Bibiwa, voor ons was het dus al later, die vakantie. Maar sowieso, ook thuis gingen we altijd na een slaapje plus eten. Als we langer weg gingen dan 1 wakkertijd, dan zorgde ik dat er iets was hoe ze onderweg kon slapen. Al was het maar een half uurtje. Slaapjes overslaan of opschuiven deden we nooit want dat pakte gewoon niet goed uit bij ons. Maar sommige kindjes kunnen daar goed tegen als het eenmalig is. Dat is gewoon uitproberen denk ik. Daarom herken ik dus wel wat Mirtje zegt. Wij konden rond een jaar al best een uurtje of 3/4 weg. Maar meer dan dat niet, en dat vereiste al wat planning met slaaptijden en evt een slaapje in de auto. Als we langer gingen wandelen dan sliep ze in de draagdoek en nam ik een fles en eten mee. Toch gaf ik de voorkeur aan korte uitjes en lekker slapen in het campingbedje, dat gaf de meeste regelmaat en rust.
Deze baby gaat noodgedwongen nu wel iets meer mee in de flow van de dag. Waar het ook maar een beetje mogelijk is bied ik na elk rondje voeden, knuffelen en spelen, slaap aan. Bij voorkeur in haar bedje. Maar daar is zij het nog niet mee eens. En met de oudste heb ik geen mogelijkheid om daar uren te zitten sussen. Wat ik bij de oudste wel deed om te oefenen. Daar loop ik nu dus klem, want beneden op de arm heeft ze niet meer dezelfde rust. Ze wordt al wakker als ik begin te praten. Soms moet ik ook echt naar buiten op tijden dat ze net midden in een slaapje zit ofzo. De oudste heeft ook haar dingen. Gelukkig gaat het nu wel beter dat ik haar overleg van mijn arm naar wandelwagen. Dan is ze direct wakker, maar als we meteen gaan lopen, dan valt ze wel weer in slaap. Toch probeer ik hier ook weer zoveel mogelijk zo te plannen dat we kunnen verschonen en voeden voor vertrek. Dat betekent soms dat ik haar iets eerder wek en ga voeden.
En ja, ze is geen slaapwonder, dus we hebben hier regelmatig rondjes dat ze slaap overslaat. Maar dat doet ze dan overal, zelfs thuis bij mij. Ik krijg haar met geen mogelijkheid in slaap dan. Ze haalt het later weer in. Dus wie weet is zij flexibeler daarin? Toch als ze dat op 1 dag veel doet, is het huilen in de avond vele malen erger en kost het een nacht slapen om te resetten in ritme zeg maar.
Ik vind je ritme best oke voor een jonge baby hoor. Meer dan proberen kun je niet. En die slaapjes eind van de middag zijn gewoon de lastigste om in bed te doen. En huilen in de vroege avond, ik weet niet beter dus. Mijn oudste sliep na een maand of 2/3 ook nog maar slecht in de wagen. In de doek sliep ze wel. Dus slapend wandelen was dan de doek. En in wakkertijd even gauw een boodschap ofzo in de wagen met wat speelgoed. Blijf zoeken en je zal de gebruiksaanwijzing van jouw kindje leren kennen. Iedereen doet maar wat hoor.