Baby’s van maart/ april 2022

Wat vreselijk Lewis dat je weer in het ziekenhuis bent. Hopelijk loopt het met een sisser af en kunnen jullie snel met een gezonde baby naar huis!

Geen ritme nog. Voor het eerst sinds weken heeft ze vandaag wel 1,5 uur overdag in haar bed gelegen. Echt een groot wonder. Ik hoop zo dat daar meer van gaat komen. Heb een veel gedragen vest als dekentje gebruikt voor mijn geur. Moest wel tweemaal even een speentje in haar mond drukken tussendoor.

Ik heb me eraan overgegeven dat ik totaal niets voor mezelf kan doen. Omdat ze haar hoofd niet in de draagshirt wil moet ik haar hoofd ondersteunen. Dus ik moet alles met 1 hand doen. Met haar naar het toilet, proberen te eten en drinken, etc. Ik kijk om die reden nu redelijk veel tv en kijk weemoedig naar de heerlijk zonnige tuin.

In de avond heeft ze onwijs last van onrust en huilen. Dat begint rond etenstijd. Maar soms ook al iets eerder (16 uur) en duurt tot ongeveer 22.30 uur vaak. Niet de hele tijd brullen, maar de hele tijd maar huilen en getroost moeten worden, dan is ze even stil en begint het vrij snel opnieuw. En dan na haar voeding tussen 19 en 21 uur is het helemaal misZ hysterisch huilen. Moord en brand schreeuwen. Uiteindelijk krijg ik haar wel getroost, maar dan blijft ze zo 1 a 2 uur klaarwakker, met grote verwilderde ogen. Ieder moment weer kunnen huilen (of overgeven). Ik vind met name dat heel lastig. Iedere avond maar weer. Ik las online dat dit de eerste drie a vier maanden is. Ik hoop zo dat dat klopt. Ik kan echt niet zeggen dat dit leuk is….

Het voeden is oké. Ze eet de laatste tijd maar weinig. We moeten van het CB flessen van 120 ml geven, maar ze eet dat meestal niet op. Heel veel voedingen kom ik maar op 60- tot 80 ml voeding. Ze slaapt dan en als ik aandring komt er melk omhoog.

Goedemorgen! Toevallig op dit forum gestuit en alle verhalen met heel veel herkenning gelezen. Onze eerste kindje is geboren op 15 maart, en is inmiddels 7 weken. De eerste 6 weken heb ik als enorm zwaar ervaren, borstvoeding die niet lukte, borstontsteking, overgaan op kunstvoeding, onze kleine die enorm veel huilde, niet of nauwelijks sliep (en zo ja alleen op ons, wegleggen gaat niet) en veel krampen. Mijn man was gelukkig 3 weken vrij na de geboorte. Maar daarna was ik natuurlijk wat meer alleen. Ik herken het enorm dat je helemaal wanhopig wordt van de baby die alleen maar op je geplakt zit.. Je probeert alles voor die kleine, Fysiek en mentaal een uitputtingslag. Het geeft me ook veel stres dat hij maar blijft huilen en je gewoon niet weet wat te doen. Een tijdje geleden ook een burn out gehad, rust en tijd voor mezelf zijn daarna super belangrijk geworden. Dat schiet er nu natuurlijk continu bij in (wat natuurlijk ook logisch is met een baby) maar ik voel ook dat ik dit niet zo nog heel lang vol kan houden en ben bang daar weer in te belanden. (perfectionist en moeilijk hulp kunnen vragen icm met een baby is niet de beste combinatie..) Voor de krampjes hebben we infacol en sab simplex geprobeerd. Sab simplex lijkt wel wat verlichting te geven. Infacok werkte bij ons niet.  Inmiddels zijn we bij de huisarts geweest, hij vermoed een koemelk allergie. We hebben nu sinds een 1,5 week Nutramigen voeding die we 4 weken moeten proberen, en het lijkt nu sinds het weekend wat beter te gaan.. ik durf het bijna niet te typen, bang dat het straks weer slechter gaat! 

