Baby’s geboren mei / juni 2019

Jullie hebben ook gelijk, maar toch doet het soms wel iets met mijn hoofd zeg maar haha! Maar niets van aantrekken! 
Hier al paar nachten onrustig en maar halve flessen drinken. Hierdoor ook minder plasluiers. Wel verder vrolijk en tierig! 
Leuk die kerstoutfit! Heb die ook gezien, was aan het twijfelen haha!
Heb pasta nog niet geprobeerd. Vroeg me ook af of je daar dan ook een soort puree van maakt? 

Ik heb al wel een keer pasta gegeven. Volgens mij heb ik het heel klein gesneden met mes en vork (of kort in de blender), daarna groente erdoor. Ging prima, maar ze is vrij makkelijk met hapjes gelukkig.

Voor de flesvoeding moeders... onze kleine is bijna 6 maanden, moet hij dan al over naar nr 2? Ik heb gegoogeld en het verschil zit m in dat het meer ijzer en calcium bevat. Maar niet meer dan 800cc per dag binnen mag krijgen. Hoe doen jullie dat hij krijgt zeker meer dan 800

Annemiekke, ik ben over naar nummer 2. Soms drinkt ze meer dan 800 maar over algemeen zit ze eronder. Gemiddeld drinkt ze 700 verdeeld over 4 flessen. 
Als je twijfelt anders even met CB bellen? 

Hier ook over gestapt op nummer 2. Ik bied 4 flessen van 180+6 aan. Soms drinkt hij het helemaal op, soms niet. Hij komt af en toe in de nacht nog voor een fles en dan krijgt hij 90+3.

Onze man is 5dec precies 6 maanden. Vorige week laten wegen en meten en hij was gewoon alweer flink gegroeid. 73.5cm met zijn 5.5 maand. Ik ben nog niet bezig met de kerst, maar meer met Sint. We zijn naar de intocht geweest en hij mocht zijn schoentje zetten met zijn eigen gemaakte tekening. Ik maak de voeding 1 nog op deze week en dan ga ik over op 2. Ik wist nog niet dat je dan maar 800 mag geven dus dan moeten we sowieso terug naar 4 flessen. 
Hier houdt hij wel zijn eigen fles vast en waar het niet om hem uit zijn mond te halen. Hij pakt de fles van mij aan en stopt hem dan zelf in zijn mond. Een enkele keer is hij er te moe voor.
Hij zit bijna op het hoogtepunt van de 5e sprong. Hij gaat s avonds moeilijker slapen. Ik moet hem er echt even uithalen, 10min  troosten en wiegen en dan weer terugleggen dan gaat het goed. S nachts slaapt hij prima.

Grappig al die verschillen! Lotte hield met net vier maanden zelf de fles vast wanneer ze afgekolfde melk kreeg en sinds deze week (bijna 5,5 maand) draait ze ook van buik naar rug. Gisteren ontdekte ook het eerste tandje rechtsonder. Hebben jullie kleintjes ook al tandjes? Staan (met hulp) doet ze bv totaal nog niet en ook met de hapjes zijn we nog maar een week of twee echt serieus bezig. Al een aantal dingen geprobeerd, maar de tiet blijft favoriet hoor.

Wij gaan ook over naar nr 2 als nr 1 op is. Dinsdag naar cb, ben benieuwd hoe veel ze nu weer gegroeid is, en of ze nog steeds boven de +2 lijn zit haha. 
hier een nieuw fenomeen: 8 dunne derrie luiers in 24h! Niet normaal. Sowieso al veel ontlasting de afgelopen dagen, en minder zin in eten (heel bijzonder voor onze veelvraat). Maar verder geen koorts en oogt ze ook echt niet ziek. Ze lacht en speelt volop! Zou dit met dr tandje te maken kunnen hebben? Iemand ervaring toevallig?
fles vasthouden doet ze hier nog niet echt. Poging tot, maar een volle fles is dr echt te zwaar! Draaien en rollen doet ze alle kanten op, kruipen ook, ze zit los, en van de week voor het eerst zelf gaan zitten ? o en ze kan staan als ze iets vastheeft of ergens tegenaan staat (tafel bijvoorbeeld). Heel bizar! ? dit gaat echt allemaal te snel ?

Terug
Bovenaan