Baby’s geboren mei / juni 2019

Mama D, ze zit nog in een antibiotica kuur. Sinds donderdag. 1 oor was rood toen de huisarts erna keek, andere kant kon die niet zien omdat er viezigheid voor zat. Nee koorts is eindelijk weg, ze heeft maandag tot en met donderdag koorts gehad vandaar dat we antibiotica kregen. 

Lotte heeft dat ook regelmatig, dan wordt ze in paniek wakker. Ik denk dat het misschien dromen zijn (dat begint nu zo’n beetje dacht ik) of dat ze wakker wordt en ze ineens merkt dat ze alleen ligt. En hier is het ook al sinds eind september een rommeltje met slapen en eten. Geen nacht is hetzelfde, de ene constante factor is dat ze niet doorslaapt. En met eten is ze ook nog steeds niet te porren voor dingen met structuur. Een cracker en mais chip waren eenmalig een hit, maar nu zit ze er alleen maar muziek mee te maken... Ze groeit goed en is vrolijk dus we maken ons er niet te druk over, hoewel die gebroken nachten me echt op gaan breken zo langzamerhand. Ben ook net voor het eerst weer ongesteld geworden dus een slappe vaatdoek haha

Oh tulipaa naar dat je dan ook nog ongesteld bent geworden. :(
Hier is het niet doorslapen ook een constante factor inderdaad. Brood vindt hij lekker, dat wel. Maar dan wel met pindakaas... 
Ik ben wakker geworden met enorme hoofdpijn en rugpijn. Ik dacht ook al aan een menstruatie, maar tot nu toe nog niks. Vind ik niet erg hoor overigens :p

Oh Tulipaa, ik kan jouw verhaal gewoon kopiëren en plakken.. Gisternacht om de 2 uur, vannacht na de voeding 5 keer de speen erin binnen een uur, waarna ze toch maar weer naar mij mocht liggen (en heerlijk sliep), maar daar voel ik me dan wel weer beetje schuldig over, want ‘dat is niet goed’. 

Oh joh, echt hè. Wat je allemaal wel niet aangepraat wordt over wat goed is en wat niet goed. Zolang ze niet alle slaapjes per dag bij jou in bed ligt en ook in het eigen bedje kunnen slapen kan er toch niet zo veel mis zijn. Slaap is gewoon super belangrijk dus is logisch dat je na 5 keer op gewoon even kiest voor slaap. 

Ja er wordt altijd veel gezegd door de 'professionals' en "dit is niet goed, en dat moet je niet doen, en dat zou ik afleren..."
Onze zoon heeft bijvoorbeeld gewoon iedere nacht nog een nachtvoeding hoor, kreeg al bij de 6 maanden controle te horen dat dat aangeleerd gedrag was en dat ik hem maar gewoon moest laten, dan hield het vanzelf op. Effe serieus. Ik ben ervan overtuigd dat als hij de voeding (of mij) niet meer nodig heeft 's nachts hij vanzelf gaat doorslapen. 
Dus gebruiker...602 lekker bij je laten slapen als dat goed voelt! 

Herkenbaar dat ‘bepaalde dingen moeten’. Ieder kindje doet alles op zijn/haar eigen manier! Ik had haar ook bij me genomen na die paar keer. Slaap is beter dan hele tijd op en af (voor de mama en voor de kleine beter). Ik kreeg ‘commentaar’ van CB dat ze nog niet rolt! Gewoon een eigenwijze die liever meteen gaat zitten want dat doet ze steeds beter! Ene oor in andere oor uit dacht ik maar..
Kae had ineens allemaal vlekken vanochtend. Huisarts geweest: de zesde ziekte! Ze lijkt er ‘gelulkig’ geen last van te hebben. Verklaart ook die paar dagen koorts van afgelopen week.

Hoihoi, 
mijn zoontje at eerst heel goed zijn groentehap/avondeten. Maar sinds een week weigert hij min of meer. Herkent iemand dit? Zou het een fase kunnen zijn? 
fruit en brood gaat wel goed en de flessen ook redelijk. 

Terug
Bovenaan