Ik lees met jullie mee hoor. Ik reageer er alleen later even op. Welkom mammavanboaz. Het is heel herkenbaar van mijn oudste wat je schrijft. Wat pittig hoor. 
Wij zijn nog steeds in het ziekenhuis en blijven er minstens nog een paar dagen. Ze heeft virale hersenvliesontsteking met een secundaire bacteriele luchtweginfectie. Gister een horrormiddag gehad met het slechte nieuws en 3 pogingen om het infuus te prikken plus een lumbaalpunctie. 3 nerveuze kinderartsen op je kamer die aandringen dat de antibiotica er nu nu nu in moet. Heb echt wel even zitten huilen en ben na een half uur intens krijsen van mn meisje echt even de kamer uit gelopen. Voel me nog schuldig, maar kon het niet aanzien. Toch lijkt ze vandaag eindelijk wat beter. De antibiotica gaat nog even door, ze blijft nog aan de monitor hangen met alle kabeltjes en stickertjes, infuus aan haar handje. En we wachten nog op kweekuitslagen die morgenavond bekend zijn. Ik hoop zo dat de verbetering doorzet. Ben helemaal in de stress hiervan, mn meisje...

@Lewis ach, wat ontzettend naar zeg! Kan me helemaal voorstellen dat je het even niet meer trekt, lijkt me ook vreselijk om je kindje zo ziek te zien. Hopelijk slaat de antibiotica goed aan en knapt ze snel op. Heel veel sterkte!

@MamavanBoaz welkom! Heel herkenbaar wat je verteld. Ik heb zelf ook een burn-out+depressie gehad waardoor ik ook echt tijd voor mijzelf nodig heb om te ontladen. En het perfectionisme helpt inderdaad niet mee om wat makkelijker de dingen te kunnen loslaten. Bij mijn dochter is ook koemelkallergie vast gesteld, ik geef borstvoeding en moet nu mijn hele voeding aanpassen. Maar ze lijkt nu ook wat rustiger te worden, minder veel huilen en gewoon een wat blijere baby. Hopelijk werkt de ander soort voeding goed voor je zoontje en gaat hij zich ook wat beter voelen!

@lewis jeetje wat naar! Heel veel beterschap!
@mamavanboaz welkom!

Hier eindelijk weer een redelijk rustige nacht gehad. Het lijkt er toch op dat ook mijn tweede zoontje last heeft van reflux. In de loop van de nacht wordt hij onrustig, gaat kreunen en huilen en ruikt heel zuur. Rechtop houden is dan het enige wat werkt. Vannacht gebeurde dit pas rond half 6 en voor die tijd had hij best prima geslapen. Gisternacht zijn we de hele nacht bezig geweest met zijn onrust. We komen al bij een kinderarts vanwege het vermoeden van reflux. Met een koemelkvrij dieet (en nog wat andere dingen die ik vermijd) leek de reflux weg. Maar dus toch niet. We gaan weer contact opnemen met de kinderarts om te kijken wat er nodig is. Helaas is de poli vandaag dicht. Morgenochtend maar meteen bellen.

Lewis, jeetje wat klote. Kan me goed voorstellen dat je even helemaal niet meer weet wat je moet en het moeilijk is om aan te zien. Heel veel beterschap ?. Hopelijk blijft de antibiotica aanslaan!

Mamavanboaz, welkom!

@Lewis, jeetje wat heftig!! Hopelijk slaat de antibiotica goed aan en gaat ze snel opknappen. Heel erg veel sterkte en beterschap voor jullie kleintje. 

@VeerjeM Ik ben erg benieuwd hoe jij hier nu mee omgaat? Lukt het jou om wat tijd voor jezelf te kunnen nemen?
Lijkt me inderdaad erg lastig om je hele dieet te moeten aanpassen, maar wel erg fijn dat je dochter hier goed op lijkt te reageren! Hopelijk blijft dit zo. 
@mirtjemir wat balen dat je zoontje ook last lijkt te hebben van reflux. Lijkt me erg naar voor de kleine.. Hopelijk kunnen jullie snel terecht bij de kinderarts! 

