer ervaringen of mama’s die hiermee ‘struggelen’? Ze zeggen dat ze zelf aangeven of de laatste fles eraf kan maar vind het zo lastig. CB zei dat de laatste pas eraf gaat als ze echt goed de hapjes eet.. 
heel verhaal, ook ff me ei kwijt denk in ;)

Nou wij zijn net terug van het cb. Weer flink gegroeid. Nu met bijna 4 maanden, 68,8cm en 7,3kg. Weer prikjes gehad dus hopelijk niet te veel last dit keer.

@Steefje, hier ook struggles met het slapen. Ging allemaal lekker, 20-21u meneer erin, en wij een uur later er achteraan. 22u nog een voeding en dan 's nachts 1x en daarna lief doorslapen.

Nu zeuren en schreeuwen als ie in z'n bedje ligt tot ik hem in mn armen neem. Dan pas valt meneer in slaap. En 's nachts tussen 1 - 4 uur gewoon heel erg rommelig. Soms 2x voeden, soms 1x. Maar over het algemeen ligt hij soms echt hele uren te kreunen en te zeuren. Soms gillen maar vooral kreunen. Alsof hij nachtmerries heeft... want z'n oogjes zijn wel dicht. Maar hij ligt dan onrustig te woelen in zn bed en maakt daarbij veel geluid.
Sinds gister de co-sleeper van mn bed af gezet want hij beukte elke keer tegen mijn matras aan en daardoor werd ik ook met iedere draai wakker. Had het idee dat dit vannacht al iets beter ging maar ik denk ook gewoon slaapregressie.... De kleintjes maken gewoon neurologisch gezien weer allerlei ontwikkelingen door. Dus even tanden bijten en hopen dat het beter gaat worden.
Qua lengte/gewicht kan ik niet meepraten mamaD, Aaron is vrij klein en zit met 5 maanden nog in maatje 62. Maar ieder kindje groeit op zijn eigen manier :) 

Andere vraag... hoe gaat het bij jullie op het werk? Ik ben nu 10 weken weer aan het werk en merk dat mijn werkgever er totaal niet meer bij stilstaat dat ik pas 5 maanden geleden ben bevallen.
Ik snap dat hij over gaat tot de orde van de dag maar een beetje begrip hier en daar zou fijn zijn. Er wordt van mij zó veel verwacht, urentargets halen, een extra rol uitvoeren, extra werkzaamheden erbij, en on top of that wordt er voorzichtig gezeurd over mijn kolfactiviteiten. En dat terwijl ik nog steeds fysiek herstel van de zwangerschap (hormonen, rugpijn blabla) en ineens een heel andere zorg erbij heb, alles anders moet managen thuis/werk etc.
Weet niet of jullie dat filmpje van Meghan Markle hebben gezien. Maar precies zó voel ik me soms... Af en toe vragen hoe gaat het nu met jou en trek je het allemaal een beetje zou heel erg fijn zijn. Want het is zwaar! 

@Veraa, ik ben ook sinds 10 weken weer aan het werk en geef nog steeds volledig bv. Hier ook een meisje dat elke nacht nog minstens 1x drinkt maar soms gerust ook 3 of 4 keer. Geen enkel probleem hoor, maar merk inderdaad ook dat er op mijn werk niet altijd rekening met mij wordt gehouden. Ik sta voor de klas met jongeren die gedragsproblemen hebben, daar verwacht ik verder ook niet veel begrip van, maar sommigen collega's daarentegen... altijd domme opmerkingen maken als ik mijn melk in de koelkast zet (vaak zijn dit mannen) en ook in mijn rooster is er totaal geen rekening gehouden met het feit dat ik om de 2/3 uur moet kolven. Met als resultaat dat ik dus elke pauze op standje turbo aan het kolven ben en nooit eens tijd heb om met mijn collega's te kletsen. Ik weet wel dat het CAO technisch anders geregeld kan worden maar dit is in het onderwijs gewoon lastig te realiseren. Daarnaast wordt ik vaak scheef aangekeken als ik na mijn lessen naar huis ga. Tja net wat je zegt, het is gewoon druk en soms lijkt het alsof je nog een baan (het huishouden) erbij hebt. Ondanks alles wil ik nog zeker doorgaan met bv, hoe denk jij daarover?

100% met je eens. Mijn werk gaat niet besluiten of ik bv geef of niet. Ik blijf vechten voor bv zolang ik dat wil.
Maar die domme opmerkingen heb jij dus ook. Ik krijg daar ook kansloze opmerkingen over... Heel storend. Je zou toch verwachten dat anno 2019 men wat moderner was. Ook klote voor jou dat er geen rekening is gehouden met je rooster. Lijkt me dan superzwaar want als je dan elke keer zo'n spoedkolfsessie hebt is dat niet echt melkbevorderend...
Allemaal leuk hoor kolfrecht. Maar in je recht staan is wat anders dan je recht krijgen ?

Hier ook moeite met het werk. Nu 6 weken bezig en wordt naar mijn idee verwacht dat ik hetzelfde doe in minder uren. Gelukkig kan ik me eigen afspraken met klanten inplannen maar ben gewoon minder flexibel. Me baas is heel relaxed en vraagt hoe het gaat (zijn klein bedrijf) maar toch worden er wel eens opnerkingen gemaakt...
ik geef geen BV dus over die struggels kan ik niet meepraten maar lijkt me zo lastig!
Vera, hier ook alsof ze soms echt aan het dromen is!! Naja gewoon doorbijten inderdaad! 

Terug
Bovenaan