Baby’s geboren mei / juni 2019

WvH, ja herken ik! Onze meid ook een tijdje gehad! Gaat nu sinds een week weer goed! Bij haar was het omdat ze niet lekker in orde was. 

Wij kregen ook commentaar van het CB dat hij bij ons op de borst sliep toen hij klein was. Hij sliep alleen zo. Zijn met 11 weken hem in bed gaan liggen. Gaat prima vanaf het moment dat hij er klaar voor was. 
Hier drinkt hij nog maar 3,5 fles overdag maar komt wel in de nacht voor een fles. Eet wel brood, fruit en groente hap heel goed. Die nachten zijn beetje jammer haha.

Dank voor jullie steunende berichten, kan me inderdaad ook niet heel druk maken om wat moet en mag. Ze slaapt prima in in haar eigen bed, zowel overdag als ‘s avonds en ‘s nachts, maar dus niet altijd. We denken nu dat het misschien toch te koud is op haar kamertje, maar verwarming aan is geen optie. Ben aan het kijken naar warme slaapzak, bijv. de puckababy, maar iemand misschien ook ervaring met zo’n macrobiotische dons slaapzak of iets in die richting? 
Wat eten betreft; ze vindt broodkorsten heerlijk, vooral om drie keer op te sabbelen en tussen zichzelf en de stoel te proppen. Potjes gaan aardig, plakjes banaan kan ze heel ver uitspugen. Lang leve de tiet, lijkt ze te denken

[quote quote=10283831]Onze zoon heeft bijvoorbeeld gewoon iedere nacht nog een nachtvoeding hoor, kreeg al bij de 6 maanden controle te horen dat dat aangeleerd gedrag was en dat ik hem maar gewoon moest laten, dan hield het vanzelf op. Effe serieus. Ik ben ervan overtuigd dat als hij de voeding (of mij) niet meer nodig heeft ’s nachts hij vanzelf gaat doorslapen.[/quote]
Heerlijk, ons CB denkt er ook zo over. Aangeleerd gedrag. Mensenkinderen.. hou op zeg. Kind is nog zo klein. Hier krijgt hij de nachtvoeding ook gewoon hoor. Kind groeit als kool dus heeft het ook even nodig 

Ja als ik het CB moet geloven doe ik het helemaal niet goed met die nachtvoedingen. Terwijl hij inderdaad groeit terwijl ik naar hem kijk. Anyway.
Hier ook ineens moeite met de groentehap. Hij lijkt het nee schudden ineen te hebben ontdekt (al betwijfel ik of dat ook al 'nee' betekent hoor, denk dat het gewoon is dat hij heeft ontdekt dat ie kan schudden met z'n hoofd haha). Ben nu (om het leuker te maken) gaan proberen het niet meer altijd gepureerd aan te bieden. Dus bloemkoolroosjes koken en zelf in de hand geven. Wordt één grote bende, en gedoe (kokhalzen af en toe want geen tandjes om goed te kauwen) maar hij vindt het verder helemaal te gek haha.  
Verder ga ik volgende week maar eens starten met kip. Misschien wil hij gewoon wat anders.
Dus probeer eens andere structuren en smaakjes! Wie weet helpt het.

Hier een helse nacht en hoge koorts, vanmorgen toch maar even naar de huisarts; jawel hoor, een dubbele oorontsteking en een keelontsteking.. Is nu al zijn 3de.. 
Kruipen doet hij hier nog niet, wel de hele dag op handen en knieën wiebelen.. Oh en zitten, hij zit echt stevig en speelt zo makkelijk ‘n half uur, dan is hij het zitten weer moe..
Het cb.. Je hoort het zo vaak dat ze commentaar hebben.. Was hier toen dat hij nog niet van buik terug naar rug rolde, ja dus? 3 dagen later deed hij het wel, trek lekker je eigen plan idd.. Ben ervan overtuigd dat je zelf het beste weet wat je kind nodig heeft, niet iemand die ‘m 5 min ziet.. ??‍♀️

Hebben jullie misschien een tip:
Onze kleine man is onwijs beweeglijk in zijn slaap en rolt zijn hele bedje door. Hij stoot regelmatig zijn hoofd en wordt daar uiteraard wakker van. Ik wil geen Hydrofiele doeken langs de kanten leggen want dat vind ik geen fijn idee qua ademhaling..

Hi RachelB, 
slaapt je zoontje al in een slaapzak? 
Anders misschien slaapzak proberen en dan dekentje straks instoppen. 

Terug
Bovenaan