Baby’s geboren mei / juni 2019

@Summer; wij hebben in de nacht echt geoefend dat mijn zoontje weer zelf in slaap kon vallen. Dit hebben we gedaan door niet al te snel naar zijn kamer te gaan en dit qua tijd ook opbouwen. Nu slaapt hij al een tijdje de hele nacht door. 

Qua voeding staan er op de site van het Voedingscentrum handige schema’s voor richting de 8 maanden. Wij zijn hier al richting de 3 a 3,5 fles. Misschien heb je wat aan de site ook qua inspiratie van eten. 

succes 

Ik ben benieuwd hoeveel jullie kindjes overdag slapen? 

Mijn zoontje van 9.30 tot 11u en van 13.30 tot 15.00. Dan heeft hij ook nog een slaapje rond 17u nodig en hij gaat om 19-19.30 naar bed. 

We worstelen wat met zijn laatste dutje. Maar ik kan het meestal niet redden om geen laatste dutje meer te doen. 

Dank voor jullie tips @Annnemieke en @WvH! Gaan we eens proberen!!
@Summerrr, kruipen wil hij wel maar hij is ook nog in de frustratiemodus haha. Hij kan ook nog niet tijgeren. Maar ik laat hem flink oefenen op de mat.
@WvH, onze zoon slaapt overdag 3x en elke keer 1 slaapcyclus van +/- 45 min (uitzonderingen daar gelaten) Dat doet hij om 08:30/09:00, 11:30/12:00 en 15:00/15:30 vaak... en dan om 19:30u naar bed voor de nacht.
Wij hadden eerst ook nog zo'n slaapje rond 17-18uur toen hij 4 slaapjes deed. Misschien kun je 's morgens vroeger starten met z'n eerste slaapje? Aan de andere kant... als het gewoon gaat om 17u nog een dutje, en je kindje kan om 19:30u gewoon slapen is het geen probleem toch? 

Wij hebben ongeveer 3 langere slaapblokken. Als we nog een ritje met de auto hebben vallen de oogjes nog eens extra dicht (dat heeft hij van zijn moeder :)), maar eens we ter plaatse zijn is hij dan wel snel terug wakker.
Meestal slaap M. van 9.30-11, van 13-15 a 15.30, en dan nog een uurtje of zo in de avond...
Rond 20.30 uur is het bedtijd hier. Hij kan 's morgens wel lang slapen; hij moet pas tegen 9 uur naar het kinderdagverblijf...

Hier wordt geslapen als ze moe is ;) flauw, maar echt een ritme zit daar niet in. 
Grofweg een dutje van 10-11, van 13:30-14 en dan van 16:30-17 ong. Al gaat eten op vastere tijdstippen beter dan slapen op vaste tijden. Ach, ik klaag niet. Mevrouwtje doet het meer dan prima!
Qua eten zitten we hier nu op 4 flessen, 3x 180 en 1x 210. Daarnaast een boterham, fruit en avondeten. Maar ons dametje verbruikt enorm veel energie gok ik, want zodra ze wakker is zit ze echt geen seconde stil. Ze speelt en kruipt de hele tijd. En sinds deze week staat ze ook, en zet ze stapjes aan de hand. Bizar allemaal. Wij hebben trouwens nooit een speelkleed gehad. Ze kruipt hier gewoon door de kamer heen met her en der speelgoed liggen :)

Ja, hier is het eigenlijk ook slapen als hij moe is (op de dagen dat hij thuis is natuurlijk)... 't Is niet zo dat we hem op een vast uur naar boven doen als we nog geen vermoeidheidssignalen opmerken. 
Mensen die komen oppassen vinden dat vaak wel verwarrend, en dat snap ik ook. Wij merken natuurlijk beter wanneer M. moe is, dan oma die eens af en toe oppast. Voor haar zou het natuurlijk makkelijker zijn als we zouden zeggen: om 13 uur naar bed! Maar mijn vroedvrouw heeft meermaals gezegd: kinderen die eten kregen wanneer ze het nodig hebben, en mogen slapen wanneer ze moe zijn... dat worden kinderen met zelfvertrouwen. Daar gaan we dus voor :D.
Qua eten moeten we hier eens denken wat en wanneer we kunnen aanpassen. M. lijkt constant honger te hebben :D

Ons ritme is nu: 
6-7 fles 180
10.00 fruit
11.00 fles 180
Dan brood na zijn slaapje niet echt een vaste tijd nog.
15.00 fles 180
17-18 groente
19.00 fles 
Tussendoor slapen. Ik houd nu na 2 uur wakker weer naar bed aan en dat gaat heel goed. Dan lijkt hij soms niet moe maar slaapt wel. 

Jaxx is nu 7,5 maand en het ritme dat er enigszins in zit is als volgt:
7:30 fles 180+6
9:30 slapen: verschilt in hoe lang maar meestal 1 uurtje 
11:00 fruithap
12:30 fles 180+6
13:00 slapen: meestal 1,5 a 2 uur
15.30: sinds paar dagen een paar stukjes brood en een gepoft mais/wortel snack 
16:30 fles 180+6
17:00 slapen 30 a 45 minuten
19:30 fles 180+6 en daarna naar bed 
slaapt meestal voor 20:00 uur. 

Op dit moment is hij in de nacht om de haverklap wakker en met koorts. Gisteren overdag bijna niet slapen en vandaag 2x 2 uur geslapen.. overdag heeft hij geen koorts.. lange dagen op dit moment en maandag moet ik weer werken na de kerstvakantie. 
Zijn eerste tandje is sinds anderhalve week door , zou hij al zijn tweede tandje kunnen krijgen?

Terug
Bovenaan