Baby’s geboren mei / juni 2019

Ananas wij hadden voor de tandjes ook echt 3 of 4 hele dunne vieze luiers per dag dus het zou zomaar kunnen en ook geen koorts of nergens last van.
Sinds gisteren een enorm ziek kind. Al 2 dagen om 6uur wakker en keihard huilen. Gisteren de hele dag slapen bij mij en in de kleine poosjes dat hij wakker was huilen. Gelukkig wel heel goed drinken. 's Avonds bijna 40 graden koorts. Na een zetpil ging het wat beter en hij heeft vannacht dus geslapen tot 6uur. Wel echt enorm gespuufd bij het einde van zijn fles. Nu nog steeds koorts maar wel onder de 39, maar nu bleef hij krijsen na de fles dus nog een zetpil. Nu is hij even in slaap gevallen, maar wat is hij verkouden zeg. Wat hij nou heeft.... krabt ook achter zijn oor en hand in zijn mond. Gisteren harde buik. Dus buikgriepje (heerst in de familie) verkoudheid of toch nog.last van zijn tand? Ik hoop dat het snel over is.

Jippie, dit hebben wij afgelopen week gehad. Verkoudheid, dus gaan spoelen en sprayen op advies. Werd steeds erger, bij baby’s gaan snel se holtes verstoppen en dan kan dit makkelijk overgaan op oorontsteking.. 
heeft bij ons echt ‘n week geduurd.. Vervolgens kreeg hij als kers op de taart, zijn 2de tandje door, plus zeer waarschijnlijk de 5de of 6de kinderziekte. Arts wist niet goed welke, maar door de hoge koorts die ineens weer kwam opzetten nadat ie verdwenen was, denkt hij aan de 6de..
Het was zo sneu.. En dan nog proberen te lachen en plezier te hebben..

O my.. ik zie net de foto’s van bij de gastouder van deze week.. Heeft hij gewoon een lange vinger ??
Ben ik nou een zeikerd of is dit gewoon niet oke? Ik wil en niet dat hij zo’n dingen eet en ik wil dat ze dit soort dingen zou overleggen met ons.. Heb haar geappt en voel meteen dat ik me toch een zeur voel, maar wil dit gewoon echt niet.. 

Nee ooh mama D ik zou ook helemaal over de zeik zijn. Sterker nog, ik voel het nu gewoon al. Dit is echt NIET oke. Los van dat je kindje hier waarschijnlijk nog te jong voor is (denk dat je suiker ook zo lang mogelijk wil uitstellen?) zou ze dit ALTIJD!! eerst moeten overleggen. Op het kinderdagverblijf vroegen ze zelfs eerst of hij al fruit mocht (mocht toen nog niet dus daar houden ze zich dan netjes aan). Ik vind dat het hoort om dit met de mama te overleggen. 
Hoe reageerde ze?

Mama D ik geef je groot gelijk! Ik zou ook pissig zijn! 
Mijn schoonmoeder gaf hem laatst een brood korstje en dat vond ik eigenlijk al niets (vind het nogal eng?).
Hier is hij dol op fruit en groente hapjes! Zijn 4 flessen van 180+6 drinkt hij niet meer in 1 keer leeg. Dus wat meer kleinere flesjes overdag. Uiteindelijk zit hij wel rond de 700 à 800 ml flesvoeding. Geef hem nu in de ochtend pap ipv een fles.
Hier komt het eerste tandje eraan! Gelukkig nog geen koorts of spuitluiers. 
Wij hebben een halve ui naast zijn bed gelegd toen hij verkouden was. Had het idee dat het wel hielp! Succes! 

Veraa, precies dat!ik wil idd geen suiker, voorlopig sowieso geen extra dingen.. Totdat ik anders bepaal en doorgeef.. Moet ik dan ook bang zijn dat hij ipv water ranja gaat krijgen etc.. Je hoort toch gewoon te overleggen?!
reactie was; ‘oke prima, geen probleem’. 

vind ook dat als hij zover is om een koekje te mogen dat die primeur bij ons hoort te liggen.. 

Och ja ik snap je zo goed! En je ziet niet wat er gebeurt dus je weet niet of het nu écht niet gebeurt. Ik weet dat we waarschijnlijk achteraf denken "niet zo erg" (want uiteindelijk ontkomen we er niet aan dat onze kleine mensjes ooit koekjes of suiker krijfen) maar het is gewoon zooo niet oke als iemand dit voor jou beslist. Wat je zegt, primeur hoort bij jullie te liggen!
Ik vind de reactie "prima geen probleem" ook irritant trouwens. Zo van... Whatever. Beter was ze iets meer van de excuses...

Terug
Bovenaan