Baby’s van maart/ april 2022

Hoe ging het vandaag bibiwa? 
Mirtje, geen oplossing maar wel herkenning dus. Toch ook wel fijn. ? 
Ik denk dat we hier een periode met regeldagen zijn gestart. Ik merkte al dat sinds ze goed opknapt, ze in de loop van de dag wat huilerig en onrustig is. Ze is dan helemaal niet weg te leggen en ik mag alleen maar ijsberen, niet gaan zitten ergens ofzo. Start zo rond 17 uur en duurt tot een uur of 20/21 en dan valt ze diep in slaap. Ze huilt gelukkig niet voortdurend en er zit een voeding tussen waar ze even tevreden mee is. Maar het typische witching hour dus. Ik merk dat ik er een beetje van in de stress schiet. Niet weer! Maar dit is de normale hoeveelheid denk. Evengoed wel pittig, omdat ik het hier grotendeels alleen doe. In mn eentje in die saaie kamer. 
Eerst koppelde ik het aan herstellen en de prikkels in het ziekenhuis enzo. Maar sinds gisteravond drinkt ze bizar veel en vaak. Elke 2 a 2,5 uur ging de fles volledig leeg. Ook snachts. Ze huilde er hard om, viel niet uit te stellen. Dus ik heb sinds begin van de middag 120+4 aangeboden. Ook al 3 flessen tot de druppel leeg. We komen nu denk ik op 9 flessen in 24 uur uit en bijna 1 liter voeding ? incidenteel kan het vast geen kwaad. En ze zal wel inhalen van het ziek zijn of een groeispurt krijgen ofzo. 
Maar hoe hoog ik flessen op als ze toch 8/9 flessen blijft vragen? De bedoeling is dan dat er een af gaat. Volgens de richtlijn hoort ze nu 700/750 ml te drinken ongeveer. Nou zit ze er altijd iets boven. Maar dit is wel heel veel hoor... Nou ja, ik probeer erop te vertrouwen dat ze weet wat ze doet en dat wij dat over een paar dagen ook weten ?

Veel kindje die dus toch wel in meer of mindere mate last hebben van reflux.

Mirtje, fijn dat er in ieder geval heen gekeken wordt! Hopelijk hebben jullie er iets aan!

Lewis, fijn dat de antibiotica aanslaat! Ik heb idd niet het idee dat onze dochter er de hele dag last van heeft, wat huilen betreft, ze slikt idd redelijk vaak weer wat weg, maar het echte huilen is alleen op de momenten dat er flink wat terug komt en daarna zakt dat ook weer. Wel zijn we sinds vrijdag overgestapt van de johannesbroodpitmeel vd Kruidvat naar die vd Nutrilon en jeetje wat een verschil, dit gaat echt veeeeeel beter nu. Ze spuugt nog wel maar t is nu maar een paar keer per dag, terwijl het eerst een paar keer per voeding was! Hopelijk blijft dit zo!

Bibiwa, wat heftig dat het zo veel moeite kost! Wel fijn dat er langzaam iets blijkt te werken!

Oh en mirtje, herkenbaar dat beneden of bij jezelf slapen niet meer dezelfde rust biedt. Onze dame begint alerter te worden en heeft er nu wel last van als ik beweeg en praat enzo. Of als er plotseling verpleging de kamer op loopt. Ik merkte thuis met de oudste al dat ze niet meer zo makkelijk door die herrie heen slaapt. ze merkt nu ook sneller aanrakingen, een koud bedje nadat je haar in slaap gewiegd hebt, of even van persoon wisselen.
Toch zijn we overdag hier nog niet succesvol in het bedje. Ook niet met lang sussen en troosten. Ze slaapt dan nog grotendeels op ons. Hierdoor is ze ook rustelozer nu denk. Ik wil heel graag dat ze een vaste slaapplek heeft met een ritueel. Maar alles is een zooitje. Even wachten tot we weer thuis zijn en de dagen een beetje gelijk kunnen worden. ?

