Baby’s geboren mei / juni 2019

Mevrouw is hier 8 maand en ik ben bang dat de slaapregressie er aankomt. We hadden haar in een perfect ritme van 2 slaapjes, nu lacht ze me uit als ik haar in bed leg. Gister vanaf half 11 tot half 8 wakker geweest.. zonder 1 vermoeidheidshuiltje.
Hier gaat het ook zo enorm snel, sinds 3 dagen kan ze zelfstandig gaan zitten, tijgeren is sinds een week over in echt kruipen en ze klimt overal op om te staan. Hoe doen jullie dat? Ik kan me niet omdraaien of ze staat, maar als ze er genoeg van heeft laat ze los. Zelfs in de box. Nu heb ik allemaal kussens in de box maar is ook niet echt de oplossing. Gister stond ze opeens tegen haar kinderstoel, wilde net naar beneden om haar te ondersteunen viel ze toch op de grond... Voelde me zo schuldigm

Tsja summer. Ik ben daar heel nuchter in. Als ze valt, dan valt ze. Een soort van zorgen dat ze 'veilig' kan vallen? Die van ons is in de box ook wel eens tegen de spijlen gevallen. Heeft ze niks aan over gehouden. Ik zou er alleen voor proberen te zorgen dat ze bijv niet tegen de tafelrand of verwarming ofzo kan vallen. Die zijn iets scherper. 
(hier zijn we dat stadium al weer voorbij. Mevr kan ook gaan zitten als ze niet meer wil staan. Loopt overal langs. En kan dus werkelijk overal bij haha. Dus wij zijn non stop bezig alles te verplaatsen waar ze niet aan mag komen. Ook een soort sporten hihi

En mijn buik, tja. Ook niet zo strak als eerst. Wel was ik vrij snel terug op mijn oude gewicht. Maar helaas ondertussen weer aan het aankomen, zonder dat ik iets heb veranderd. Ben wel weer lekker aan het sporten. Jullie ook? Enige wat ik kan bedenken is dat dat aankomen komt door de spiraal, of mn medicatie. Frustrerend is het wel haha. 

Hahaha die fase verwacht ik over een paar maanden pas ?? mijn zoontje tijgert nog niet eens. Maar ze hebben snel genoeg door hoe ze wel moeten vallen. Komt goed! 'het is een fase'

Wow, wat zijn sommige kindjes snel hier!
Mijn zoontje draait om zijn as en duwt zichzelf daardoor wel eens naar achteren. Tijgeren of kruipen zit er nog niet in en hij zit ook nog niet zelfstandig. Ergens vind ik het wel fijn dat hij nog lekker 'baby' is. Daarentegen kletst hij heel veel. Ook slaapt hij laatste dagen echt veel. 
Mijn buik is inderdaad nog redelijk flubber, en er zit zo'n 7 kg extra aan. Ben al wel 5kg lichter geweest, dus ik heb het er echt zelf aangegeten. Probeer nu gezond te eten, want het mag er wel echt vanaf.

Wij zijn ons nu aan het oriënteren op een volgende autostoel. We zoeken een veilige draaibare stoel die niet te groot is. Iemand nog tips? 

Flubber, dat is mijn 2de naam nu.. Heb echt een flubberbuik, door de keizersnede is het nog erger omdat het onder de snee naar achter getrokken is zeg maar.. 
Ik ga morgen starten met intermittent fasting van de foodsisters.. ik was al aan de zware kant voor mijn zwangerschap en heb nu nog steeds 4kg eraan.. wil er echt minimaal 10kg af, liefst 15.. Wil echt niet met mijn spekbuik en ronde plofkop op de foto’s van zijn 1ste verjaardag ?? Ook de zomer komt eraan en het excuus ‘ze is net bevallen’ zal ik dit jaar niet meer horen haha.. 
clb wij hebben de maxi-cosi axissfix, ideale stoel.. Wel prijzig vind ik, maar een van de weinige die en kan draaien en achteruit kan vervoeren..

Dat is ook zo annanas, ik ben ook heel erg van het zelf ontdekken. Alleen hier viel ze bijna tegen de stalen poot van de tafel met haar hoofdje, dus dat was even schrikken. Ik moet toch ook soms even zelf wat dingen doen, dus tja als ze af en toe in de box valt kan ik daar niks aan doen..
Hier is ze maxi-cosi beu, maar wilde haar eigenlijk erin laten tot dat ze niet meer past. (Kleintje dus dat duurt nog wel een tijd). Maar ja.. nu is het gillen en krijsen in de auto omdat ze niks kan zien. Wanneer zijn julkie overgestapt?

Wij zijn een week of 3/4 over nu.. Hij is nu 79 cm dus zijn hoofd kwam boven de maxi-cosi uit. Plus dat ik me een breuk tilde, 10,5 kg baby en dan nog het gewicht van de maxi-cosi, pfff haha

Terug
Bovenaan