Wij twijfelen een beetje over de hoeveelheid voeding die we mogen aanbieden. Onze zoon krijgt op dit moment 6 flessen van 150 ml, hij komt meestal om de 3,5-4uur. (Nu 7,5 week oud en een flinke jongen van bijna 6kg) Nu merkten we wanneer we hem na de avondfles in z'n bedje leggen hij nu zomaar 5-6 uurtjes achtereen slaapt. Als je dan kijkt naar de hoeveelheid die hij op een dag krijgt, slaat hij eigenlijk een hele fles over. Dat lijkt ons niet te bedoeling. Nu twijfelen wij wat te doen, overgaan naar 5 flessen van 180 over de hele dag? Maar wat als hij dan een keer niet die 5-6 uur doorslaapt wat kun je dan geven? Of bijvoorbeeld de avondfles en die fles na de 5-6 uurtjes slaap meer geven? Iemand tips? 

Ook vind ik het erg lastig hoe om te gaan met zijn wakkertijden en slaapjes overdag. Hij komt moeilijk zelf in slaap, als ik hem na zijn wakkertijd (als hij slaapsignalen laat zien) bijvoorbeeld in zijn bedje wil laten slapen krijst hij alles bij elkaar en met heel veel moeite wil hij dan een half uur - drie kwartier slapen. In de wagen slaapt hij daarentegen zo 1-2 uur zolang ik blijf wandelen, maar dat houd ik natuurlijk niet heel lang vol haha. De afgelopen weken bijna dagelijks 5-10 km gewandeld om maar te zorgen dat hij voldoende slaapt. In de box is hij veel te alert en blijft hij lekker kijken zonder te slapen. In mijn armen wil hij ook wel af en toe slapen, maar dat wordt op den duur erg zwaar.. Van de week ook een draagzak geprobeerd maar dat lijkt ook niet zo'n succes te zijn. Inbakeren laat hij maar af en toe wel toe, maar dan duurt het ook een poos voordat hij in slaap valt. Hoe gaan jullie om met de wakkertijden / slaapjes etc overdag? En hoe zorgen jullie dat je kleintje voldoende slaapt? Of focus ik me nu al te veel op die wakkertijden..? 

MamavanBoaz, ik merk dat ik zelf eigenlijk helemaal niet zo erop let hoe lang o ze dochter wakker is en hoelang ze slaapt. Als ze slaapt laat ik haar natuurlijk gewoon slapen en als ze wakker is, ligt ze soms bij ons en soms in de box. Het is wel zo dat ze overdag eigenlijk altijd onder in de woonkamer in de box ligt te slapen, dus dat maakt de scheiding natuurlijk iets minder. Ik merk idd dat ze wel steeds meer wakker is, maar tot nu toe nog niet echt gemerkt dat ze op momenten moe is, maar toch niet slaapt ofzo. Als ze wil slapen, slaapt ze gewoon, zeg maar. Nu kan ik me voorstellen dat dat mss anders zal worden als ze dadelijk wat ouder is, maar voor nu let ik dus nog niet echt heel erg erop.

Mirtje, wat zijn bij jullie dan de tekenen waarom jullie dat vermoeden hebben. Onze dochter spuugde namelijk echt veel en in overleg met CB zijn we johannesbroodpitmeel gaan gebruiken. Ze spuugt nu iets minder, maar nog steeds komt er wel na iedere voeding iets uit. Ook slikt ze heel vaak voeding weg, zonder te spugen. Ik heb nu ook al een paar keer gemerkt dat ze nadat er voeding lijkt terug te komen, ze echt heel hard begint te krijsen, al is dit niet altijd. Echt onrustig is ze maar heel af en toe, maar dan is ze nu ook echt niet stil te krijgen, met niks... Maar dit kunnen dan ook goed krampjes zijn, want daar heeft ze ook veel last van en we zitten qua weken natuurlijk wel op t hoogtepunt hiervan.

Terug
Bovenaan