Dat kwijlen komt rond 2/3 maanden ineens opzetten ja. Hoort bij de orale fase. Mijn dochter van 2 heeft er nog steeds last van. Al zou het rond deze leeftijd wel weer moeten minderen. Ik wacht er nog op ?
Leuk bibiwa, dat spelen. Ik heb gisteren ook eens de babygym geprobeerd. Ze ligt dan wat te maaien onder de speelhangers. Eentje maakt geluid, en toen ik dat deed, keek ze geschrokken en direct daarna een brede lach ? Dus ik denk dat ik dat vaker ga doen al, alleen als ze erg goed wakker en rustig is. De mobiel vindt ze nog steeds een beetje too much. Maar ze is pas 7 weekjes maandag.
Die rare doorslaapnacht was helaas eenmalig. Vannacht heb ik een goede 3 x 1 uur slaap gekregen. En ze komt weer keurig elke 2,5/3 uur ?
Het huilen in de vroege avond is wel echt elke avond nu. Oudste naar bed en zij start voor een paar uur. Ben elke keer gesloopt als we rond 22 uur ook gaan slapen. Zal wel dat krampjeshoogtepunt zijn. Dat ie maar snel weer voorbij mag zijn. Dat gehuil trek ik maar slecht. Beetje teveel deja vu naar de oudste.
Gisteren hebben we oppas gehad en konden daardoor voor onze trouwdag naar de dierentuin met de oudste. Dat was ook nog voor haar verjaardag. De eerste keer ooit. Had verwacht dat ze de dieren gaaf zou vinden, want ze is gek op de kinderboerderij en op vakantie het wildpark. Maar ze was vooral helemaal weg van de speeltuintjes. Kicking and screaming als ze er weg moest haha! Was een lekkere dag wel hoor. Lekker in het zonnetje, even vol aandacht voor de oudste, geen baby om eindeloos te wiegen.
We hebben bijna de nieuwe peuterkamer voor de oudste rond. Zondag neemt ze haar intrek. Ze heeft er zin in gelukkig. Voor mij zelf voelt het een beetje als uit haar kamer zetten omdat de baby erin moet. Ik merk dat ik het de baby verwijt. Het is jouw kamer niet! Heb ook meteen de hele afgelopen 2 jaar in mn hoofd, alles dat we met de oudste meegemaakt hebben in dat kamertje... Stom gevoel, want wat kan zij er nou aan doen? En mn oudste is superblij met haar nieuwe kamer op zolder. Ik ga als ze goed gesetteld is samen de kamer aan de baby geven. En dan de kamer wat aanpassen zodat het meer als babykamer voor de tweede voelt. Het is ook wel heel fijn om de meest bewerkelijke van de twee weer naast onze slaapkamer te hebben. Een nieuw tijdperk met de oudste weer. Wat groeit ze toch hard en wat gaat het toch allemaal snel voorbij. Over twee jaar hebben we weer die mooie herinneringen en nu met dit schatje erbij. Samen opgroeien. Een nieuw mensje leren kennen.