Baby’s geboren mei / juni 2019

Hier ons schema zoals het nu is (maar hè dat kan met de dag weer veranderen). Wel weer terug naar 3 slaapjes gegaan want ze was laatste tijd erg onrustig etc. Tijden zijn richtlijnen, we kijken hoe ze zelf aangeeft maar scheelt om en nabij 30 min. 
7.45 fles 180+6+3 eetlepels granen (papfles)
8.45 naar bed, meestal uurtje. Soms iets langer
12.15 brood (echt maar paar stukjes, ze eet het nog steeds niet echt) en erna fles 180+6
12.30 ongeveer na bed, slaapt meestal 1 tot 1,5 uur. 
15.00/15.30 maisstick of broodkorst en erna fles 150+5 maar deze fles gaan we nu rustig afbouwen
16.00 na bed. Soms half uurtje, Max uurtje slaapt ze
17.15 groentehap. Eet tussen de 150-200 gram 
18.00 badje (niet dagelijks) pyjama aan etc. Ff tutten. Dan terug na beneden lekker op schoot (iig geen drukke dingen)
18.45 na boven, fles 180+6+3 eetlepels granen (papfles). Dan na bed. Voorlezen. En meestal valt ze erna vrij snel in slaap.
Maar zoals ik al zei het is echt verschillend. Tandjes, sprongetje etc gooit vaak echt roet in het eten. Overigens de tand is er nog steeds niet.
Kruipen hier niet, rollen ook nog steeds niet, ze zit al wel bijna zelfstandig! Op de buik vindt ze nog steeds geen succes dus houdt ze niet lang vol. 

Hier is het al sinds oudjaar ellende.. hele nachten met hem bezig, vannacht was hij van 3:00 tot 5:00 wakker.. vervolgens zijn hele schema in de war, heb hem namelijk om 8:45 wakker gemaakt voor z’n fles. In de middag niet willen slapen en zijn flessen amper drinken..
Vind het op dit moment niet echt leuk.. ben gesloopt en vier vanavond mijn 30e verjaardag en heb er helemaal geen zin in..
Moest het even van m’n afschrijven.. 

@rachel, ik snap je helemaal! Nare tijd.. terwijl ze toch zeggen dat de slaapregressie met 9 maanden komt, lijkt ie hier wel met 7. 
Hier is ze nu opeens sinds twee nachten een buikslaper.. slaap er zelf heel slecht door omdat ik het nog spannend vind en afgelopen nacht is ze wel 7x wakker geweest om te oefenen met kruipen..

Heel naar! Overdag is zijn ritme ook helemaal drama.. hoop dat hij vanaf maandag weer een beetje in zijn normale ritme komt! Succes!!

[quote quote=10279902]@rachel, ik snap je helemaal! Nare tijd.. terwijl ze toch zeggen dat de slaapregressie met 9 maanden komt, lijkt ie hier wel met 7. Hier is ze nu opeens sinds twee nachten een buikslaper.. slaap er zelf heel slecht door omdat ik het nog spannend vind en afgelopen nacht is ze wel 7x wakker geweest om te oefenen met kruipen..[/quote]
Herkenbaar!!
Hier was het gedurende een week of 2 drama omdat hij 's nachts op zijn buik draaide en niet meer terug kon (kan hij nochtans wel, maar dacht er precies niet aan). Sinds een week is meneer dan plots veranderd in een buik- en zijslaper! Heel bizar! In het begin zaten we er wel wat mee in, maar nu laten we het los. Hij is sterk en stevig genoeg om zich te draaien zoals hij wil. 
Het enige nadeel nu is dat hij door het draaien dichter bij de rand van zijn bedje ligt, en hij 1) zijn hoofd stoot en/of 2) zijn tutje door de spijlen van het bed valt... Dus we moeten hem vaak alsnog gaan "redden"

Zo fijn om al deze herkenbare dingen te lezen, al zijn die slapeloze nachten natuurlijk voor niemand fijn. Hier ook een spruit die (op BV) prima doorsliep, maar nu al een tijd elke drie uur komt, ‘s avonds soms zelfs om de twee, lijkt wel alsof ze van 6-12 weer clustert. Ook veel wakker en twee nachten geleden opeens op haar buik slapen, vannacht moest en zou ze op haar zij liggen, maar ze is nogal ‘rond’, dus dat werkt niet. Uiteindelijk heb ik haar billen tegen de rand geparkeerd, zodat ze niet terug kon rollen en toen sliep ze meteen in. Nacht was verder wel oke, maar met voeding om half 12, half 2, half 5 en half 7 ben ik wel een beetje klaar. Iemand tips? We zijn de voeding overdag aan het opvoeren, ze snapt pas sinds een week wat de bedoeling van die gekke hapjes nou is... 

sterkte voor de mama’s met de onrustige nachten. Hier zijn de nachten vooralsnog goed. Alleen als sinds een paar dagen dat ze een half uur nadat ze in bed ligt (heeft dus ook echt een half uur geslapen) ineens klaarwakker is. Net of de er weer ff bij wilt zijn. Als we zien dat ze weer moe wordt slaapt ze ook vaak meteen weer. Maar soms is ze echt van 20.00 tot 21.30 weer wakker. Zijn er meer baby’s die dit hebben? Ze is niet vervelend en zit lekker bij ons maar voelt zo ‘tegenstrijdig’ omdat het bedtijd is. Erna slaapt ze gewoon weer de nacht door. 
Soms is het echt doorbijten hè als je wat minder slaapt hebt! Succes mama’s! Hier werd het weer beter na een periode. 

Dat wakker zijn doet dochter lief ook, vaak is het maar een kwartiertje en slaapt ze erna weer prima. Hier halen we haar ook hit bed als ze echt wakker is, want dan is ze vrolijk en rustig, anders ligt ze hard huilend in bed en gaat ze dan, ook na een kwartier, echt niet rustig slapen. 

Terug
Bovenaan