Vandaag twee slaapjes in bed :) het heeft opnieuw wel een paar uur gekost maar wel korter dan gisteren. Het huiluurtje is nu niet meer hysterisch huilen. Er was in de late middag rond het eten wel even een kort momentje wat gehuil maar ik kreeg haar direct getroost en ze viel op me in slaap. Om half 8 geprobeerd in slaap te laten vallen. Dat lukt tijdens het oorspronkelijke huiluurtje dus duidelijk minder goed. Veel meer hulp bij nodig. Misschien omdat die onrust er dan nog zit?

Hoe zwaar is je dochter nu Lewis? Je rekent 150 ml per 1 kilo?

Oh misschien een gekke vraag maar laten jullie baby’s ineens ook zoveel meer scheetjes? De mijne wel. Misschien dat de kraampjes straks dan ook minder worden nu ze beter scheetjes laat?

Vandaag is onze dochter trouwens onwijs huilerig. Ik verwacht dat het tweede sprongetje twee dagen eerder begint.

Haha nou inderdaad... Ze kan ruften als haar vader inmiddels. Vooral 2e helft van de nacht, met veel gekronkel en de speen willen. Ze krijst niet van de krampjes ofzo, maar het kost dus nog wel wat moeite om die scheten eruit te werken. 
Gister na lang krijsen lag ze op het aankleedkussen en toen kwam er ook zo'n enorm lange uit. Erg grappig. Het luchtte duidelijk op. 
Het krijsen is hier overigens niet door krampjes denk ik. Ze doet het nu sinds een weekje in de vroege avond. Even 1 a 2 uur op vol volume hysterisch. Mn oren tetteren ervan en ik krijg een flinke deja vu naar de oudste. Maar ik denk dat het gerelateerd is aan het eerste sprongetje en prikkels verwerken. Want daarna valt ze in haar diepe slaap. 
Ik had de hele dag 120+4 aangeboden, wat ze bijna helemaal opdronk. Deed ze ineens een ruk van 9 uur savonds naar 2.30. wauw! We blijven dus toch maar even meer melk aanbieden. Hier in het ziekenhuis houden ze toch 180 ml x kilo aan. 
Afgelopen dag hebben we een wandelingetje buiten mogen maken ? ze hadden haar op het infuus na even losgekoppeld van alles. We mogen eind van de middag na de laatste dosis antibiotica naar huis ? welkom thuis 3.0. Ik hoop zo dat het nu blijvend is! 
Ze was de afgelopen dagen tussen voedingen door weer lekker wakker en het wordt lastiger om haar te vermaken met gewoon lekker op mn arm hangen. Dus ik had van de kinderafdeling een vouwboekje met zwartwitplaatjes en een spiegeltje gekregen. Ligt ze dan een poosje heerlijk naar te staren en tegen te slaan. Echt leuk om te zien ? Het spelen begint!
Hoe gaat dat bij jullie? 

@bibiwa haha ja scheten laten kan hij als de beste! Zo af en toe is het net alsof er een kurk af schiet hier.

@lewis wat fijn dat het beter gaat en jullie naar huis mogen ?
Hier is het spelen ook begonnen. Mijn zoontje vindt de mobiel boven de box erg leuk, maar ook het kijken naar een rammelaar. Tegen hem kletsen en liedjes zingen vindt hij ook mooi. Hij begint ook tegen speeltjes te slaan met zijn armen. We hebben zo'n wagwnspanner voor in de kinderwagen. Daar lacht hij tegen en probeert er tegen te slaan. Het is allemaal nog wel wat ongecontroleerd.

Wauw 9 uur slapen! Hier is de langste ruk meestal rond de 5 uur, van 20 tot 1. En daarna weer netjes om de 3 uur en overdag vaak om de 2.

Mirtje, haha nee 9 uur, I wish! Nee ze deed van 21 tot 2.30 uur dus. Maar dat was voor het eerst (eenmalig??). 
Wat doet jouw zoon al veel. Best jaloers. Maar jouw zoon is zo uit mn hoofd ook net 2 weken verder ofzo toch? Hier wordt sporadisch wat gelachen nog en de mobiel gaat nog te snel. Dat boekje was de actie wel eigenlijk. ?

Terug
Bovenaan