Baby’s geboren mei / juni 2019

Hier kruipt ze eindelijk sinds een week, yes! Nu moet ik toch echt traphekjes gaan halen. Was al het oefenen in mijn vakantie toch niet voor niks geweest.
Hebben jullie ook, hoe zeg je het, een vrij gefrustreerde baby? Zodra ze wakker is ze enorm actief, wil nieuwe dingen leren en nog niet alles lukt. Ze kan nog net niet zelf gaan zitten, dus probeert ze dat de hele dag, lukt niet, boos. Optrekken, lukt niet, boos. Echt met alles! Ze is zo lief en vrolijk, maar aan de andere kant de hele dag gejammer. 

Annemiek, wij hebben beetje zelfde schema! Alleen de flessen overdags drinkt ze nog meer, brood wilt er nog steeds niet echt veel in.
WvH, onze dochter slaapt ook best veel. Max 2,5 uur wakkertijd maar in de ochtend vaak al na een half uur terug na bed. Ook hier nog 3 slaapjes. Of ze moet haar middagslaapje echt lang doen. 
hier soms ook wat ‘gefrustreerd’ Sumerr, als iets niet lukt bijvoorbeeld. Merk wel echt dat ze veel wilt ontdekken enzo

Wvh, ik zou me er niet zo druk om maken. Sommige baby’s slapen nou eenmaal meer. Bij ons slaapt hij ook meer dan gemiddeld. Denk dat het belangrijker is om te kijken hoe hij is als hij wakker is, is hij dan actief of ook nog moe/lui.. Hier verbruikt hij veel energie door continu bezig te zijn, dan slaap je denk ik meer ja..
Summer, heel erg herkenbaar.. Alles is boos kreunen, schreeuwen en zelfs huilen; dikke tranen.. Als ik niet snel genoeg kom met de volgende lepel gooit hij zich achteover in de stoel, armen in de lucht, vuisten gebald en hele, hele dikke tranen.. Alsof hij niks krijgt en uitgehongerd is.. Speelt de hele tijd zittend, op handen en knieën, maar kruipen of zelf in zit houding komen lukt niet, dus huilen/schreeuwen.. Soms twijfel ik wel even aan mezelf, want dan komt papa thuis en ligt hij met hem wel in een deuk..
vanmiddag 30 min met mij alleen in de auto, je zult het niet geloven maar het was echt; Via de maxi cosi spiegel keek hij steeds heel boos, maar echt boos naar mij.. auto aan de kant gezet om hem beetje op te vrolijken (ja belachelijk haha) maar hij draait zijn hoofd en gaat gewoon naar buiten kijken, reageert op niks wat ik doe. Dus ik draai me om, zet auto in de versnelling, kijk nog een keer achterom en daar was ie; een enorm boze blik naar me en meteen erna weer naar buiten kijken.. Slik, what did i do wrong haha.. Eenmaal thuis hem eruit gepakt en was hij weer vrolijk, maar damn wat voelde ik me rot.. pfff

@WvH ik zou ervoor tekenen zulke slaapjes! Volgens mij zit jullie baby keurig in een goed slaapritme. Naast dat ik er zelf van overtuigd ben dat baby's slapen wanneer ze dat nodig hebben staat er ook zoiets in het boek van Stephanie Lampe (baby in een droomritme). Volgens mij moeten baby's van 6-9 maanden tussen de 2 à 3 lange slaapjes of de 3 à 4 korte slaapjes doen op een dag. En een totaal (dus inclusief nachtslaap) iets van 14-17 uur dacht ik. En dan zijn er altijd baby's die meer of minder slapen. Maar dat is geloof ik gemiddeld. Ik zou me er geen zorgen over maken en lekker van genieten! Tijdens de slaap groeien ze ook :)

Ladies, even jullie hulp nodig. Ineens begint Kae zomaar hysterisch te huilen. Dan denk ik dat ze moe is, wilt niet na bed. Huilen, of ja meer krijsen. Duurt even voor ik haar getroost heb.. en dan is het na een half uur ineens weer goed. Zou dan toch eerste tandje komen? Ik denk het al paar weken maar ik voel nog steeds niks, zie nog niks. Voor de zekerheid net tandvlees ingesmeerd en nu is het weer goed. Heeft weer wat gegeten.
maar dit heeft ze dus ook als ze lekker ligt te slapen. Gisteravond na bed, heeft 1,5 uur geslapen en ineens hysterisch. Krijsen. Met haar benen strekken etc.. 
Ik merk aan mezelf dat ik er echt super onzeker van wordt. Ga aan alles twijfelen. Ik denk dan het is een fase maar we zijn al vanaf eind november in een ‘rommelige/onrustige fase’. Ziek, antibiotica, fles eraf, toch weer terug naar 4 flessen omdat ze voor nachtvoedingen kwam. Vaste voeding is ook echt per dag verschillend of ze het eet of niet. 
sorry voor het rommelige verhaal maar moest het ff kwijt. 

@mama d
Ah ja, hier ook soms onzeker. Dan kom ik terug van mijn werk en schijnt ze de hele dag gezellig te zijn geweesr terwijl bij mij zo vaak gejammer. 
Ik zou je dat van de auto niet zo aantrekken hoor, misschien vond ie de spiegel gewoon intressant. Denk niet dat het persoonlijk iets naar jou is, dat snappen ze vast nog niet eens! Daarnaast ben je zijn moeder, dus ik denk ook het vertrouwst voor hem.

Terug
Bovenaan