Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mag ik vragen hoe jullie voedingsschema er op een dag uit ziet?
mijn zoontje van precies 8 maanden eet voor mijn gevoel zo veel! Hij eet het liefst de hele dag. Bieden nu savonds zelfs een half potje extra aan, dus 300 gram. Gaat met gemak op, zou zelfs de andere helft ook nog op kunnen.
maar die kleine eet nog meer dan ik zelf op een dag ?
Onze meid is nu ook 8 mnd. EetSchema ongeveer:
7:30 fles 180
daarna boterham
10:00 2 stuks vers fruit
12:00 fles 180
wederom een boterham
15:00 fles 180
17:00 warme hap (2 a 3 eetlepels pasta of aardappel, met zo'n 4 eetlepels groente, en soms wat vlees)
19:30 fles 210
en ja, alles gaat op. Lijkt inderdaad soms een bodemloze put haha. Verder zijn wij er vorige week achter gekomen dat onze dochter helaas allergisch is voor ei ? benieuwd wat dat in de toekomst gaat doen
Qua hoeveelheden nooit gewogen ofzo, maar als ik het in de blender zou gooien en vergelijken met een potje is het in de avond echt wel meer dan zo'n potje dat ze eet!
Hier zoontje van 8 maanden;
7.30 fles 180 cc en halve boterham
9.30 fruit
12.00 brood en fles 180 cc
15.00 tussendoortje en water
17-18 groentenhap 200 gram, vlees en beetje yoghurt.
19.00 fles 210 en granen
Wij stoeien wat met de dutjes van 3 naar 2 en hoe dit in te passen. Nu slaapt hij om 9.30 maar wordt steeds korter en ik twijfel om hem later naar bed te brengen. Maar wat dan te doen met het brood. Eigenlijk ook benieuwd hoe jullie dutjes momenten eruit zien.
Hier staan we 7 uur op, borstvoeding en een broodje (maar tegenwoordig is hij 6 uur al wel wakker)
Half 10 tot half 12 slapen, dan 1 stuk fruit en borstvoeding
1 uur broodje
2 uur weer naar bed, tot half 4 ongeveer
Dan nog meer (1) fruit
18 uur avondeten, ook tussen de 3 en 400 gram ongeveer? En borstvoeding
19 uur weer naar bed
En dan 's nachts nog borstvoeding, vaak 2 keer en soms 1
Kruidvat luiers voor ons, en 's nachts pampers baby dry.
Qua voeding @MFE ik heb me laten vertellen bij het CB dat sommige baby's 1-op-5 rijden :') (dus heel veel eten en normaal groeien) en sommige 1-op-25 (dus niet zoveel eten en normaal groeien). Schijnt allemaal normaal te zijn.
@Annanas, hier ook problemen met ei. 3x geprobeerd, elke keer flink overgeven. Geen huiduitslag dus we moeten het nog een keer proberen door z'n eten heen te mengen want ik denk dat hij het gewoon vies vindt. CB zei dat het kan dat hij het eigeel niet lekker vindt en daarom moet spugen. Het allergeen is toch het eiwit dus we moeten (mogen) hem toch nog een keer een klein stukje eiwit geven om een allergie uit te sluiten. Schijnt wel weer over een paar maanden anders te kunnen zijn... Reageert jullie kindje ook op producten waar ei in zit?