Baby’s geboren mei / juni 2019

Oh @zwanger yes wat rot dat je zoontje zo veel huilend wakker wordt.  Hadden wij ook een tijdje en ik werd er echt hopeloos van (lees: zelf ook enorm gesloopt door slapeloze nachten). Je hebt er niets aan maar bij ons ging het vanzelf weer over. En ineens was hij weer blij met een speen (!) Nooit een speen gewild, altijd uitgespuugd en ineens. Dus ja hij krijgt nu gewoon lekker z'n speentje 's avonds en die valt 's nachts vanzelf uit... volgens mij is dat voor hem ook wel lekker in de ontwikkeling van de tandjes dat ie er een beetje op kan kauwen. Er komt namelijk een tandje door!
Maar wel een foptandje, geen idee of dat normaal is maar ineens een wit puntje afgelopen maandag, en rood tandvlees. En ik kijk 's avonds, weg puntje, alleen een klein gaatje en tandvlees weer rustig. Alsof hij het puntje had doorgeslikt ofzo heel gek! Maar misschien was het witte puntje wat huid dat doorscheurde? of een blaartje? géén idee. Maar hoorde van een vriendin dat haar kindje dit ook had gehad. Uiteindelijk kwam vlak daarna toch het tandje zei ze. Ik ben benieuwd.

Verder, onze kleine zat vandaag in een baby jumper op de opvang zag ik net op een foto. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden.... Volgens mij is dit niet zo goed voor z'n rug en ontwikkeling (aangezien hij echt nog niet kan tijgeren of kruipen enzo). Wat vinden jullie hiervan? En vinden jullie het normaal om ritmes door te geven aan de opvang? Ik geef ze wel eens een briefje en instructies (minimaal 3x slapen, liefst op deze tijden eten) maar ik ben misschien wat te neurotisch daar in. En als ik dan weer nu die baby jumper aan de orde moet brengen word ik dan echt zo'n zeikmoeder?

Vera ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Op zich is zo'n jumper wel ok, als ze er maar niet te lang inzitten. Dacht minuut of 10 max. Op de opvang heb je daar natuurlijk geen zicht op. Ik zou het zeker bespreekbaar maken. Als je dat niet wil gewoon aangeven!
We hadden echt een fijn schema en 1 bezoekje bij het consultatiebureau en alles moet weer anders... dat is echt wel even zoeken. Bedankt voor jullie voorbeelden, dan kunnen we daarmee vooruit.

Oh zwanger yes, wij hebben s nachts hetzelfde schema zie ik ? Van dinsdag op woensdag is het echt een drama nadat ze bij de opvang is geweest. Gisterennacht kon ik er acht keer uit. Ze tettert dan even een paar slokjes aan de tiet en dan is ze weer vertrokken voor een slaapcyclusje. De andere nachten is het hier ook een keer of drie huilend wakker worden idd. Ik slaap zelf dan meestal wel weer snel verder maar vorige week viel ik gewoon twee keer zittend in slaap tijdens het voeden. Ik werk vier dagen en vooral die woensdag en donderdag zijn dan pittig. Zo lang ik bezig ben gaat het prima, maar oh wee als ik even ga zitten.
Vera die jumper kan voor even geen kwaad denk ik, maar ze moeten ze inderdaad geen uur laten springen die kindjes denk ik. Bij ons doen ze dat soort dingen (bb in de Baboestoel)ook maar even hoor in het begin (vooral leuk voor de foto voor mama denk ik dan). Lotte zit wel regelmatig in een babyschommel, maar vindt dat zelf ook helemaal prachtig. Ze hangt dan stil, maar kan het wel allemaal goed zien vanaf dr troon ?

Veraa gewoon bespreken.. Wij hebben zelf een bouncer in huis en de opvang heeft er ook een.. Alles met mate denk ik, geen uur erin en kijken hoe hij zijn hoofdje houdt etc. Het is echt zijn favoriet haha.. 
we zitten inmiddels sinds maandag op 3 flessen (hiephoi).. Brood gaan we dit weekend nog maar eens proberen.
Hoe goed drinken ze bij jullie water? Ik probeer minimaal 100ml water te laten drinken, vraag me af of dit niet te weinig is omdat er steeds flessen af gaan. Maar hij drinkt niet super goed vind ik..

Fijn om te lezen dat ze soms wat minder ‘mogen’ drinken, ik maak me namelijk snel zorgen als hij 1 vd 4 flessen amper drinkt haha. 
Wij zijn al bijna twee maanden niet bij het CB geweest, hebben nog geen afspraak gehad.
Succes met de ellendige nachten! 

Hier ook al 3 maanden niet op t cb geweest. Moest vandaag, maar ik kon echt niet dus nu heb ik zijn 6 maanden afspraak pas met 8 maanden dus 4 maanden geen afspraak.
Hier in rustig vaarwater. Het is bij 4 gebroken nachten gebleven.. nu gewoon weer van 8 tot half 9 slapen. Ik denk wel dat zijn 3e tandje bijna komt. Ik zie en voel boven nog niets, maar weer 4 luiers per dag en lekker dun dus heel veel lekkages en was.
Dat van dat witte puntje dat verdwenen was herken ik van de 1e tand ja.
Antibiotica heeft onze man met zijn oorontsteking gehad. Hij vond het wel lekker.
Hij is 7 maanden maar ik geef nog 4 flessen van 180+6. 
8.30 Fles180
10.00 fruit ong 100 gram
10.30 slapen tot hoelang het duurt
12.00 hele boterham met pindakaas/Zuivelspread
12.30/13.00 Fles180
13.30 slapen tot hoelang het duurt
16.30 Fles180
18.00 groente met aardappel 100 gram en beetje yoghurt
19.45 Fles 180 en naar bed
Soms nog een tussendoortje. Alles gaat er hier in. Als mensen hier iets eten probeert hij het af te pakken of gaat hij knerpen.

Jaa als we iets eten wil hij daar ook wel van proeven ;)
We hebben nu dit schema ongeveer
6/7uur een halve fles en met de andere helft pap
10.00 fruit met water
12.00 brood met fles 90
15.00 cracker met fles 90
17/18uur groente met aardappel
18.30/19.00 fles
Vrijwel hetzelfde eigenlijk maar dan bij het fruit water en halve flessen tegelijk met brood en cracker. En dan uiteindelijk 1 fles na zijn brood en water met cracker. Om ineens 1 fles eraf te halen... ook zo wat. Dit had ik bij een van jullie gelezen en het is perfect ?

Hoi, willen jullie eens meedenken. Mijn zoontje 7.5 maand. Slaapt goed en veel. 
In de ochtend van half 10 tot half 12. Middag van half 2 tot 15u en dan soms ook van 16.45 tot 17.30. Hij gaat meestal tussen 19 en 19.30 naar bed en slaapt dan tot 7 -7.30u.
Zou dit teveel zijn? 
Maken jullie je baby wel eens wakker overdag? 

Terug
Bovenaan