Baby’s geboren mei / juni 2019

Nou ik vind dat ook niet normaal hoor mamad. Hier op het kdv vragen ze ook netjes wat hij mag en of hij 1 soort fruit of gemixt mag.
Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest, want hij had nog steeds flinke koorts en bleef maar huilen tenzij hij rustig bij me lag. Hij heeft inderdaad oorontstekingen, maar dat vermoeden had ik al omdat hij niet plat wilde liggen en naar een oor greep. Echt een zielig hoopje is hij geweest gisteren en vanochtend. Gelukkig is de koorts weg en wilde hij vanmiddag weer heel druk spelen en lachen.

Nou, hier wel 2 tanden, maar niet staan en rollen en doen :p
Beterschap voor de kleintjes. Hier is hij al ziek geweest. Nu nog heel verkouden, mijn dochter ook. Sneu dat :( 

Mijn moeder gaf mijn dochter appelmoes en toen was ik al furieus. Haha was nog wel uit een potje biologische babyvoeding, dus redelijk hysterisch van mezelf, maar hé, wij zijn de moeders en bepalen wel hoe of wat! Als over een jaar(of 12) de ergste nieuwigheid van m’n kind af is, dan mag oma best koekjes met haar bakken. Nu pureer ik zelf eerst pompoen.. Ik snap je helemaal! 
Hier nog steeds een smurf, 5,5 maand en in maatje 62. Ze is heerlijk rond, super blij een eet goed, dus vind het vooral schattig. Als ik haar handen pak, gaat ze meteen rechtop zitten en vaak zelfs staan, dus dat proberen we een beetje te vermijden. Rollen gaat als een malle, toen ik nog niet wist dat ze door kon rollen, vond ik haar na een bezoekje aan het toilet onder de koffietafel.. Gelukkig niets gevaarlijks in de buurt, maar leg haar nu wel stuk sneller in de box, just to be sure. Zedraait ook al goed om haar navel om spullen te pakken, heerlijk.
Nu al 3 dagen van de leg: af en toe heel hard huilen, ook ‘s nachts, niet goed drinken afwisselen met heel veel honger en super gulzig drinken, knalgrorne poep. Zijgen niets geks gegeten en zij ook niet, dus kan me niet voorstellen dat het een allergische reactie is, maar toch beetje gek. Vandaag maar weet paracetamol gegeven, vanavond ging ze heel rustig naar bed, dus hopelijk knapt ze op. Zouden het tanden kunnen zijn? Ik voel/zie niks...

Gebruiker...602 wat vervelend. Mss inderdaad tandjes. Hier zitten er vanaf 5 maanden 2 ondertanden. Wat is jouw dochter lekker beweeglijk. Hier een Buddha van 9 kilo maat 74. Hij trappelt met de benen en lacht veel maar rollen ho maar. 
Dinsdag alweer 6 maanden ! Wat vliegt de tijd. Echt genieten. Ondanks zijn spook nachten die zo nu en dan de kop op doen....nu kan ik het veel beter hebben/handelen dan bij baby 1. Dan was ik helemaal van de leg als er een spooknacht of meer tussen zat. Nu is het meer go with the flow. Zeg ook veel makkelijker afspraken af zonder schuldgevoel in weer eens een periode met weinig slaap. Wat een verademing.
 Hij drinkt 4x 210/7 waarvan 1x pap en ik ben het fruit en de groenten aan het ophogen. Hij lijkt momenteel erg hongerig. Mss dat bij een  6 maanden potje met aardappelen of vlees erin de verzadiging wat beter wordt ...? En opvolgmelk wil mss ook wel helpen. Gister broodstukjes geprobeerd met margarine. Dat was een feest. Op het CB zei de arts dat hij het prima doet en dat hij 4 flessen van 270 mag !!! Huh??? Dacht ik toen ik thuis kwam. Dat is toch veel te veel? Van opvolgmelk mogen ze toch juist minder dan van nr 1? Whatever! Ik ga het in ieder geval niet doen. Gewoon de vaste voeding omhoog en na fruit en  brood  water geven. Dan gaat de melkbehoefte vanzelf omlaag. Ik weet niet waarom ik dit hier opschrijf. Volgens mij vertel ik het eigenlijk aan mezelf  om alles op een rijtje te zetten in mijn hoofd. Het helpt wel merk ik haha

Haha mijn flessen gaan maar tot 260 :p. Maar extra vaste voeding is toch ook goed als hij het daarmee redt! Hier eet hij ook het liefst brood met pindakaas of brood met roomboter. Of broodkorst. Gekookte groenten vindt hij een stuk minder lekker :p gek jochie ;)
Hier weer veel gedoe met slapen. We zitten naast de brood en groente en fruit weer op 9 borstvoedingen nu.. pff. Daar moeten we weer mee aan de slag nu natuurlijk. Maar ik ben nu nog steeds niet zo van het afzeggen, hoe graag ik ook zou willen. Is wel een stuk beter voor de kleintjes. Ik probeer ook een soort slaap ritme te doen. Maar mijn man wil absoluut geen speen en hij zoog voorheen even 2 minuten op mijn vinger en dan kon ik weg lopen, maar nu met die scherpe tanden bijt hij mijn vingers stuk :( 

@Zwanger yes, hier ook de BV weer omhoog... ?. Vannacht kwam hij 3x! En ik was juist van 7 voedingen naar 6 aan het bewegen met die groente in de avond...
Zal wel weer een fase zijn want hij accepteert het niet als ie niet te eten krijgt snachts ?. Ik laat het maar gaan en volg gewoon wat hij wil... Komt wel weer een rustigere tijd. Is volgens mij het lot van bv geven, dan kun je minder sturen.

Ja precies veraa! Toevallig! 
Ik wil zelf nog niet van de borstvoeding af (zeker niet) dus ga even door op deze manier. Ik moest van het consultatiebureau vaker brood en aardappelen aanbieden, dat wil nog wel eens helpen zei ze! 
Onze grote kleine man is nu 71 cm en 8700 gram ? knappe vent ?

Terug
Bovenaan